Mass Effect 2: Legion, Kłótnia w rodzinie - opis przejścia, solucja
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia zadania Kłótnia w rodzinie. Jest to jeden z questów towarzyszy i dotyczy on postaci Legionu. Z naszej solucji dowiesz się m.in. kiedy można rozpocząć quest, gdzie znajduje się Stacja Heretyków, jak niszczyć centrale gethów, czego dotyczy finałowy ważny wybór, jak uciec ze stacji i jak załagodzić konflikt z Tali.
- Legion - odblokowanie questu towarzysza
- Eksploracja Stacji Heretyków i dotarcie do centrali gethów
- Obrona rdzenia
- Stacja Heretyków - ważny wybór
- Ucieczka ze stacji i konfrontacja z Behemotem gethów
- Konfrontacja - Legion i Tali
Legion - odblokowanie questu towarzysza
![]() | ![]() |
Opis: Okazja do zrekrutowania tego wyjątkowego członka drużyny pojawi się po zakończeniu głównego questu Moduł identyfikacyjny Żniwiarza.
Już po powrocie na pokład Normandii będziesz musiał potwierdzić chęć uaktywnienia pojmanego getha. Ostrzegam od razu, że o ile nie rozwinąłeś maksymalnie paska idealisty lub renegata ryzykujesz znacznym pogorszeniem relacji z Tali! Getha odnajdziesz na trzecim pokładzie Normandii, w przylegającym do kliniki pomieszczeniu rdzenia SI.
![]() | ![]() |
Zbliż się do nieaktywnego getha i potwierdź chęć jego włączenia, dzięki czemu będziesz mógł odbyć z nim rozmowę i nadać mu nazwę (Legion). Ponownie porozmawiaj teraz z nowym sojusznikiem celem przystąpienia do jego osobistego questu związanego ze stacją heretyków.
Po zapoznaniu się z wytycznymi otwórz mapę galaktyki i wybierz z niej Masyw Feniksa. Zatankuj paliwo i przeleć do sąsiedniego systemu Morze Burz, gdzie będziesz musiał potwierdzić chęć zadokowania na Stacji Heretyków.
Eksploracja Stacji Heretyków i dotarcie do centrali gethów
![]() | ![]() |
Po krótkiej rozmowie z towarzyszącym Ci Legionem (nie musisz już teraz decydować o sposobie zakończenia tego questu) będziesz mógł przystąpić do eksploracji strefy [Stacja Heretyków]. Ruszaj prosto. Zabierz zestaw medyczny , po czym zejdź po pokazanej na drugim screenie rampie na niższy poziom.
![]() | ![]() |
Zbliż się do nowej komnaty i zwróć uwagę na zielone linie przebiegające po podłodze. Wkroczenie na jedną z takich linii doprowadziłoby do wybudzenia okolicznych gethów (pierwszy screen), wśród których znalazłby się co najmniej jeden łowca. Warto w rezultacie omijać te linie celem zaskoczenia przeciwników. Na szczęście nie musisz się obawiać o swoich podwładnych , bo również będą trzymali się od nich z daleka.
![]() | ![]() |
Jeżeli uda Ci się przejść do dalszej części pomieszczenia bez wszczynania alarmu to będziesz mógł zniszczyć pokazaną na pierwszym screenie centralę gethów. Nie przerywaj ostrzału, bo eksplozja centrali powinna zniszczyć wybudzające się maszyny.
Po zakończonych walkach podejdź do centrali i ją rozmontuj, dzięki czemu wzbogacisz się o 3000 kredytów . Ponadto będziesz tu mógł odbyć krótką rozmowę z Legionem .
![]() | ![]() |
Możesz już wyjść z tego pomieszczenia. Zwróć uwagę na znajdujące się w tym korytarzu dwie wieżyczki rakietowe , które będziesz z pomocą Legionu mógł zhakować na odległość. Warto to uczynić już teraz, bo w okolicy wkrótce pojawią się nowe gethy . Miej jednak na uwadze to, że wieżyczki po pewnym czasie dokonają autodestrukcji (o ile wcześniej nie zostaną zniszczone), tak więc w przyszłości warto je załączać tuż przed rozpoczęciem nowej walki.
