Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Solucja do gry Kingdom Come: Deliverance. Solucja do Kingdom Come zawiera porady, które uczynią z Was średniowiecznych wojów. Opisy pokażą jak na start radzić sobie z utratą staminy, czy dbać o ekwipunek. Przygoda zaprowadzi do zwycięstwa, a questy i świat staną otworem!

Poradnik do Kingdom Come: Deliverance pozwala odnaleźć się w tej dość skomplikowanej grze oraz pomaga w jej pomyślnym ukończeniu. Poradnik podzielony został na kilka bardzo rozbudowanych części i otwierają go rozdziały z różnorakimi poradami.

Porady na start

W poradniku zawarto przede wszystkim zestawienie najcenniejszych porad na start, dzięki którym zrozumienie podstawowych zasad gry oraz przetrwanie w jej kilku początkowych godzinach powinno okazać się znacznie prostsze. Na osobnych stronach poruszone zostały takie tematy jak staczanie walk, rozwijanie postaci, przemierzanie świata gry, spotykanie się z postaciami niezależnymi, zarządzanie ekwipunkiem czy korzystanie z alchemii.

  1. Porady na start w Kingdom Come Deliverance - nasz poradnik zawiera mnóstwo tipsów i porad, które przydadzą się na początek rozgrywki.
  2. Eksploracja świata i NPC - czyli handel, charyzma, reputacja, handlarze, losowe zdarzenia i wiele innych porad.
  3. Podstawy walki w Kingdome Come - uniki, kontrataki, markowanie i inne zaawansowane techniki walki.
  4. Rozwój postaci w Kingdom Come - doświadczenie, trenerzy, atrybuty i umiejętności.
  5. Sterowanie
  6. Wymagania sprzętowe Kingdom Come Deliverance
  7. Komendy i kody do Kingdom Come
  8. Mody do Kingdom Come - zapisywanie gry bez limitów (Unlimited saving mod), easy lockpicking i zwiększenie limitu udźwigu.

Pytania i odpowiedzi

Dużo czasu poświęciliśmy na opracowanie rozdziału FAQ z odpowiedziami na często zadawane pytania. Podpowiada on między innymi jak szybko się wzbogacić, jak łatwo zdobyć dobrą broń i pancerz, jakie umiejętności odblokować w pierwszej kolejności, jak wychodzić zwycięsko z dużych bitew gry, jak zachować się gdy bohater zostanie przyłapany na przestępstwie czy jak skutecznie zakradać się do wrogich obozowisk.

  1. Jak zdobyć dobrą zbroję na początek? - czyli jak dobrze zacząć grę?
  2. Jak zdobyć lepszy łuk na początku?
  3. Jak zrobić Zbawiennego Sznapsa? - czyli ważenie alkoholu.
  4. Gdzie znaleźć łopatę i gdzie wykopać grób w zadaniu Dobry złodziej?
  5. Co zrobić gdy popełnię przestępstwo?
  6. Przeciążenie ekwipunku - co zrobić, gdy ekwipunek jest zbyt ciężki?
  7. Rozgrywanie bitew - duże bitwy w Kingdom Come Deliverance!
  8. Skuteczne skradanie - czyli jak skutecznie skradać się w Kingdom Come?
  9. Dlaczego nie mogę zapisać gry? - zapisywanie czy sejwowanie w Kingdom Come to duży problem. Przedstawiamy wideo poradnik ze wszystkimi znanymi sposobami na zapamiętywanie stanu gry.
  10. Jak zdobywać wytrychy i jak ich nie marnować? - czyli wszystko o otwieraniu zamków.
  11. Jak nauczyć się kradzieży kieszonkowej? - Kradzież w Kingdom Come popłaca, ale jest niebezpieczna!
  12. Jak szybko wzbogacić się? - zielarstwo jako sposób na szybki zarobek w Kingdom Come.
  13. Jak zdobyć swojego pierwszego konia w Kingdom Come? - czyli twój pierwszy mount!
  14. Jakie perki odblokować na początku?
  15. Jak przeżyć na początku gry? - czyli co zrobić, gdzie iść na początku Kingdom Come?
  16. Jak zdobyć najlepszego konia w Kingdom Come?
  17. Jak zdobyć zbroje dla konia w Kingdom Come? - czyli hełm dla konia!
  18. Jak naprawić pancerz i broń? - w Kingdom Come naprawa zbroi i broni powiązana jest z umiejętnością konserwacja oraz kamieniem szlifierskim.
  19. Gdzie nauczyć się czytać? - umiejętność czytania w Kingdom Come.
  20. Nie mogę zapisać stanu gry na PS4 - dlaczego?

