Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia questu N7 zatytułowanego Baza Błękitnych Słońc. To jedno z pobocznych zadań gry i jest ono powiązane z tytułową bazą wrogiego ugrupowania z planety Sanctum wchodzącej w skład Kołyski Sigurda.

Zleceniodawca: automatycznie po odczytaniu e-maila od organizacji Cerberus [ Normandia SR-2 ]

1 - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry
Opis: Do wykonywania tego questu będziesz mógł przystąpić dopiero po wykonaniu pobocznej misji N7 - MSV Strontowy Muł - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry

Opis: Do wykonywania tego questu będziesz mógł przystąpić dopiero po wykonaniu pobocznej misji N7 - MSV Strontowy Muł. Skorzystaj z dowolnego z osobistych terminali by odczytać zawartość e-maila przysłanego przez centralę organizacji Cerberus.

Możesz już otworzyć mapę galaktyki i wybrać z niej Kołyskę Sigurda. Po znalezieniu się w systemie Skepsis zatankuj paliwo i przeleć do sąsiedniego systemu Decoris.

2 - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry
Po dotarciu do systemu Decoris odszukaj planetę o nazwie Sanctum i przystąp do jej skanowania - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry

Po dotarciu do systemu Decoris odszukaj planetę o nazwie Sanctum i przystąp do jej skanowania.

Mając przytrzymany prawy przycisk myszy skanuj planetę tak długo aż słyszana w tle transmisja będzie bardzo wyraźna. Na powierzchni planety powinna pojawić się biała kropka. Kliknij na niej lewym przyciskiem myszy by wysłać sondę i potwierdź chęć wylądowania. Zaczekaj aż prom kosmiczny wyląduje w strefie [Sanctum - Baza Błękitnych Słońc] i przygotuj się do stoczenia pierwszej bitwy.

3 - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry
Musisz od razu przystąpić do działania, gdyż już po upływie kilku sekund w okolicy zaczną się pojawiać żołnierze Błękitnych Słońc - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry

Musisz od razu przystąpić do działania, gdyż już po upływie kilku sekund w okolicy zaczną się pojawiać żołnierze Błękitnych Słońc . Nie przesuwaj swojej drużyny zbytnio do przodu, a to dlatego, że wrogowie będą znajdowali się na niewielkim podwyższeniu. Skup się na jak najszybszym eliminowaniu ciężkich żołnierzy , bo będą oni korzystali z wyrzutni rakiet. W sumie do pokonania będzie kilka grup jednostek wroga.

4 - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry
Po wygranej bitwie rozejrzyj się za pierwszym spośród pięciu pojemników, skrywającym 400 jednostek irydu (pierwszy screen) - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry

Po wygranej bitwie rozejrzyj się za pierwszym spośród pięciu pojemników, skrywającym 400 jednostek irydu (pierwszy screen). Możesz już skierować się w stronę przejścia, z którego wybiegali wrogowie. Rozejrzyj się tu za datapadem zawierającym nagranie. Przy próbie otwarcia drzwi zostaniesz automatycznie przeniesiony do podziemnej części tej lokacji.

5 - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry
Gdy tylko znajdziesz się w nowym miejscu rozstaw się wraz z resztą drużyny przy balustradzie - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry

Gdy tylko znajdziesz się w nowym miejscu rozstaw się wraz z resztą drużyny przy balustradzie. Nie możesz sobie tu zapewnić całkowitej zasłony, ale nie ma nic lepszego do wyboru. Przystąp do atakowania żołnierzy wroga , wśród których będzie się znajdował mini-boss - Dowódca Błękitnych Słońc. Dobrze byłoby skorzystać tu z ciężkiej broni lub lepszych umiejętności, bo postać ta ochraniana jest przez tarczę i pancerz.

6 - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry
Na dół radziłbym zejść dopiero po zlikwidowaniu wszystkich wrogów, gdyż w przeciwnym wypadku niepotrzebnie wystawiałbyś się na ich ataki - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry

Na dół radziłbym zejść dopiero po zlikwidowaniu wszystkich wrogów, gdyż w przeciwnym wypadku niepotrzebnie wystawiałbyś się na ich ataki. Możesz tu skorzystać z terminalu na ścianie i zbadać pokazane na pierwszym screenie przejście, które prowadzi do magazynu. W środku odnalazłbyś sejf (1875 kredytów ) i datapad.

7 - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry
Powróć do głównej sali, a następnie wybierz pokazane na pierwszym screenie lewe przejście - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry

Powróć do głównej sali, a następnie wybierz pokazane na pierwszym screenie lewe przejście. Radziłbym się tu szybciutko rozstawić - przy niewielkiej rampie lub na balkoniku. W pomieszczeniu wkrótce pojawi się grupka żołnierzy Błękitnych Słońc , lecz na szczęście tym razem wrogowie nie będą przez nikogo bezpośrednio dowodzeni.

8 - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry
W pomieszczeniu tym nie odnajdziesz żadnych istotnych przedmiotów, tak więc możesz od razu udać się w stronę pokazanej na pierwszym screenie dziury w ścianie - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry

W pomieszczeniu tym nie odnajdziesz żadnych istotnych przedmiotów, tak więc możesz od razu udać się w stronę pokazanej na pierwszym screenie dziury w ścianie. Dobrze byłoby teraz DOKŁADNIE zbadać całą tę jaskinię, bo odnajdziesz tu cztery pozostałe pojemniki z surowcami, zbierając w sumie 1600 jednostek irydu . Dodatkowo będziesz też mógł wziąć amunicję do ciężkich broni i odsłuchać nagrania pozostawionego na datapadzie.

9 - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry
Zapisz stan gry, wybierz sobie ciężką broń z inwentarza i udaj się w stronę pokazanych na pierwszym screenie drzwi - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry

Zapisz stan gry, wybierz sobie ciężką broń z inwentarza i udaj się w stronę pokazanych na pierwszym screenie drzwi. Po znalezieniu się w dużym magazynie rozstaw członków swojej drużyny za zasłonami, podejdź trochę do przodu i zaczekaj na pojawienie dwóch mechów YMIR.

10 - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry
W trakcie walki z maszynami warto oczywiście korzystać z ciężkiej broni - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry

W trakcie walki z maszynami warto oczywiście korzystać z ciężkiej broni. Ponadto dobrym pomysłem byłoby korzystanie z przeciążenia celem osłabiania ich tarcz i detonowanie znajdujących się w okolicy wybuchowych skrzyń. Zniszczenie mechów nie załatwi niestety sprawy, bo w hali pojawią się żołnierze Błękitnych Słońc.

11 - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry
Upewnij się, że Twoi podwładni nadal korzystają z dobrych zasłon i przystąp do atakowania jednostek wroga - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry

Upewnij się, że Twoi podwładni nadal korzystają z dobrych zasłon i przystąp do atakowania jednostek wroga . Przeciwnicy będą dowodzeni przez kapitana Naroma i jeśli chcesz się go szybko pozbyć to ponownie powinieneś skorzystać z ciężkiej broni. Po wygranej bitwie zniszcz pokazaną na drugim screenie skrzynię, dzięki czemu odblokujesz sobie dostęp do platformy z zestawem medycznym .

12 - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry
Przejdź na drugi koniec hali - Mass Effect 2: Baza Błękitnych Słońc - opis przejścia, solucja - Mass Effect 2 - poradnik do gry

Przejdź na drugi koniec hali. Korzystając z okazji dobrze byłoby zbadać dwa boczne pomieszczenia. W jednym z nich odnajdziesz komputer z trzema wiadomościami, a w drugim sejf (1875 kredytów ). Wybierz teraz pokazane na drugim screenie główne drzwi (mini-gra). Po wejściu do środka skorzystaj z niewielkiej konsoli celem zakończenia tej misji.

Mass Effect 2

26 stycznia 2010

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2022-03-10
01:45

zanonimizowany1264254 Konsul

Jest błąd w opisie "Krok od katastrofy statku - opis przejścia" - System Nariph wchodzi w skład Mgławicy Phylosa.

Komentarz: zanonimizowany1264254
2021-10-15
09:23

Lordxfrez Junior

Wie ktoś może ile paska renegata trzeba zapełnić by odblokować tą opcję dialogową na procesie?

Komentarz: Lordxfrez
2017-10-22
09:05

Alias123 Junior

A co jeśli ktoś ma wersję cyfrową?

Komentarz: Alias123
2011-02-20
17:35

zanonimizowany628877 Junior

1

Czemu nie ma poradnika to LotSB(Lair of the Shadow Broker)???

Komentarz: zanonimizowany628877
2010-11-17
04:09

darkonpl Centurion

1

Przydałoby się zrobić aktualizację poradnika o dodatkowe DLC, np. Kazumi czy Handlarz Cienia (powstało już nieoficjalne spolszczenie), lub nadzorca.

Komentarz: darkonpl
2010-08-16
10:52

redan Generał

redan

po jednej z misji na Illium (wyprawa do Wież Dantius) - "Akta Zabójca" to chyba nazwa tego questu

Komentarz: redan
2010-08-15
05:24

paviola Chorąży

po ktorej misji thane sie do nas przylacza?

Komentarz: paviola
2010-03-11
11:59

Filevandrel Legend

Jezeli jest więcej takich kwiatków to aż sie boje sprawdzać :P

AAAAAAAA!!!! co to ma być?! Głosy krogan i batrian ++, głos Mordina +, Głos Sheparda --, głos Mirandy --, głos Jack -, EDI -------------------- i zapętlić :/ porażka

Komentarz: Filevandrel
2010-02-25
15:51

Stranger. Senator

-1
Stranger.

Filevandrel --> Tak, to oficjalne tłumaczenie. Polecam Twojej uwadze filmik tvgry porównujący obie wersje językowe. ;)

Komentarz: Stranger.
2010-02-25
14:03

Filevandrel Legend

Pewnie uznacie ze sie czepiam- Czlowiek Iluzja? takie bylo oficjalne tlumaczenie? jezeli tak to kolejny raz ciesze sie ze postaralem sie o oryginalna wersje jezykowa:/

Komentarz: Filevandrel
2010-02-25
10:10

Pan Tur Konsul

-1
Pan Tur

no fajnie się czyta

Komentarz: Pan Tur
2010-02-25
10:09

zanonimizowany620002 Junior

Nie to jakieś żarty do tak prostej gry poradnik ???
Mass effect jest bardzo łatwy nie trzeba się wysilać by przejść tą grę :P

Komentarz: zanonimizowany620002
2010-02-24
10:25

Siw3kPL Legionista

😉

@redan: Dzięki za odp. Szkoda, że poradnik nie jest tak dokładny, jak ten który napisał 'Metatron' odnośnie 'jedynki'. No nic... Lepsze to, niż nic. Pozdrawiam.

Komentarz: Siw3kPL
2010-02-24
09:30

redan Generał

redan

@up to są pewnie te "świadome decyzje". może w grze chodzi o to, że tobie się wydaje, że coś jest "prawe/ideologiczne" wcale nie oznacza, że gra uzna tak samo. grając też to zauważyłem, ale liczba przyznawanych punktów egoizmu jest mała (zazwyczaj dostawałem +2 , max +5 do egoizmu), choć faktycznie dostaje się je w zaskakujących sytuacjach.

Komentarz: redan
2010-02-23
23:08

Siw3kPL Legionista

Wszystko bardzo fajnie, ale wytłumaczy mi ktoś dlaczego, gdy podążam drogą prawości itd. otrzymuję punkty egoizmu za nic? Chodzi o to, że wraz z postępem w grze jest ich coraz więcej... Jest to jakiś błąd, wy też tak macie, o co chodzi?

Komentarz: Siw3kPL
2010-02-19
16:41

Stranger. Senator

-1
Stranger.

Z tymi postaciami z jedynki sprawdzę. Co do załogi Normandii to zostało to omówione tu:
https://www.gry-online.pl/poradniki/mass-effect-2/&PART=455

Wszystkie rzeczy "niequestowe" (w tym m.in. rozwój postaci, kupowanie rybek, wątki miłosne) zostaną omówione w atlasie świata.

Komentarz: Stranger.
2010-02-19
08:25

redan Generał

1
redan
👍

moje uwagi dot. poradnika. w opisie zadań dot. lokalizacji "Illium" brakuje opisu questu związanego z Gianną Parasini (jeśli jej pomogliśmy w ME1) oraz z Conradem Vernerem (Fan z ME1).

Poza tym, przydałby się opis bonusowych umiejętności wybieranych przy tworzeniu nowej postaci (ostatni krok kreatora postaci). Czasami po samej nazwie trudno skojarzyć do daje nam bonusowa umiejętność, zwłaszcza dla osób zaczynających przygodę z ME2.

PS 1
Stojąc w "kokpicie pilota", ale nie rozmawiając z Jokerem, czasami można posłuchać śmiesznych/ciekawych tekstów. Podobnie z parą mechaników w maszynowni, w stylu Tali ma wiadro na głowie, ale to piękne wiadro :)
PS 2

Komentarz: redan
2010-02-18
19:17

zanonimizowany202611 Pretorianin

No nareszcie cos do poczytania do poduszki :), a swoja droga ciekawe ile rzeczy ominelam i opcji przejscia .

Komentarz: zanonimizowany202611
2010-02-18
16:07

Stranger. Senator

-1
Stranger.

@mcklocki --> Odblokuje to nowe opcje dialogowe w trakcie rozmów, dzięki czemu łatwiej będziesz mógł rozwiązać dany problem czy uzyskać jakieś dodatkowe profity (np. zniżkę w sklepie).

Komentarz: Stranger.
2010-02-18
13:22

mcklocki Junior

co mi da, że bedę sobie robił idealiste albo renegata?

Komentarz: mcklocki

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl