Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Solucja do gry Kingdom Come: Deliverance. Poradnik i solucja do Kingdom Come to porady, które pomogą w walce. Nasz opis przejścia przeprowadzi Was przez wszystkie zadania główne, questy poboczne i pomoże odkryć sekrety i easter eggi. Walka w Kingdom Come, umiejętności i romanse również tu są.

Poradnik do Kingdom Come: Deliverance pozwala odnaleźć się w tej dość skomplikowanej grze oraz pomaga w jej pomyślnym ukończeniu. Poradnik podzielony został na kilka bardzo rozbudowanych części i otwierają go rozdziały z różnorakimi poradami.

O czym pamiętać przed rozpoczęciem nowej gry?

  1. Wybierz normalny poziom trudności. Jeśli to Twój pierwszy kontakt z Kingdom Come: Deliverance to zdecydowanie nie polecamy poziomu hardcore. Zawiera on mnóstwo utrudnień powiązanych z eksploracją, walką, ogólnym utrzymywaniem bohatera przy życiu czy zapisywaniem swoich postępów. To tryb przeznaczony głównie dla osób, który ukończyły już grę i szukają dodatkowego wyzwania na potrzeby zaliczenia kampanii po raz drugi.
  2. Nie możesz sejwować bez ograniczeń. Zapomnij o swobodnym sejwowaniu w każdym momencie gry. Główny bohater może sobie pozwolić na to tylko jeśli posiada Zbawiennego Sznapsa i mikstur tych nie odnajduje się ani nie produkuje w ogromnych ilościach. Musisz w rezultacie zmienić swoje nawyki. Warto po każdej dłuższej wyprawie powrócić do łóżka bohatera czy do łaźni, czyli miejsc pozwalających na utworzenie automatycznego zapisu. Auto-sejwy są też tworzone w określonych momentach podczas zaliczania questów.
  3. Walk nie wygrywa się klikaniem w ten sam przycisk. Pokonanie nawet najsłabszych przeciwników może być sporym wyzwaniem. Musisz umiejętnie wyprowadzać ataki, blokować siosy, a także wykonywać uniki i szukać okazji do kontr. Przez kilka początkowych godzin gry najlepiej jest całkowicie unikać walk. Po tym jak w wyniku postępów w głównej fabule znajdziesz się w Ratajach będziesz mógł potrenować podstawy walki wręcz oraz bardziej zaawansowane techniki na arenie.
  4. Grę można ukończyć (prawie) nikogo nie zabijając. Za unikaniem walk w początkowej części kampanii dodatkowo przemawia to, że niemal całą kampanię możesz zaliczyć nie pozbawiając nikogo zycia. Gra zawsze daje ci alternatywne rozwiązania - możesz np. sprytnie poprowadzić rozmowę, ominąć wrogów, pozwolić sojusznikom na rozprawienie się z bandytami czy rzucić się do ucieczki. Ten ostatni wariant jest szczególnie wskazany jeśli natrafiłeś na jakiegoś silnego przeciwnika.
  5. Henrykiem należy się opiekować. W Kingdom Come: Deliverance musisz mieć na uwadze szereg dodatkowych czynników, które wpływają na stan zdrowia i dobre samopoczucie bohatera. Utracone punkty zdrowia domyślnie nie odnawiają się i musisz polegać na miksturach, żywności czy udawać się na odpoczynek. Sen jest również potrzebny do "resetowania" paska zmęczenia. Henryk może też odczuwać głód i musisz w rezultacie zawsze pamiętać o tym żeby mieć przy sobie trochę żywności lub żeby w odpowiednim momencie odwiedzić lokacje gdzie można ją zdobyć (kupić lub ukraść).
  6. Kradzież kieszonkowa i otwieranie zamków są trudne. Z każdą z tych aktywności powiązana jest mini-gra. Zaliczanie mini-gier może ci początkowo sprawiać ogromne kłopoty. Nie przejmuj się, bo jest to wszystko wynikiem braku doświadczenia. W Kingdom Come: Deliverance Henryk staje się stopniowo lepszy we wszystkich dziedzinach w miarę wykonywanych powiązanych z nimi czynności. Każde udane zaliczenie mini-gry może podnieść umiejętności bohatera i w dalszej fazie gry będzie już znacznie lepiej sobie radził.
  7. Konia otrzymasz po tym jak zaliczysz kilka początkowych questów. W początkowych godzinach kampanii nie możesz "powiązać" żadnego z odnalezionych koni z głównym bohaterem. Nie próbuj ich kraść, bo możesz wpędzić się w niemałe kłopoty. Zaliczaj początkowe główne questy. Ukończenie głównego zadania Zdobycz (tego z polowania) nagrodzone zostanie m.in. przyznaniem głównemu bohaterowi wierzchowca. Od tej pory możesz bez ograniczeń podróżować konno.

