Mass Effect 2: Adept - moce postaci, dla kogo?

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz szczegółowy opis klasy Strażnik - to jedna z 6 klas Sheparda dostępnych w grze. Dowiesz się jaki styl gry pasuje dla klasy Strażnik, czym się ona cechuje i wyróżnia, a także jakie moce/umiejętności dostępne są dla Strażnika.

Strażnik - dla kogo?

Klasa strażnika pozwala na wcielenie się w postać bohatera łączącego cechy specjalisty biotycznego i technologicznego. Jej wybór warto rozważyć ze względu na spore zróżnicowanie dostępnych mocy, dzięki czemu Twoja postać nie musi się obawiać tego, że jedyny dostępny rodzaj ataków (biotycznych lub technologicznych) nie odniesie zamierzonego skutku w danej bitwie.

Warto pamiętać, że reprezentant tej klasy nie może zadawać poważnych obrażeń w bezpośredniej walce, przy czym pancerz technologiczny sprawia, że jest znacznie trudniejszy do zabicia aniżeli adept czy inżynier.

Rzut

Jest to ciekawsza moc od cechującego się zbliżonymi założeniami Przyciągnięcia. Przemawia za tym choćby to, że wybranego celu nie trzeba dodatkowo atakować, a efekt działania mocy jest natychmiastowy. Zdecydowanie radzę moc tę sukcesywnie rozwijać, zwiększając tym samym siłę rzutu. W taki właśnie sposób zagwarantujesz sobie to żeby większość wyprowadzanych ataków kończyła się śmiercią odrzucanego przeciwnika.

Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:

Opcja wyboru

Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami

Silny rzut

Dodatkowe zwiększenie siły rzutu. Wybierz ten wariant jeżeli zależy Ci na sprawnym eliminowaniu pojedynczych przeciwników.

Pole rzutu

Możliwość jednoczesnego odrzucenia stojących obok siebie przeciwników. Wybierz ten wariant jeżeli zależy Ci na atakowaniu niewielkich grup jednostek wroga.

Odkształcenie

Główną zaletą tej biotycznej mocy jest możliwość skutecznego atakowania tych przeciwników, którzy są opancerzeni lub korzystają z dodatkowych barier biotycznych. W przypadku klasy strażnika rozwijanie jej nie jest jednak absolutnym priorytetem, a to dlatego, że na szczególnie wartościowe bonusy można liczyć dopiero po połączeniu jej z innymi mocami biotycznymi, zarezerwowanymi dla adepta. Rozwijanie tej mocy wzmacnia przede zwiększa przede wszystkim siłę działania mocy.

Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:

Opcja wyboru

Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami

Silne odkształcenie

Zadawanie jeszcze większych obrażeń. Wybierz ten wariant jeżeli zależy Ci na sprawnym eliminowaniu pojedynczych przeciwników.

Niestabilne odkształcenie

Zwiększenie siły detonacji innych mocy biotycznych. W przypadku klasy strażnika nie jest to szczególnie przydatne.

Pancerz technologiczny (moc klasowa)

Korzystanie z tej mocy jest wskazane wtedy gdy nie jest możliwe wyeliminowanie przeciwników z bezpiecznej odległości, bądź też jeśli zależy Ci na szybkim pozbyciu się grupki słabszych wrogów. Główną zaletą pancerza jest nie tyle oferowana przez niego dodatkowa ochrona, co możliwość wysłania potężnego impulsu w momencie jego zniszczenia. Impuls taki powala zazwyczaj wszystkich wrogów, pozwalając wycofać się z zagrożonego miejsca. Moc tę warto oczywiście rozwijać, bo nie tylko zwiększa się dzięki temu wytrzymałość tarcz ale również siła i pole rażenia impulsu.

Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:

Opcja wyboru

Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami

Pancerz szturmowy

Większa siła impulsu wytwarzanego w momencie zniszczenia pancerza. Jest to nieznacznie ciekawszy wariant, głównie z uwagi na to, że w sytuacji nie zlikwidowania wszystkich wrogów dodatkowo wzmacniana jest tarcza.

Pancerz mocy

Bardziej wytrzymały pancerz, który zwiększa także obrażenia zadawane przez bronie i inne moce biotyczne. Na ten wariant warto się zdecydować jeżeli nie zamierzasz używać pancerza do toczenia walk na niewielkim dystansie.

Dzięki pancerzowi technologicznemu Twój bohater nie jest bezpośrednio narażony na ryzyko utraty życia. - Mass Effect 2: Adept - moce postaci, dla kogo? - Mass Effect 2 - poradnik do gry
Dzięki pancerzowi technologicznemu Twój bohater nie jest bezpośrednio narażony na ryzyko utraty życia.

