Mass Effect 2: Stacja badawcza Lazarus - opis przejścia, solucja
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz opis przejścia z pobytu na stacji badawczej Lazarus - jest to część prologu kampanii. Poniższa solucja informuje jak zaliczyć samouczki m.in. ze staczania walk, chowania się za przeszkodami czy dowodzenia drużyną. Omówiliśmy również pierwsze spotkania z ważnymi NPC-ami oraz przeniesienie wyborów z Mass Effect 1 do Mass Effect 2.
- Walki z mechami
- Spotkanie z Jacobem
- Uleczenie doktora Wilsona
- Odnalezienie Mirandy
- Wybory z Mass Effect 1
Walki z mechami
Zleceniodawca: automatycznie po przebudzeniu się na jednym z poziomów stacji [ Stacja badawcza Lazarus ]
![]() | ![]() |
Opis: Po odzyskaniu kontroli nad Shepardem podejdź do przodu i zabierz z szafki pistolet M-3 Predator . Możesz teraz zgodnie z sugestią gry schować się za dowolną przeszkodą i odczekać aż drzwi do tego pomieszczenia zostaną wysadzone. Biegnij w stronę wyjścia, podnosząc amunicję do pistoletu. Przeładuj broń i nie zapomnij w przyszłości rozglądać się za podobnie wyglądającymi magazynkami. Odnajdziesz je w różnych miejscach, również w pobliżu ciał zlikwidowanych przeciwników.
![]() | ![]() |
Obróć się w prawo i zbliż się do zaznaczonej przez grę przeszkody. Przeskocz nad tym obiektem (domyślnie kombinacja W + SPACJA w wersji na PC). Schowaj się teraz za dowolną przeszkodą i zlikwiduj pierwszego przeciwnika, który pojawi się na schodach - zhakowanego mecha LOKI . Po zniszczeniu maszyny skieruj się po schodach na górę.
![]() | ![]() |
Otwórz drzwi, a po znalezieniu się w nowym pomieszczeniu podbiegnij do znajdującej się na wprost od Ciebie przeszkody. Pierwszy mech przejdzie przez główne drzwi, ale bardziej musisz uważać na grupkę, który nadejdzie z lewej strony. Warto tu używać umiejętności zarezerwowanych dla wybranej przez Ciebie klasy głównego bohatera. Po wygranej bitwie ruszaj w stronę drzwi, przy których pojawiła się pierwsza zniszczona maszyna.
![]() | ![]() |
Przejdź przez korytarz, a po dotarciu do nowego pomieszczenia podnieś z ziemi granatnik M-100 . Ustaw się teraz przy balustradzie i użyj granatnika do zlikwidowania nowych mechów , które pojawią się na dole. Możesz już skierować się w prawo. Wkrótce dotrzesz do windy, dzięki której zjedziesz na dół.
![]() | ![]() |
Ruszaj w stronę przejścia, przy którym pojawiły się zniszczone przed chwilą maszyny i zgodnie z podpowiedzią gry skorzystaj z opcji sprintu by uniknąć poważnych obrażeń. Ruszaj dalej. Zauważ, że po drodze będziesz mógł zbadać niewielkie pomieszczenie, korzystając z pokazanego na drugim screenie przejścia.
![]() | ![]() |
W trakcie pobytu w tym pomieszczeniu możesz przede wszystkim wysłuchać nagrania z dwóch terminali (laptopów). Na jednej ze ścian odnajdziesz ponadto sejf i próba jego otwarcia zainicjuje prostą mini-gierkę. Najeżdżaj kursorem myszy na niebieskie punkty tak by odsłonić ich zawartość. Musisz teraz łączyć ze sobą pasujące ikonki. Całość należy wykonać przed wyczerpaniem się limitu czasowego. W sejfie odnajdziesz 975 kredytów.
![]() | ![]() |
Możesz już wyjść z tego pomieszczenia i skierować się w stronę schodów prowadzących na wyższy poziom. Po lewej stronie odnajdziesz publiczny terminal, z użyciem którego możesz odsłuchać kolejnego nagrania. W przeciwnym wypadku skieruj się w stronę nowych drzwi. Po wyjściu na zewnątrz podbiegnij do przodu i skręć w lewo.
Spotkanie z Jacobem
![]() | ![]() |
Spotkasz tu Jacoba , któremu musisz udzielić wsparcia w pozbyciu się większej grupki mechów . Zauważ, że nie możesz zbliżyć się do maszyn, tak więc musisz je atakować z odległości. Po zlikwidowaniu pierwszej grupy gra automatycznie zainicjuje rozmowę z Jacobem. Po raz pierwszy musisz się pilnować przy wyborze odpowiedzi.
![]() | ![]() |
Po chwili zaatakuje Was druga grupa zhakowanych mechów . Zauważ, że możesz od tej pory kontrolować poczynania Jacoba i zgodnie z otrzymaną wskazówką dobrze byłoby wydać mu rozkaz użycia jednego z jego biotycznych talentów. Po wygranej bitwie ponownie porozmawiaj z Jacobem. Tym razem możesz go wypytać o więcej rzeczy (odniesione rany, atak na stację, projekt Lazarus, załoga Normandii, on sam, Miranda). Nie zapomnij też zbadać datapad leżący na ławce.
![]() | ![]() |
Ruszaj w stronę jedynych dostępnych drzwi. Po dotarciu do pokazanego na pierwszym screenie pomieszczenia w oddali pojawi się nowa grupa mechów . Podobnie jak wcześniej, warto korzystać z umiejętności pomocnika . Nie zapomnij też chować się za zasłonami. Po zlikwidowaniu maszyn przejdź przez całe pomieszczenie, korzystając z kolejnego przejścia. Wyjdź po schodach na górę. Rozejrzyj się po okolicy i wejdź w interakcję z nowym laptopem (kolejne nagranie).
Uleczenie doktora Wilsona
![]() | ![]() |
Wejdź do nowego pomieszczenia gdzie spotkasz ciężko rannego doktora Wilsona . Zauważ, że od razu wyrażając chęć udzielenia mu pomocy zdobędziesz punkty idealisty. Podejdź do oznaczonego przez grę terminalu medycznego by zdobyć dwie jednostki medi-żelu . Skorzystaj teraz z talentu Jedność by uleczyć rannego sojusznika.
![]() | ![]() |
Rozpocznij kolejną rozmowę. Wybór odpowiedzi odnośnie chęci odnalezienia (lub nie) Mirandy uwarunkuje czy zdobędziesz punkty idealisty czy renegata. Wkrótce w pomieszczeniu zjawią się nowe mechy . Szybko schowaj się za zasłoną, spauzuj grę i zgodnie z uzyskaną podpowiedzią skorzystaj z jedynego dostępnego talentu Wilsona (przeciążenie). Eksplozja powinna zniszczyć wszystkie maszyny.
![]() | ![]() |
Po raz ostatni porozmawiaj z Wilsonem i Jacobem . Tym razem możesz wybrać czy chcesz przyznać się do znajomości organizacji Cerberus czy nie. Potwierdzając chęć spotkania się z Człowiekiem Iluzją zdobędziesz punkty renegata, a stanowczo odmawiając dalszej współpracy z Cerberusem - punkty idealisty. Ruszaj w stronę przejścia, przy którym pojawiły się zniszczone mechy.
Odnalezienie Mirandy
![]() | ![]() |
W nowym korytarzu odnajdziesz zaszyfrowany Datapad. Próba włamania się do systemu zaowocuje uruchomieniem nowej mini-gry. W tym przypadku musisz wybierać pola spośród przesuwających się ciągów znaków, a konkretnie te, które będą pasowały do widocznego u góry ekranu wzoru. Do sterowania używane są na PC klawisze kierunkowe (WSAD) i SPACJA (potwierdzenie wyboru). W nagrodę za złamanie zabezpieczeń otrzymasz 900 kredytów . Ruszaj w stronę schodów.
![]() | ![]() |
Ruszaj dalej. Uważaj, gdyż w dużej nowej hali zaatakuje Cię dość liczna grupka mechów . Maszyny dobrze byłoby atakować z odległości i korzystać z pomocy obu członków drużyny . Do dalszej części hali możesz przedostać się na dwa sposoby, przy czym ja polecam skorzystać z pokazanych na drugim screenie prawych schodów.
![]() | ![]() |
Gdy wyjdziesz na górę nowe maszyny uaktywnią się po Twojej lewej stronie. Schowaj się za najbliższą zasłoną i szybko się ich pozbądź. Zaatakuj następnie drugą grupę - w tym przypadku warto już poprosić sojuszników o pomoc. Dobrze byłoby teraz zbadać widoczne w oddali pomieszczenie, korzystając z pokazanego na drugim screenie przejścia. W pomieszczeniu odnajdziesz nowy laptop, zaszyfrowany Datapad (975 kredytów ) i sejf (900 kredytów ).
![]() | ![]() |
Możesz już udać się do pokazanego na pierwszym przejścia, oznaczonego jako Docking Station 2. Kliknięcie na nowych drzwiach doprowadzi do spotkania z Mirandą . Pochwalenie egzekucji Wilsona sprawi, że zyskasz punkty renegata. Mirandę możesz też wypytać o atak, innych ocalałych i projekt Lazarus.
Wybory z Mass Effect 1
Wkrótce znajdziecie się na pokładzie statku kosmicznego. Pojawi się temat przeniesienia swoich wyborów z Mass Effect 1 do Mass Effect 2. Obie gry są ze sobą ściśle powiązane i niektóre decyzje podjęte w Mass Effect 1 mogą mieć wpływ np. na to czy dana postać nadal będzie żyła albo jakie będzie jej nastawianie w stosunku do Sheparda.