Więcej podpowiedzi w rozdziale Porady na start w naszym poradniku.

Jak mogę rozwijać główne statystyki bohatera?

W Kingdom Come: Deliverance wszystkie współczynniki rozwija się dzięki wykonywaniu związanych z nimi czynności. Niektóre z tych umiejętności możesz też awansować na wyższe poziomy w alternatywny sposób, tj. odwiedzając trenerów i opłacając u nich (kosztowny) treningi.

  1. Siła - Przystępuj do walk i trenuj na arenach.
  2. Zręczność - Korzystaj z łuku, wykonuj uniki.
  3. Witalność - Polegaj na sprincie, wspinaj się.
  4. Retoryka - Rozmawiaj z NPC-ami.
  5. Obrona - Wykonuj bloki.
  6. Sztuka walki - Rozgrywaj walki.
  7. Buzdygan, Łuk, Miecz, Siekiera - Używaj tych konkretnych broni.
  8. Walka wręcz - Pokonuj wrogów na pięści.
  9. Alchemia - Wytwarzaj mikstury.
  10. Czytanie - Czytaj książki (po tym jak skryba z Użyc nauczy Henryka czytać).
  11. Drobna kradzież - Polegaj na kradzieży kieszonkowej.
  12. Jazda konno - Podróżuj konno po świecie gry.
  13. Konserwacja - Naprawiaj elementy ekwipunku.
  14. Łowiectwo - Poluj na dzikie zwierzęta.
  15. Picie - Pij alkohol i mikstury.
  16. Skradanie się - Zakradaj się do zakazanych lokacji.
  17. Włamywanie - Otwieraj zamki z użyciem wytrychów.
  18. Zielarstwo - Zbieraj zioła odnajdywane w świecie gry.

Więcej informacji o każdej z tych umiejętności w rozdziale Rozwój postaci w naszym poradniku.