Przeciążenie

Jest to jedna z mocy przystosowanych wyłącznie do atakowania wrogów syntetycznych i zdecydowanie radziłbym się nią bliżej zainteresować. W przeciwieństwie do Hakowania SI, które pozwala na przejmowanie kontroli nad wrogimi jednostkami, w tym przypadku pojawia się możliwość wytworzenia potężnego impulsu. Moc tę warto sukcesywnie rozwijać (m.in. zadawanie większych obrażeń), a to dlatego, że do zniszczenia wielu elitarnych jednostek nie wystarczy przeprowadzenie pojedynczego ataku z użyciem tej mocy.

Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:

Opcja wyboru

Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami

Silne przeciążenie

Dodatkowe zwiększenie siły przeciążenia. Bardziej przydatny wariant, którego zalety można docenić chociażby w trakcie starć z pojedynczymi mechami YMIR. Ponadto w przypadku słabszych przeciwników mogą oni dodatkowo wybuchać w momencie zniszczenia.

Przeciążenie obszarowe

Zwiększenie zasięgu rażenia przeciążenia, co pozwala na jednoczesne atakowanie kilku wrogów. Nieznacznie gorsza propozycja, chyba że zamierzasz używać tej mocy głównie w trakcie walk z grupami przeciwników.

Kriowybuch

Moc technologiczna o bardzo zbliżonej specyfice do krio-amunicji, a to dlatego, że głównym założeniem jest możliwość zamrażania atakowanych przeciwników. Warto zaznaczyć, że zamrożenie działa zarówno na organicznych jak i na syntetycznych wrogów, czyniąc tę moc bardzo wszechstronną. Jej dalszy rozwój niestety wydłuża jedynie czas pozostawania wroga w stanie zamrożenia. Nie musisz więc opracowywać wszystkich poziomów jeżeli początkowe wartości spełniają Twoje potrzeby.

Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:

Opcja wyboru

Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami

Głęboki kriowybuch

Przeciwnik pozostaje w zamrożonym stanie o dwie sekundy dłużej. Niezbyt przydatny wariant, chyba że mocy tej zamierzasz używać przede wszystkim do zamrażania wyraźnie silniejszych przeciwników.

Pełen kriowybuch

Możliwość zamrożenia grupy stojących obok siebie wrogów. To zdecydowanie ciekawszy wariant, szczególnie w trakcie walk ze słabszymi przeciwnikami, których można następnie się łatwo pozbyć zanim powrócą do pełni sił.

Obrońca

To cztery moce o charakterze pasywnym. Każdy awans na wyższy poziom przyczynia się do wydłużenia paska zdrowia, skrócenia czasu ładowania mocy oraz zwiększenia przyrostu dodatkowych punktów idealisty lub renegata. W miarę możliwości regularnie zdobywaj wyższe poziomy tak by odblokować sobie dostęp do tych cennych bonusów.

Możliwości po rozwinięciu mocy do czwartego poziomu:

Opcja wyboru

Różnice pomiędzy dwoma dostępnymi wariantami

Stróż

Większy bonus do zdrowia, czasu regeneracji mocy i punktów idealisty/renegata, ale za to brak dodatkowego bonusu do obrażeń. To lepszy wariant jeżeli zależy Ci na szybszym osiągnięciu maksymalnych wartości paska idealisty lub renegata (aż 30-procentowa różnica!).

Najeźdźca

Mniejszy bonus do zdrowia, czasu regeneracji mocy i punktów idealisty/renegata, ale za to możesz liczyć na aż 15% przyrost siły zadawanych obrażeń. To lepszy wariant jeżeli zależy Ci przede wszystkim na szybszym eliminowaniu jednostek wroga.

Mass Effect 2

26 stycznia 2010

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2022-03-10
01:45

zanonimizowany1264254 Konsul

Jest błąd w opisie "Krok od katastrofy statku - opis przejścia" - System Nariph wchodzi w skład Mgławicy Phylosa.

Komentarz: zanonimizowany1264254
2021-10-15
09:23

Lordxfrez Junior

Wie ktoś może ile paska renegata trzeba zapełnić by odblokować tą opcję dialogową na procesie?

Komentarz: Lordxfrez
2017-10-22
09:05

Alias123 Junior

A co jeśli ktoś ma wersję cyfrową?

Komentarz: Alias123
2011-02-20
17:35

zanonimizowany628877 Junior

1

Czemu nie ma poradnika to LotSB(Lair of the Shadow Broker)???

Komentarz: zanonimizowany628877
2010-11-17
04:09

darkonpl Centurion

1

Przydałoby się zrobić aktualizację poradnika o dodatkowe DLC, np. Kazumi czy Handlarz Cienia (powstało już nieoficjalne spolszczenie), lub nadzorca.

Komentarz: darkonpl
2010-08-16
10:52

redan Generał

redan

po jednej z misji na Illium (wyprawa do Wież Dantius) - "Akta Zabójca" to chyba nazwa tego questu

Komentarz: redan
2010-08-15
05:24

paviola Chorąży

po ktorej misji thane sie do nas przylacza?