Trofea i osiągnięcia w Kingdom Come

Kolejnym ważnym punktem naszego poradnika jest poradnik do osiągnięć zawierający pełną listę trofeów wraz z informacjami o sposobach ich odblokowania. W poradniku nie mogło też zabraknąć atlasu świata z wysokiej jakości mapą całej krainy, na której zaznaczone zostały najważniejsze lokacje do odkrycia i odwiedzenia.

  1. Listra trofeów - poradnik
  2. Jak ukończyć grę bez zabijania? - Kingdom Come da się przejść bez mordowania. Sprawdź nasze porady dotyczące trofeum Pełen łaski.
  3. Jak ocalić Teresę? - czyli trofeum Biały Rycerz
  4. Jak ukończyć grę jako prawiczek? - czyli celibat w Kingdom Come.

Mapy Kingdom Come Deliverance

Mapy do Kingdom Come zawierają wszystkie kluczowe postaci, handlarzy, trenerów umiejętności, sprzedawców, mapy skarbów i romanse:

  1. Mapa świata Kingdom Come
  2. Talmberk - mapa Talmberku
  3. Rataje - mapa Ratajów
  4. Użyce - mapa Użyc
  5. Ledeczko - mapa Ledeczka.
  6. Sazawa - mapa Sazawy
  7. Klasztor w Sazawie - mapa klasztoru w Sazawie.
  8. Skalica - mapa Skalicy.
  9. Równa - mapa Równej.
  10. Samopsza - mapa Samopsza.
  11. Merchojedy - mapa Merchojedów.
  12. Neuhof - mapa Neuhof.

Mapy skarbów

Mapy skarbów to ryciny, które w symboliczny sposób prowadzą do ukrytych, najczęściej dobrych nagród w postaci nowych broni, zbroi itp. Mapy skarbów to swoiste zagadki w Kingdom Come. W tym dziale znajdziecie wszystkie ukryte mapy skarbów w Kingdom Come Deliverance.

  1. Mapa skarbów XVIII
  2. Mapa skarbów XI
  3. Mapa skarbów IV
  4. Mapa skarbów XVII
  5. Mapa skarbów XX

Solucja Kingdom Come Deliverance

Poradnik do Kingdom Come: Deliverance oferuje także szczegółówy opis przejścia gry. Znalazły się w nim zarówno główne zadania (podzielone na akty) jak i poboczne questy, które odblokowywane są dzięki odbywaniu rozmów z postaciami niezależnymi. W omówieniu każdego zadania są informacje jak je rozpocząć, jakie nagrody przewidziano za jego ukończenie oraz na jakie sposoby można je zaliczyć. Wiele questów w grze jest nieliniowych i postaraliśmy się uwzględnić różne warianty ich przechodzenia, jak również informacje o konsekwencjach podjętych przez gracza decyzji.

Zadania główne

  1. Niespodziewana wizyta
  2. Uciekaj!
  3. Powrót do domu! i Przebudzenie
  4. Trening czyni mistrza
  5. Utrzymanie porządku
  6. Zdobycz
  7. Pogoń się zaczęła
  8. Rudzielec w tarapatach
  9. Tajemnicze drogi
  10. Na tropie
  11. Mój koleżka Tymek

Zadania poboczne

  1. Rataje - zadania poboczne w Ratajach.
  2. Użyce - zadania poboczne w Użycach.

Wieści ze świata Kingdom Come Deliverance

  1. Premierowa aktualizacja Kingdom Come na PS4 - patch do gry waży niemal tyle, co sama gra.
  2. Trofeum Prawiczek - osiągnięcie za skończenie Kingdom Come w celibacie
  3. Nowy patch dopiero za dwa tygodnie.