![]() | ![]() |
Ruszaj w stronę kolejnego korytarza. Uważaj, bo w nowym pomieszczeniu znajdują się dwie centrale gethów. Nie możesz niestety zniszczyć jednej centrali bez wszczynania alarmu w drugiej, tak więc siłą rzeczy konieczne będzie stoczenie walki z jedną grupą gethów. Ewentualnie możesz spróbować najpierw ostrzelać bardziej oddaloną centralę (drugi screen), a następnie szybko obrócić się w prawo i zniszczyć drugą.
Niezależnie od wybranego rozwiązania po zakończonej bitwie zabierz z każdej ze zniszczonych central 3000 kredytów .
![]() | ![]() |
W kolejnym korytarzu do pokonania będzie niewielka grupka gethów . Nie powinno być z tym problemu, zwłaszcza że będziesz mógł chować się za zasłonami. Zainteresuj się po drodze apteczką , a następnie skieruj się na wyższy poziom. Także i w tym korytarzu do zlikwidowania będzie niewielka grupka maszyn - stosuj te same zagrania co wcześniej.
![]() | ![]() |
Otwórz drzwi, a znajdziesz się w znacznie większym pomieszczeniu. Zacznij tu od uaktywnienia znajdujących się w okolicy dwóch wieżyczek rakietowych, po czym rozstaw się ze swoimi podwładnymi za dostępnymi zasłonami. Możesz już przystąpić do atakowania pojawiających się w pomieszczeniu gethów. Tradycyjnie już najwięcej uwagi przywiązuj do szybkiego eliminowania łowców, tak by nie zaskoczyli Cię w przyszłości.
![]() | ![]() |
Po zlikwidowaniu wszystkich gethów wybierz pokazany na pierwszym screenie korytarz, na końcu którego odnajdziesz amunicję do ciężkich broni i zestaw medyczny . Otwórz prawe drzwi i zejdź na niższy poziom. Nie pomiń odnalezionego po drodze pojemnika (drugi screen), z którego będziesz mógł zabrać 2000 jednostek palladu .
![]() | ![]() |
Zapisz stan gry i skieruj się w stronę nowych drzwi. Czeka Cię tu kolejna niezbyt trudna walka - aktywuj wieżyczkę rakietową , a następnie zza jednej z dostępnych zasłon przystąp do atakowania nadbiegających gethów.
Zbadaj teraz to pomieszczenie w poszukiwaniu pokazanego na drugim screenie terminalu. Rozwiązanie doskonale poznanej mini-gry odblokuje Ci dostęp do nowego planu projektu badawczego. Możesz już udać się do wyjścia.
![]() | ![]() |
Zejdź na niższy poziom. W kolejnym pomieszczeniu radziłbym się pilnować i trzymać z dala od zielonych elementów podłogi, tak by nie doprowadzić do przedwczesnego wszczęcia alarmu.
Zejdź na dół gdzie czeka Cię kolejny dylemat - w okolicy znajdują się dwie centrale gethów i będziesz musiał zadecydować którą z nich chcesz zniszczyć, a z którą grupą gethów chcesz walczyć. Nie zapomnij zabrać 3000 kredytów z każdej ze zniszczonych central!
![]() | ![]() |
Możesz już ruszać dalej. Po znalezieniu się w długim korytarzu podejdź do jednej z szyb po prawej stronie. Będziesz tu mógł odbyć kolejną rozmowę z Legionem , której przebieg w żaden sposób nie wpłynie na zakończenie tego questu.
Wejdź do ostatniej dużej sali i wykorzystaj chwilę do tego żeby się rozejrzeć. Nie podnoś już teraz zestawu medycznego jeśli nie ma takiej potrzeby i nie aktywuj przedwcześnie z wieżyczek rakietowych. ZAPISZ stan gry, a następnie skorzystaj z głównego terminalu (drugi screen).
Obrona rdzenia
![]() | ![]() |
Przed Tobą zadanie o charakterze defensywnym, gdyż będziesz musiał bronić się przed kolejnymi grupami gethów. Zignoruj natomiast ostrzeżenie o ochronie rdzenia, bo będzie chodziło jedynie o utrzymanie drużyny przy życiu. W trakcie tej bitwy warto oczywiście przejmować kontrolę nad znajdującymi się na dole wieżyczkami i w jej początkowej fazie ostrzeliwać gethy z górnego balkoniku.