- Jeśli zdołałeś zaimportować sejwy z gry Mass Effect to zostaną one uwzględnione. Nie będziesz musiał przypominać sobie wyborów, bo zostaną one automatycznie załadowane.
- Jeśli import nie udał się lub nie dysponujesz sejwami z Mass Effect 1, to odpowiedzi udzielane na pytania Mirandy wpłyną na kształt świata gry w Mass Effect 2. Pytania będą dotyczyły m.in. losów Rady z końcówki pierwszego Mass Effecta. Warto dokładnie zastanowić się na każdą odpowiedzią, bo nie będzie można jej później zmienić.
Komentarze czytelników
Jest błąd w opisie "Krok od katastrofy statku - opis przejścia" - System Nariph wchodzi w skład Mgławicy Phylosa.
Wie ktoś może ile paska renegata trzeba zapełnić by odblokować tą opcję dialogową na procesie?
Czemu nie ma poradnika to LotSB(Lair of the Shadow Broker)???
Przydałoby się zrobić aktualizację poradnika o dodatkowe DLC, np. Kazumi czy Handlarz Cienia (powstało już nieoficjalne spolszczenie), lub nadzorca.
Jezeli jest więcej takich kwiatków to aż sie boje sprawdzać :P
AAAAAAAA!!!! co to ma być?! Głosy krogan i batrian ++, głos Mordina +, Głos Sheparda --, głos Mirandy --, głos Jack -, EDI -------------------- i zapętlić :/ porażka
Filevandrel --> Tak, to oficjalne tłumaczenie. Polecam Twojej uwadze filmik tvgry porównujący obie wersje językowe. ;)
Pewnie uznacie ze sie czepiam- Czlowiek Iluzja? takie bylo oficjalne tlumaczenie? jezeli tak to kolejny raz ciesze sie ze postaralem sie o oryginalna wersje jezykowa:/
Nie to jakieś żarty do tak prostej gry poradnik ???
Mass effect jest bardzo łatwy nie trzeba się wysilać by przejść tą grę :P
@redan: Dzięki za odp. Szkoda, że poradnik nie jest tak dokładny, jak ten który napisał 'Metatron' odnośnie 'jedynki'. No nic... Lepsze to, niż nic. Pozdrawiam.
@up to są pewnie te "świadome decyzje". może w grze chodzi o to, że tobie się wydaje, że coś jest "prawe/ideologiczne" wcale nie oznacza, że gra uzna tak samo. grając też to zauważyłem, ale liczba przyznawanych punktów egoizmu jest mała (zazwyczaj dostawałem +2 , max +5 do egoizmu), choć faktycznie dostaje się je w zaskakujących sytuacjach.
Wszystko bardzo fajnie, ale wytłumaczy mi ktoś dlaczego, gdy podążam drogą prawości itd. otrzymuję punkty egoizmu za nic? Chodzi o to, że wraz z postępem w grze jest ich coraz więcej... Jest to jakiś błąd, wy też tak macie, o co chodzi?
Z tymi postaciami z jedynki sprawdzę. Co do załogi Normandii to zostało to omówione tu:
https://www.gry-online.pl/poradniki/mass-effect-2/&PART=455
Wszystkie rzeczy "niequestowe" (w tym m.in. rozwój postaci, kupowanie rybek, wątki miłosne) zostaną omówione w atlasie świata.
moje uwagi dot. poradnika. w opisie zadań dot. lokalizacji "Illium" brakuje opisu questu związanego z Gianną Parasini (jeśli jej pomogliśmy w ME1) oraz z Conradem Vernerem (Fan z ME1).
Poza tym, przydałby się opis bonusowych umiejętności wybieranych przy tworzeniu nowej postaci (ostatni krok kreatora postaci). Czasami po samej nazwie trudno skojarzyć do daje nam bonusowa umiejętność, zwłaszcza dla osób zaczynających przygodę z ME2.
PS 1
Stojąc w "kokpicie pilota", ale nie rozmawiając z Jokerem, czasami można posłuchać śmiesznych/ciekawych tekstów. Podobnie z parą mechaników w maszynowni, w stylu Tali ma wiadro na głowie, ale to piękne wiadro :)
PS 2
No nareszcie cos do poczytania do poduszki :), a swoja droga ciekawe ile rzeczy ominelam i opcji przejscia .
@mcklocki --> Odblokuje to nowe opcje dialogowe w trakcie rozmów, dzięki czemu łatwiej będziesz mógł rozwiązać dany problem czy uzyskać jakieś dodatkowe profity (np. zniżkę w sklepie).
co mi da, że bedę sobie robił idealiste albo renegata?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


