Kingdom Come: Deliverance to rozbudowana gra RPG, której akcja rozgrywa się w średniowiecznej Europie. Autorzy gry położyli duży nacisk na wysoki realizm produkcji. Przekłada się to nie tylko brak jakichkolwiek elementów fantasy (magia, potwory itp.), ale również na liczne utrudnienia w utrzymywaniu głównego bohatera przy życiu. Sterowana postać nie może zostać szybki i łatwo wyleczona, a na dodatek odczuwa głód i zmęczenie. Realistycznie odwzorowano również walki w grze, w trakcie których możemy używać różnych odmian broni białej i dystansowej.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Informacje o Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Autor : Jacek Stranger Hałas

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 13 lutego 2018, odwiedź Poradnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 13 lutego 2018, odwiedź Opis przejścia

Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361905Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361904Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361903Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361902Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361901Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361900Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-08-28 - 353998Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-08-28 - 353997Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-08-28 - 353996

Komentarze Czytelników (44)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
14.02.2018 13:31
CavieZ
1
Junior

Jak wykonać quest, w którym na dachu kościoła walczymy z bossem (koleś w czarnej zbroi z odsłoniętą głową)? Gra robi wszystko żebym musiał z nim walczyć, a chcę przejść główny wątek bez zabijania.

16.02.2018 02:24
odpowiedz
animatiV
15
Centurion

Gdzie znajdę skarb z mapy II?
W internecie mapa II jest zupełnie inna i za Chiny nie mogę znaleźć.

16.02.2018 17:19
odpowiedz
1 odpowiedź
kolafon
17
Pretorianin

Czy romans z Panią Szczepanką blokuje questa "Zaloty" z Teresą?

17.02.2018 20:07
😒
odpowiedz
1 odpowiedź
animatiV
15
Centurion

Z mapą skarbów II sobie poradziłem (trzeba szukać trochę wyżej niż jest zaznaczone).
Znalazłem buga z zadaniem "W rękach Boga" otóż do uleczenia mam od tylko dwóch chorych. Jeden nie może zasnąć i robimy specjalną miksturę a drugiemu dajemy fioletowe zioło. Lecz nikomu więcej nie mogę pomóc! Zaraz po oddaniu górnikowi zioło aktualizuje się zadanie typu "Już nic nie mogę zrobić" czy jakoś tak. Po rozmowie z naszą znajomą zadanie staje się nieudane. Łaziłem po tym szpitalu jak jakiś chory i tylko wyświetlało mi się że są już wyleczeni albo sama kradzież kieszonkowa. Szkoda że nie mogę ukończyć tego zadania i dla tego też mam pytanie. Czy nie ukończenie zadania jakość wpływa na fabułę?
PS: Zadanie z dziczyzną wykonałem.

post wyedytowany przez animatiV 2018-02-17 20:10:52
17.02.2018 21:07
odpowiedz
2 odpowiedzi
Wilku1665
1
Junior

Mam pytanko jak prać ubrania?

17.02.2018 22:33
odpowiedz
1 odpowiedź
werus81
27
Legionista

Co zrobić gdy handlarz nie ma kasy? Muszę kupić wytrych ale mam za mało kasy muszę najpierw sprzedać coś a handlarz bez grosza ?

17.02.2018 23:14
odpowiedz
1 odpowiedź
azaelos
0
Junior

Z tymi chorymi to jeśli posiadasz wyuczone zielarstwo to będziesz mógł jednemu nastawić nogę a jednemu cza podać wywar z piołunu.

18.02.2018 09:25
odpowiedz
1 odpowiedź
czucz18
0
Junior

jeśli chodzi o "W rękach Boga" to musisz pomóc jeszcze Filipowi ze Skalic i Hansowi ze Skalic. Jeden jest w równie i masz z nim questa związanego z alchemią. Na czeskich stronach, jest też coś o człowieku ze złamaną noga, ale nie mogłem go znaleźć.
Jeśli ktoś wie jak zrobić zadanie jeśli nie pięścią to to będę wdzięczny. Mam dwa tropy rannego, którego nie ma w klasztorze i młynarza, który nie chce nic powiedzieć. W ogóle ten młynarz, mam dla niego znaleźć przepis na bimber w karczmie, przeszukałem całą w nocy i nic. No chyba, że ta gra jest na tyle mądra, że przepis pojawia się tylko wtedy, kiedy nie mam łóżka w karczmie. Help

18.02.2018 10:53
odpowiedz
2 odpowiedzi
Reinheart
33
Centurion

o7

Wiecie może gdzie upoluje sarninę? Wszędzie trafia mi się Jelenina ;/

18.02.2018 11:26
odpowiedz
1 odpowiedź
shirak
2
Junior

W zadaniu Zdobycz, w którym mam z Janem Ptaszkiem spotkać się na dziedzińcu zamku w rannych godzinach mam problem bo się nie pojawia ten gość. Czekam o 5 rano i o 6, o 7, o 8, kręcenie po tym dziedzińcu, myśle z ego właściwe miejsce bo tak wskazuje mi mapa, a jego nie ma. Ktoś potrafi pomóc?

18.02.2018 11:46
😡
odpowiedz
yoyo440
13
Legionista

ja mam problem taki, iż Jan Ptaszek udaje się ze mną głębiej w las, gdyż chce upolować dzika. Docieramy do miejsca, schodzi z konia, skrada się do krzaków... po czym prostuje się i podchodzi do konia, wsiada, następnie schodzi i tak stoi już kilka dni in game

18.02.2018 15:37
odpowiedz
1 odpowiedź
RAMBAM
0
Junior

Witam. Ja rowniez mam problem z zadaniem pt. "Zdobycz". Prosze o pomoc, Pan Ptaszek nie pojawia sie na dziedzincu, probowalem wczytywac gre z godz wczesniej i to samo.

18.02.2018 18:40
odpowiedz
3 odpowiedzi
Narodowiec39
15
Chorąży

Wie ktoś jak wykonać zadanie "Waldensi"? Porozmawiałem z wikariuszem i nie wiem co robić dalej, niby są jakieś wskazówki ale nie potrafię tego ogarnąć :/

18.02.2018 20:44
odpowiedz
1 odpowiedź
SpirytusowyPotwór
4
Legionista

Gra naprawdę przypadła mi do gustu, klimat jest niesamowity, wręcz wylewa się z ekranu monitora, te widoczki, te uczucie gdy przechadzam się po wsi lub po lasach. Czuć ten słowiański klimacik, takie same odczucie miałem gdy grałem w pierwszego Wiedźmina. Fabularnie gra też trzyma poziom i chce się poznawać się ją z każdym kolejnym zadaniem. Jestem własnie w zadaniu "Tajemnicze drogi" i powiem, że zadanie z księdzem i pijacką przygoda wypadło fantastycznie (lubię takie questy, dlatego podobało mi się też w Wiedźminie 2 jak i w 3). Co do bugów, nie spotkałem się dzięki Bogu z jakimiś większymi problemami, które utrudniały by mi grę lub nie daj boże uniemożliwiałoby mi przejścia dalej. Choć dwa razy zdarzyło mi się mieć problem (przy queście z Teresą i pierwsza randką, gdzie gra nie chciała się wczytać po przerywnikach jak i własnie w kościele przed kazaniem) Optymalizacja faktycznie leży i prosi o pomoc, fakt gram z wszelkimi opcjami "wysoki" ale można spokojnie odczuć spadki nawet po 20 klatek na sekunde w niektórych miejscach. Ale zazwyczaj waha się między 25 a 40. Jestem graczem, ktory nie musi mieć super, ultra, wypasionej płynności w grze, gdzie poniżej 60 klatek na pc to zbrodnia, więc osobiście mi to jakoś bardzo nie przeszkadza. Ale miejmy nadzieję, że "chłopy" się z tym jakoś szybko uporają. Pozdrawiam ZUS.

post wyedytowany przez SpirytusowyPotwór 2018-02-18 20:47:00
19.02.2018 09:19
odpowiedz
psyh0zzy
4
Legionista

Drobny tip dla początkującego amatora cudzych kufrów i szaf. Dużo łatwiej (przynajmniej mi) otwierało się skrzynie, gdy słaby punkt (złota kulka) była blisko środka zamka. Wtedy łatwo jest prowadzić tę kulkę po wewnętrznym okręgu, ruch jest oszczędniejszy i w efekcie łatwiej otworzyć zamek. Jeżeli zaczynacie otwieranie i kulka znajduje się zbyt daleko środka, nic nie stoi na przeszkodze, żeby przerwać i zacząć jeszcze raz. Przy każdym podejściu słaby punkt znajduje się w innym miejscu, więc wystarczy zaczynać włamywanie do skutku, aż kulka znajdzie się blisko środka. Poza tym, dobrze jest obrabianie kufrów zacząć już w Skalicy.

spoiler start

Jeśli odpowiednio poprowadzimy quest z Kuneszem - zagadamy z nim i nie sprowokujemy bójki, a potem zajrzymy do jego chaty zanim opowiemy o problemie swoim kumplom, to później zagadując do Frycka dostaniemy od niego swoje pierwsze cztery wytrychy.

spoiler stop

Ja zanim dostarczyłem staremu wszystkie sprawunki obskoczyłem dwa kufry i jedne drzwi w karczmie, chatę Niemca (trochę lepszych, drogich szmat) i chyba jeszcze ze dwie inne chaty. Uwaga na przeciążenie - nie zbierajcie wszystkich śmieci, szczególnie żarcia. Można sobie zawartość kufra pofiltrować po cenie i zgarniać tylko to co najcenniejsze. Ewentualny nadmiar fantów można zostawić w kufrze w swojej chacie.

spoiler start

Ten kufer jakimś cudem przetrwa późniejszy najazd i wróciwszy do Skalicy w zadaniu Powrót do Domu można fanty zabrać.

spoiler stop

Potem już w Talmberku, zanim udałem się na blanki, zrobiłem sobie nocny rajd po zamku. Tutaj też uwaga na przeciążenie, bo przy naszym wyrku w Talmberku nie ma kufra, a wyrzucenie gratów na ziemie spowoduje ich zniknięcie.

spoiler start

Potem czeka nas kawałek drogi piechotą i walka z kilkoma bandytami, więc lepiej nie nieść na plecach zbyt wiele.

spoiler stop

Otworzywszy kilka łatwych i bardzo łatwych zamków szybko wbiłem 3. poziom i odblokowałem perka Wytrzymały Wytrych. Z tym perkiem trzeba być kaleką, żeby połamać wytrych na łatwym i bardzo łatwym zamku, a i z trudnym można poradzić sobie bez bólu. Pamiętajcie tylko o tym, że jeśli otwieranie nie idzie gładko, to robi się hałas i nawet jeśli nie złamiecie wytrycha, to obudzicie osobę śpiącą w tym samym pomieszczeniu. Na samym początku otwieranie idzie opornie, ale powstrzymałem się przed zainstalowaniem moda na nielimitowane save'y, przez co satysfakcja z doprowadzenia moich złodziejskich umiejętności do poziomu, gdzie nie łamię wytrychów na trudnych kufrach jest mega, a otwieranie każdego zamka to przyjemny dreszczyk emocji.

19.02.2018 13:14
odpowiedz
Dziki142
1
Junior

Jak zdobyć wieche z dachu kościoła w zadaniu "Cuda na poczekaniu"?????

19.02.2018 18:46
odpowiedz
1 odpowiedź
pershingg
15
Legionista

Mam problem, może mi ktoś pomóc?
Chodzi o zadanie które dostajemy po polowaniu z Ptaszkiem "z Całą pobożnością"
A dokładniej czy wie ktoś gdzie mam szukać wejścia do piwnicy ratusza? Mam ekm coś z stamtąd przynieść tylko nie mogę znaleźć wejścia...

19.02.2018 22:16
odpowiedz
1 odpowiedź
czerklanek
0
Junior

Jak przejść quest próba ognia. Cały czas wyskakuje mi komunikat że zginęło zbyt dużo moich ludzi ale nie mam przeciez na to wplywu... Proszę o pomoc.
Zniszczyłem strzały w obozie..

19.02.2018 23:06
odpowiedz
5 odpowiedzi
Nyczus
3
Junior

Witam otóż jestem w Ratajach na początku gry, i mam misję pod tytułem "Zrób mi przysługę - przyłóż mi" dostaje się ją po pokonaniu Mila na pięści czy coś takiego... Wie ktoś gdzie mogę znaleźć tego pięściarza ?

21.02.2018 00:25
odpowiedz
Zelibor
0
Junior

Co do tego questa z Konusem na dachu kosciola, to jesli niejtorzy zauwazyli, ma on odslonieta glowe, wystarczy jedna strzala w te lysa pale.

21.02.2018 02:19
odpowiedz
wapster18
0
Junior

Cześć wszystkim otóż mam problem a dokładnie z ta właśnie misją tylko, gdy kończę zadanie pogoń się zaczęła to nie aktywuje mi się quest Rudzielec w tarapatach, o co tu może chodzić ??

21.02.2018 03:40
odpowiedz
kubalus12
0
Junior

Cześć mam ten sam problem i jak narazie zablokowało mnie to w martwym punkcie :(