Komentarz: paviola
2010-03-11
11:59

Filevandrel Legend

Jezeli jest więcej takich kwiatków to aż sie boje sprawdzać :P

AAAAAAAA!!!! co to ma być?! Głosy krogan i batrian ++, głos Mordina +, Głos Sheparda --, głos Mirandy --, głos Jack -, EDI -------------------- i zapętlić :/ porażka

Komentarz: Filevandrel
2010-02-25
15:51

Stranger. Senator

-1
Stranger.

Filevandrel --> Tak, to oficjalne tłumaczenie. Polecam Twojej uwadze filmik tvgry porównujący obie wersje językowe. ;)

Komentarz: Stranger.
2010-02-25
14:03

Filevandrel Legend

Pewnie uznacie ze sie czepiam- Czlowiek Iluzja? takie bylo oficjalne tlumaczenie? jezeli tak to kolejny raz ciesze sie ze postaralem sie o oryginalna wersje jezykowa:/

Komentarz: Filevandrel
2010-02-25
10:10

Pan Tur Konsul

-1
Pan Tur

no fajnie się czyta

Komentarz: Pan Tur
2010-02-25
10:09

zanonimizowany620002 Junior

Nie to jakieś żarty do tak prostej gry poradnik ???
Mass effect jest bardzo łatwy nie trzeba się wysilać by przejść tą grę :P

Komentarz: zanonimizowany620002
2010-02-24
10:25

Siw3kPL Legionista

😉

@redan: Dzięki za odp. Szkoda, że poradnik nie jest tak dokładny, jak ten który napisał 'Metatron' odnośnie 'jedynki'. No nic... Lepsze to, niż nic. Pozdrawiam.

Komentarz: Siw3kPL
2010-02-24
09:30

redan Generał

redan

@up to są pewnie te "świadome decyzje". może w grze chodzi o to, że tobie się wydaje, że coś jest "prawe/ideologiczne" wcale nie oznacza, że gra uzna tak samo. grając też to zauważyłem, ale liczba przyznawanych punktów egoizmu jest mała (zazwyczaj dostawałem +2 , max +5 do egoizmu), choć faktycznie dostaje się je w zaskakujących sytuacjach.

Komentarz: redan
2010-02-23
23:08

Siw3kPL Legionista

Wszystko bardzo fajnie, ale wytłumaczy mi ktoś dlaczego, gdy podążam drogą prawości itd. otrzymuję punkty egoizmu za nic? Chodzi o to, że wraz z postępem w grze jest ich coraz więcej... Jest to jakiś błąd, wy też tak macie, o co chodzi?

Komentarz: Siw3kPL
2010-02-19
16:41

Stranger. Senator

-1
Stranger.

Z tymi postaciami z jedynki sprawdzę. Co do załogi Normandii to zostało to omówione tu:
https://www.gry-online.pl/poradniki/mass-effect-2/&PART=455

Wszystkie rzeczy "niequestowe" (w tym m.in. rozwój postaci, kupowanie rybek, wątki miłosne) zostaną omówione w atlasie świata.

Komentarz: Stranger.
2010-02-19
08:25

redan Generał

1
redan
👍

moje uwagi dot. poradnika. w opisie zadań dot. lokalizacji "Illium" brakuje opisu questu związanego z Gianną Parasini (jeśli jej pomogliśmy w ME1) oraz z Conradem Vernerem (Fan z ME1).

Poza tym, przydałby się opis bonusowych umiejętności wybieranych przy tworzeniu nowej postaci (ostatni krok kreatora postaci). Czasami po samej nazwie trudno skojarzyć do daje nam bonusowa umiejętność, zwłaszcza dla osób zaczynających przygodę z ME2.

PS 1
Stojąc w "kokpicie pilota", ale nie rozmawiając z Jokerem, czasami można posłuchać śmiesznych/ciekawych tekstów. Podobnie z parą mechaników w maszynowni, w stylu Tali ma wiadro na głowie, ale to piękne wiadro :)
PS 2

Komentarz: redan
2010-02-18
19:17

zanonimizowany202611 Pretorianin

No nareszcie cos do poczytania do poduszki :), a swoja droga ciekawe ile rzeczy ominelam i opcji przejscia .

Komentarz: zanonimizowany202611
2010-02-18
16:07

Stranger. Senator

-1
Stranger.

@mcklocki --> Odblokuje to nowe opcje dialogowe w trakcie rozmów, dzięki czemu łatwiej będziesz mógł rozwiązać dany problem czy uzyskać jakieś dodatkowe profity (np. zniżkę w sklepie).

Komentarz: Stranger.
2010-02-18
13:22

mcklocki Junior

co mi da, że bedę sobie robił idealiste albo renegata?

Komentarz: mcklocki

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl