Mass Effect 2: Poprawianie relacji z załogą
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry Mass Effect 2 zawiera podpowiedzi jak poprawiać relacje z członkami drużyny oraz pozostałymi członkami załogii Normandii. Zestawiliśmy najważniejsze sposoby, a także zamieściliśmy ostrzeżenie jak zachować się podczas konfrontacji pomiędzy wybranymi członkami drużyny.
Budowanie relacji z członkami załogi Normandii
Budowanie pozytywnych relacji z członkami załogi Normandii jest ważnym elementem gry, zwłaszcza że oprócz zdobywania nowych przyjaciół możliwe jest także nawiązywanie romansów. Zacznijmy od wyjaśnienia najważniejszych kwestii:
1) Odbywanie rozmów pozwala przede wszystkim na lepsze poznawanie dołączających do drużyny postaci. Pomimo tego, że nie jest to obowiązkowe, to mimo wszystko warto decydować się na krótkie przechadzki po wszystkich pokładach Normandii za każdym razem gdy udało Ci się ukończyć nową misję.
2) Tematy rozmów dzielą się na kilka grup - możesz mianowicie rozmawiać ze swoimi podwładnymi na temat ostatnio wykonanych misji czy też dążyć do lepszego ich poznania, wypytując ich na temat rodziny lub (w przypadku reprezentantów innych ras) na temat ich obyczajów.
3) W trakcie każdej rozmowy dobrze jest wybierać te odpowiedzi, którzy sprzyjają danej postaci lub (w najgorszym wypadku) są neutralne. Nie radziłbym natomiast ich obrażać, bo odzyskanie zaufania danego sojusznika może być bardzo trudne lub niemożliwe. W tym ostatnim przypadku z pomocą mogą przyjść specjalne opcje dialogowe idealisty/renegata, choć skorzystanie z nich nie zawsze będzie możliwe.

4) Początkowo tematów do rozmów nie powinno brakować, lecz z czasem zaczną się one wyczerpywać. Po dotarciu do momentu, w którym dany sojusznik nie ma nic nowego do powiedzenia najlepiej jest taką osobę pozostawić w spokoju i powrócić do niej po skończeniu kolejnej głównej misji.
5) W końcowej fazie gry będziesz świadkiem dwóch konfrontacji - pomiędzy Jack i Mirandą oraz pomiędzy Tali i Legionem. Dobrze byłoby do tego czasu rozwinąć w znacznym stopniu pasek idealisty lub renegata, dzięki czemu będziesz mógł uspokoić obie strony bez utraty lojalności jednego z rozmówców.

Komentarze czytelników
Jest błąd w opisie "Krok od katastrofy statku - opis przejścia" - System Nariph wchodzi w skład Mgławicy Phylosa.
Wie ktoś może ile paska renegata trzeba zapełnić by odblokować tą opcję dialogową na procesie?
Czemu nie ma poradnika to LotSB(Lair of the Shadow Broker)???
Przydałoby się zrobić aktualizację poradnika o dodatkowe DLC, np. Kazumi czy Handlarz Cienia (powstało już nieoficjalne spolszczenie), lub nadzorca.
Jezeli jest więcej takich kwiatków to aż sie boje sprawdzać :P
AAAAAAAA!!!! co to ma być?! Głosy krogan i batrian ++, głos Mordina +, Głos Sheparda --, głos Mirandy --, głos Jack -, EDI -------------------- i zapętlić :/ porażka
Filevandrel --> Tak, to oficjalne tłumaczenie. Polecam Twojej uwadze filmik tvgry porównujący obie wersje językowe. ;)
Pewnie uznacie ze sie czepiam- Czlowiek Iluzja? takie bylo oficjalne tlumaczenie? jezeli tak to kolejny raz ciesze sie ze postaralem sie o oryginalna wersje jezykowa:/
Nie to jakieś żarty do tak prostej gry poradnik ???
Mass effect jest bardzo łatwy nie trzeba się wysilać by przejść tą grę :P
@redan: Dzięki za odp. Szkoda, że poradnik nie jest tak dokładny, jak ten który napisał 'Metatron' odnośnie 'jedynki'. No nic... Lepsze to, niż nic. Pozdrawiam.
@up to są pewnie te "świadome decyzje". może w grze chodzi o to, że tobie się wydaje, że coś jest "prawe/ideologiczne" wcale nie oznacza, że gra uzna tak samo. grając też to zauważyłem, ale liczba przyznawanych punktów egoizmu jest mała (zazwyczaj dostawałem +2 , max +5 do egoizmu), choć faktycznie dostaje się je w zaskakujących sytuacjach.
Wszystko bardzo fajnie, ale wytłumaczy mi ktoś dlaczego, gdy podążam drogą prawości itd. otrzymuję punkty egoizmu za nic? Chodzi o to, że wraz z postępem w grze jest ich coraz więcej... Jest to jakiś błąd, wy też tak macie, o co chodzi?
Z tymi postaciami z jedynki sprawdzę. Co do załogi Normandii to zostało to omówione tu:
https://www.gry-online.pl/poradniki/mass-effect-2/&PART=455
Wszystkie rzeczy "niequestowe" (w tym m.in. rozwój postaci, kupowanie rybek, wątki miłosne) zostaną omówione w atlasie świata.
moje uwagi dot. poradnika. w opisie zadań dot. lokalizacji "Illium" brakuje opisu questu związanego z Gianną Parasini (jeśli jej pomogliśmy w ME1) oraz z Conradem Vernerem (Fan z ME1).
Poza tym, przydałby się opis bonusowych umiejętności wybieranych przy tworzeniu nowej postaci (ostatni krok kreatora postaci). Czasami po samej nazwie trudno skojarzyć do daje nam bonusowa umiejętność, zwłaszcza dla osób zaczynających przygodę z ME2.
PS 1
Stojąc w "kokpicie pilota", ale nie rozmawiając z Jokerem, czasami można posłuchać śmiesznych/ciekawych tekstów. Podobnie z parą mechaników w maszynowni, w stylu Tali ma wiadro na głowie, ale to piękne wiadro :)
PS 2
No nareszcie cos do poczytania do poduszki :), a swoja droga ciekawe ile rzeczy ominelam i opcji przejscia .
@mcklocki --> Odblokuje to nowe opcje dialogowe w trakcie rozmów, dzięki czemu łatwiej będziesz mógł rozwiązać dany problem czy uzyskać jakieś dodatkowe profity (np. zniżkę w sklepie).
co mi da, że bedę sobie robił idealiste albo renegata?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
