Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Uciekaj | Zadania główne Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja

Solucja do zadania Uciekaj!, w którym przyjdzie ci m.in. uratować Teresę.

Uciekaj! to drugie zadanie głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. W trakcie rozgrywania jego początkowej części musisz niemal w całości skupić się na tytułowej ucieczce po ataku Kumanów. W dalszej części questu odwiedzisz Talmberk gdzie czekają Cię spotkania z kilkoma ważnymi osobami.

Dotarcie do Talmberku

1 - Uciekaj | Zadania główne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Tuż po tym jak rozpocznie się zadanie zacznij biec wąską ścieżką. Nie próbuj walczyć z jednym ze ścigających Henry'ego Kumanów, bo nie masz szans na pokonanie tego przeciwnika.
  2. Docelowo musisz dotrzeć do małego gospodarstwa znajdującego się u podstawy wzgórza. Możesz tu opcjonalnie uratować Teresę przed grupą Kumanów próbujących zgwłacić ją (otrzymasz za to trofeum Biały rycerz). Użyj posiadanego miecza Radzika lub samych pięści żeby uderzyć jednego z przeciwników i dać Teresie szansę na ucieczkę. NIE WALCZ jednak dalej z Kumanami, bo także i oni są zbyt silni dla bohatera.
2 - Uciekaj | Zadania główne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Wskocz na dowolnego konia w gospodarstwie i kontynuuj ucieczkę. Jest ona dość wymagająca, bo możesz zostać łatwo doścignięty przed Kumanów i zginąć w wyniku zbyt wielu trafień od strzał. Polegaj na galopie, ale pamiętaj, że wyczerpuje on stopniowo zielony pasek stamina konia. Po tym jak będzie on bliski wyczerpania zwolnij na chwilę i pozwól na to żeby przynajmniej częściowo odnowił się.
  2. Podążaj główną ścieżką i nie zapomnij w początkowej części ucieczki skręcić w lewo (ścieżka biegnąca wzdłuż strumienia). Docelowo musisz dotrzeć do Talmberku. Załączy się tam seria nowych filmów przerywnikowych.

Spotkanie się z Sir Robardem i Panią Szczepanką

3 - Uciekaj | Zadania główne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Wyjdź z pokoju przydzielonego Henry'emu i spotkaj się z Robardem. Udaj się w jego towarzystwie do kuchni i skosztuj potraw ze stołu żeby odnowić siły życiowe. Powróć do pomieszczenia z łózkiem i udaj się na odpoczynek. Sen zostanie przerwany wraz z pojawieniem się Pani Szczepanki. W trakcie rozmowy możesz wybierać unikalne opcje dialogowe żeby rozwijać Retorykę (w dalszej części gry będziesz też mógł uwieść Panią Szczepankę). "Parametry" Pani Szczepanki to 2-5-8, tak więc najlepiej zadziałają Perswazja i Zaimponowanie (tylko jeśli masz co najmniej 6 punktów Charyzmy).
  2. To nie jedyna nocna wizyta, bo Henry'ego wybudzi też ze snu Sir Robard. Zabierz pochodnię i dotrzyj na mury zamku. Porozmawiaj tam ponownie z Robardem i obejrzyj filmik. Poświęć następnie trochę czasu na patrolowanie murów. Chodź po nich aż nastanie poranek i załączy się nowa cut-scenka.

Wydostanie się z zamku i powrót do Skalicy

4 - Uciekaj | Zadania główne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Porozmawiaj z Sir Robardem. Niestety nawet jeśli podejmiesz próbę wsparcia się perswazją nie zgodzi się on na to żeby Henry opuścił zamek i powrócił do Skalicy pochować rodziców. Musisz znaleźć sposób na wydostanie się z zamku. Jest kilka możliwości.
  2. Najprostsze rozwiązanie to dotarcie na most zwodzony łączący zamek z ogrodzonym obozowiskiem. W miejscu z obrazka możesz zeskoczyć na niższe skały. Wiedz jednak, że zeskok wiąże się z ryzykiem złamania lub potłuczenia nóg (w razie potrzeby załaduj wcześniejszy stan gry lub skorzystaj z opatrunków).
5 - Uciekaj | Zadania główne Kingdom Come - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
  1. Innym rozwiązaniem jest wydostanie się z zamku przez główną bramę obozowiska. Porozmawiaj z pilnującym jej strażnikiem Radimem. Kategorycznie odmówi, ale możesz nakłonić go do zmiany stanowiska polegając na unikalnych opcjach dialogowych. Najskuteczniejsze będzie użycie perswazji, gdyż Radim ma tylko 3 punkty przy tym parametrze. Dowiesz się, że Radim może wypuścić Henryka z zamku jeśli ten będzie wyglądał jak żołnierz z Talmberku.
  2. Powróć do południowej części zamku i zlokalizuj skrzynię z powyższego obrazka. Jest ona zamknięta, ale ma zamek bardzo niskiego stopnia (wytrych możesz zakupić u handlarza z zamku za niecałe 24 grosze). Ze skrzyni zabierz wszystkie elementy ubioru żołnierza i załóż je (dodatkowo na widoku odnajdziesz m.in. tarczę oraz łuk, ale zabranie ich nie jest obowiązkowe). ZANIM powrócisz do Radima warto też dotrzeć do miejsca gdzie przebywają konie. Możesz zabrać ze sobą tego wierzchowca, którym wcześniej dotarłeś do Talmberku. Skróci to podróż do Skalicy. Powróć do Radima i zaczekaj aż zostaniesz wypuszczony z zamku.
  3. Niezależnie jak się zachowałeś wyrusz do wioski Równa gdzie rozpocznie się kolejny główny quest. Uwaga - Jak najszybciej oddal się od zamku w Talmberku, bo w przeciwnym razie strażnicy mogą odnotować ucieczkę i wyruszyć w pościg za Henrym. Jeśli zostaniesz złapany to możesz rozpocząć walkę (zły pomysł), powrócić do zamku i spróbować ponownie, użyć perswazji lub zapłacić strażnikowi łapówkę za wypuszczenie bohatera.