![]() | ![]() |
Z czasem coraz więcej maszyn zacznie przedostawać się na górę, tak więc wycofuj swoją drużynę za zasłony znajdujące się na górnym balkoniku. Nie przejmuj się jeśli wieżyczki będą niszczone w szybkim tempie, bo nie będą one miały dużego wpływu na odniesienie sukcesu. W sumie będziesz musiał obronić się przed kilkoma falami ataków.
Stacja Heretyków - ważny wybór
![]() | ![]() |
Po wygranej bitwie gra wyświetli cut-scenkę i dopiero teraz będziesz musiał podjąć decyzję o wyborze zakończenia tego questu:
- Jeśli grasz jako idealista to powinieneś przystać na propozycję przeprogramowania heretyków.
- Jeśli grasz jako renegat to powinieneś zezwolić na zniszczenie bazy.
Ucieczka ze stacji i konfrontacja z Behemotem gethów
![]() | ![]() |
Niezależnie od wybranego rozwiązania zostaniesz poinformowany, że na ucieczkę przed impulsem EMP (idealista) lub eksplozją (renegat) będziesz miał jedynie trzy minuty.
Ruszaj w stronę pokazanego na pierwszym screenie prawego przejścia. Już wkrótce na drodze staną Ci pierwsze gethy i szybciej niż do tej pory będziesz się musiał z nimi rozprawiać.
![]() | ![]() |
Zdecydowanie najtrudniejsza będzie sama końcówka, a to dlatego, że do zlikwidowania będzie między innymi mini-boss - Behemot gethów. Do pokonania tej maszyny warto użyć ciężkiej broni. Tradycyjnie już też wymagane będzie zniszczenie tarczy i zbroi behemota.
Po zlikwidowaniu bossa podejdź trochę do przodu i skorzystaj z pokazanego na drugim screenie włazu.
Konfrontacja - Legion i Tali
![]() | ![]() |
Już po powrocie na pokład Normandii będziesz świadkiem konfrontacji pomiędzy Legionem a Tali .
Najlepszym rozwiązaniem będzie oczywiście wybór specjalnej opcji dialogowej idealisty lub renegata, co uspokoi obie strony. W przeciwnym wypadku będziesz niestety musiał wybrać czy chcesz znacząco pogorszyć swoje relacje z Tali czy może z Legionem (jedna z dwóch standardowych opcji dialogowych).
0
- Mass Effect 2 - poradnik do gry
- Mass Effect 2 - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy towarzyszy
- Mass Effect 2: Miranda, Córka marnotrawna - opis przejścia, solucja
- Mass Effect 2: Samara, Ardat-Yakshi - opis przejścia, solucja
- Mass Effect 2: Thane, Grzechy ojca - opis przejścia, solucja
- Mass Effect 2: Garrus, Oko za oko - opis przejścia, solucja
- Mass Effect 2: Grunt, Rytuał przejścia - opis przejścia, solucja
- Mass Effect 2: Mordin, Stara krew - opis przejścia, solucja
- Mass Effect 2: Jacob, Dar wielkości - opis przejścia, solucja
- Mass Effect 2: Jack, Obiekt zero - opis przejścia, solucja
- Mass Effect 2: Tali, Zdrada - opis przejścia, solucja
- Mass Effect 2: Legion, Kłótnia w rodzinie - opis przejścia, solucja
- Questy towarzyszy
- Mass Effect 2 - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
zanonimizowany1264254 Konsul
Jest błąd w opisie "Krok od katastrofy statku - opis przejścia" - System Nariph wchodzi w skład Mgławicy Phylosa.
Lordxfrez Junior
Wie ktoś może ile paska renegata trzeba zapełnić by odblokować tą opcję dialogową na procesie?
zanonimizowany628877 Junior
Czemu nie ma poradnika to LotSB(Lair of the Shadow Broker)???
darkonpl Centurion
Przydałoby się zrobić aktualizację poradnika o dodatkowe DLC, np. Kazumi czy Handlarz Cienia (powstało już nieoficjalne spolszczenie), lub nadzorca.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.