Mass Effect 2: Porady na start - klasy postaci, drużyna, ścieżka fabularna
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Mass Effect 2 znajdziesz zestaw porad na start. Nasze podpowiedzi i wskazówki adresowane są głównie do osób, które rozpoczynają swoją przygodę z Mass Effect 2 po raz pierwszy.
- Wybierz jedną z prostszych klas postaci
- Wystawiaj do walk zróżnicowaną drużynę
- Wybierz ścieżkę idealisty lub renegata
- Zawsze miej zapas paliwa i sond
- Lokacje questowe odwiedza się tylko jeden raz
- Koniecznie korzystaj z osłon
- Spotykaj się z załogą Normandii po każdej większej misji
Wybierz jedną z prostszych klas postaci
W Mass Effect 2 dostępnych jest sześć głównych klas postaci, przy czym niektóre z nich adresowane są do osób, które poznały już podstawy rozgrywki oraz zasady rozgrywania walk. Granie nimi nie mając żadnego doświadczenia w temacie może powodować niepotrzebną frustrację. Dobrą klasą dla początkującego gracz może być np. Żołnierz. Klasę tę rozwija się w prosty sposób i staczanie walk Shepardem-żołnierzem również nie sprawia problemów.
Wystawiaj do walk zróżnicowaną drużynę
Działanie to ma na celu dysponowanie bardzo wszechstronnym wachlarzem ataków i umiejętności. Będziesz mógł dzięki temu atakować przeciwników na różne sposoby, być przygotowanym na różne typy konfrontacji, a także być w stanie wykorzystywać różnorakie słabości napotykanych wrogów. Idealny skład drużyny to specjalista bojowy, biotyczny i technologiczny, aczkolwiek możesz również mieszać ze sobą poszczególne style.
Wybierz ścieżkę idealisty lub renegata
Jest to wybór, którego powinieneś dokonać jeszcze przed przystąpieniem do gry po to żeby mieć dostatecznie dużo czasu na sukcesywne rozwijanie jednej ze ścieżek. W miarę możliwości nie zmieniaj ścieżki podczas zaliczania kampanii. Dzięki rozwijaniu ścieżki idealisty lub ścieżki renegata będziesz mógł załagodzić konflikty na pokładzie Normandii, wybierać specjalne opcje dialogowe oraz skutecznie korzystać z systemu przerwań.
Zawsze miej zapas paliwa i sond
Temat ten dotyczy podróżowania po galaktyce z wykorzystaniem Normandii. Paliwo jest zużywane do przemieszczania się pomiędzy planetami, zaś sondy do skanowania ich w poszukiwaniu surowców i interaktywnych miejsc. Uzupełnij zapasy przed każdą większą wyprawą po to żeby nie trzeba było jej przedwcześnie kończyć.
Lokacje questowe odwiedza się tylko jeden raz
Jest to bardzo ważna wiadomość pod kątem zbierania lootu i badania interaktywnych przedmiotów. Sprawdzaj wszystkie odwiedzane lokacje już podczas pierwszej wizyty, bo w przeciwnym razie stracisz szansę dokonania w nich odkryć czy pozbierania z nich cennych skarbów. Opisywana reguła nie dotyczy czterech głównych lokacji w świecie gry, tzn. Cytadeli, Tuchanki, Illium i Omegi. Do miejscówek tych możesz powracać dowolną ilość razy.
Koniecznie korzystaj z osłon
Musisz o tym szczególnie pamiętać podczas walk z przeciwnikami, którzy dysponują silnymi atakami dystansowymi. Jeśli jest to możliwe, wyszukuj osłony, za którymi twój bohater może chować się na stojąco, dzięki czemu będziesz mógł skuteczniej atakować wrogów. Pamiętaj też, że niektóre osłony mogą zostać zniszczone. Staraj się ich unikać lub ograniczać ilość czasu skrywania się za nimi.
Spotykaj się z załogą Normandii po każdej większej misji
Polecamy wyrobić sobie nawyk przejścia się po wszystkich pokładach Normandii po każdej zaliczonej dużej misji (np. głównym queście albo zadaniu towarzysza). Próbuj zagadywać do wszystkich "interaktywnych" członków załogi. Może ci to umożliwić np. nawiązanie bliższych relacji, odblokowanie questu towarzysza czy przybliżenie się do nawiązania romansu z daną postacią.
Komentarze czytelników
Jest błąd w opisie "Krok od katastrofy statku - opis przejścia" - System Nariph wchodzi w skład Mgławicy Phylosa.
Wie ktoś może ile paska renegata trzeba zapełnić by odblokować tą opcję dialogową na procesie?
Czemu nie ma poradnika to LotSB(Lair of the Shadow Broker)???
Przydałoby się zrobić aktualizację poradnika o dodatkowe DLC, np. Kazumi czy Handlarz Cienia (powstało już nieoficjalne spolszczenie), lub nadzorca.
Jezeli jest więcej takich kwiatków to aż sie boje sprawdzać :P
AAAAAAAA!!!! co to ma być?! Głosy krogan i batrian ++, głos Mordina +, Głos Sheparda --, głos Mirandy --, głos Jack -, EDI -------------------- i zapętlić :/ porażka
Filevandrel --> Tak, to oficjalne tłumaczenie. Polecam Twojej uwadze filmik tvgry porównujący obie wersje językowe. ;)
Pewnie uznacie ze sie czepiam- Czlowiek Iluzja? takie bylo oficjalne tlumaczenie? jezeli tak to kolejny raz ciesze sie ze postaralem sie o oryginalna wersje jezykowa:/
Nie to jakieś żarty do tak prostej gry poradnik ???
Mass effect jest bardzo łatwy nie trzeba się wysilać by przejść tą grę :P
@redan: Dzięki za odp. Szkoda, że poradnik nie jest tak dokładny, jak ten który napisał 'Metatron' odnośnie 'jedynki'. No nic... Lepsze to, niż nic. Pozdrawiam.
@up to są pewnie te "świadome decyzje". może w grze chodzi o to, że tobie się wydaje, że coś jest "prawe/ideologiczne" wcale nie oznacza, że gra uzna tak samo. grając też to zauważyłem, ale liczba przyznawanych punktów egoizmu jest mała (zazwyczaj dostawałem +2 , max +5 do egoizmu), choć faktycznie dostaje się je w zaskakujących sytuacjach.
Wszystko bardzo fajnie, ale wytłumaczy mi ktoś dlaczego, gdy podążam drogą prawości itd. otrzymuję punkty egoizmu za nic? Chodzi o to, że wraz z postępem w grze jest ich coraz więcej... Jest to jakiś błąd, wy też tak macie, o co chodzi?
Z tymi postaciami z jedynki sprawdzę. Co do załogi Normandii to zostało to omówione tu:
https://www.gry-online.pl/poradniki/mass-effect-2/&PART=455
Wszystkie rzeczy "niequestowe" (w tym m.in. rozwój postaci, kupowanie rybek, wątki miłosne) zostaną omówione w atlasie świata.
moje uwagi dot. poradnika. w opisie zadań dot. lokalizacji "Illium" brakuje opisu questu związanego z Gianną Parasini (jeśli jej pomogliśmy w ME1) oraz z Conradem Vernerem (Fan z ME1).
Poza tym, przydałby się opis bonusowych umiejętności wybieranych przy tworzeniu nowej postaci (ostatni krok kreatora postaci). Czasami po samej nazwie trudno skojarzyć do daje nam bonusowa umiejętność, zwłaszcza dla osób zaczynających przygodę z ME2.
PS 1
Stojąc w "kokpicie pilota", ale nie rozmawiając z Jokerem, czasami można posłuchać śmiesznych/ciekawych tekstów. Podobnie z parą mechaników w maszynowni, w stylu Tali ma wiadro na głowie, ale to piękne wiadro :)
PS 2
No nareszcie cos do poczytania do poduszki :), a swoja droga ciekawe ile rzeczy ominelam i opcji przejscia .
@mcklocki --> Odblokuje to nowe opcje dialogowe w trakcie rozmów, dzięki czemu łatwiej będziesz mógł rozwiązać dany problem czy uzyskać jakieś dodatkowe profity (np. zniżkę w sklepie).
co mi da, że bedę sobie robił idealiste albo renegata?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