Najczęstsze problemy z Kingdom Come: Deliverance

  1. Gra Kingdom Come nie uruchamia się / zawiesza się. Zacznij od zainstalowania najnowszych sterowników do swojej karty graficznej i sprawdzenia czy Twój PC spełnia minimalne wymagania sprzętowe. Na wszystkich platformach sprzętowych, na które wydano grę, zalecane jest ponadto zaktualizowanie gry do najnowszej wersji.
  2. Nie mogę dokończyć questu. Niektóre zadania w grze posiadają poważne błędy, które mogą utrudniać lub wręcz uniemożliwiać ich zaliczenie. Kłopotliwy jest m.in. poboczny quest "Ptaszek w garści", w którym mogą znikać przedwcześnie klatki na ptaki. Większość questów została naprawiona w łatce 1.6 oraz we wcześniejszych patchach i dzięki nim możliwe jest już prowadzenie komfortowej gry. Jeśli mimo wszystko natrafiłeś na jakiś poważny błąd to spróbuj wczytać wcześniejszy sejw i rozegrać raz jeszcze od początku kłopotliwą misję. W opisach niektórych questów w naszym poradniiku informujemy też o potencjalnych problemach, które mogą wystąpić.
  3. Mój bohater jest przeciążony. W Kingdom Come: Deliverance obowiązuje dość restrykcyjny limit udźwigu. Przeciążenie bohatera jest bardzo niewskazane, bo może mu utrudnić nie tylko staczanie walk, ale nawet podróżowanie po świecie gry. Nie zabieraj ze sobą absolutnie wszystkich odnajdywanych rzeczy, sprzedawaj zbędne fanty, niepotrzebne aktualnie lepsze przedmioty umieszczaj w skrytce bohatera. Możesz też zwiększać limit udźwigu dzięki rozwijaniu siły i odblokowywaniu perków Muł.
  4. Próbuję skradać się, ale przeciwnicy mnie wykrywają. W Kingdom Come mechanizm skradania się jest dość rozbudowany. Przed rozpoczęciem przekradania się warto zdjąć ciężkie elementy pancerza, które mogą generować dodatkowy hałas i pozwalać przeciwnikom łatwiej dostrzegać głównego bohatera. Wszelkie próby skradania się powinieneś ponadto podejmować w pozycji kucającej oraz nocną porą gdy większość osób uda się na odpoczynek.
  5. Opcja zapisania stanu gry jest niedostępna. Jeśli po zatrzymaniu gry opcja zapisu nie jest możliwa do wybrania to oznacza to, że nie dysponujesz żadnymi Zbawiennymi Sznapsami. Wykonywanie manualnych sejwów jest możliwe wyłącznie dzięki tym miksturom i każdy zapis zużywa bezpowrotnie jedną z nich. Nie przesadzaj z liczbą manualnych zapisów, bo musiałbyś kupować, odnajdywać lub wytwarzać (w oparciu o alchemię) kolejne Zbawienne Sznapsy. Wykorzystuj je tylko w krytycznych momentach, np. tuż przed trudną bitwą.
  6. Nie mam żadnych wytrychów. Wytrychy, podobnie jak Zbawienne Sznapsy, są towarami o bardzo ograniczonej dostępności. Są one wymagane do otwierania zamków i możesz je łatwo łamać i bezpowrotnie tracić jeśli nie będziesz ostrożny. Nowe wytrychy możesz odnajdywać w świecie gry oraz kupować je od młynarzy (paserów) i od wybranych handlarzy (m.in. od Wotawy przebywającego na terenie zamku w Talmberku).
  7. Nie mam złota. Niektóre metody szybkiego wzbogacania się w Kingdom Come nie są aż tak oczywiste. Bardzo interesująca metoda to zbieranie ziół, przy czym wymusza ona rozwinięcie umiejętności Zielarstwo na wysoki poziom. Pozwoli to Henrykowi zbierać znacznie więcej roślin za jednym razem. Oprócz tego szukaj okazji do pozbywania się niepotrzebnych rzeczy u handlarzy, ale pamiętaj, że każdy z nich kupuje tylko określone towary i że dysponuje ograniczoną ilością złota. Warto w rezultacie odwiedzać różnych handlarzy w świecie gry.
  8. Nie mogę znaleźć łopaty. Łopata potrzebna jest m.in. do wykopywania grobów oraz zakopanych skarbów w Kingdom Come. Z problemem braku łopaty możesz spotkać się np. w pobocznym queście "Dobry złodziej". Jej odnalezienie jest na szczęście bardzo proste - jest ona oparta o wóz w gospodarstwie młynarza Peszka w Ratajach, w którym rozpoczynasz wspomniane poboczne zadanie.
  9. Nie mam dobrej broni i pancerza. Warto przede wszystkim wiedzieć, że podstawową broń oraz pancerz możesz otrzymać w trakcie zaliczania początkowych głównych questów gry. Możesz też jednak rozejrzeć się za nimi z własnej inicjatywy. Dobrym momentem do pozyskania podstawowych sprzętów jest pierwsza wizyta w Talmberku po ucieczce ze Skalicy. Możesz przedostać się wtedy do zbrojowni i wykraść z niej najcenniejsze rzeczy. Kradzież ta wymusza skorzystanie z wytrychów, ale wszystkie zamki mają niskie poziomy zabezpieczeń.
  10. Nie mogę czytać książek. Nie jest to żaden błąd gry. Henryk w momencie rozpoczęcia przygody w Kingdom Come nie potrafi czytać. Musisz przystąpić do pobocznego questu "Potężniejsze niż miecz" i w ramach rozgrywania go odwiedzić skrybę mieszkającego w Użycach. Po uiszczeniu odpowiedniej opłaty i przeznaczeniu kilku dni na naukę Henryk pozna podstawy czytania i będzie od tego momentu mógł przeglądać odnajdywane książki.
  11. Zawaliłem zadanie. W Kingdom Come wszystkie questy są nieliniowe i w przypadku pobocznych zadań często jednym z możliwych rozwiązań jest zawalenie zadania. Może się tak stać np. jeśli w wyznaczonym przedziale czasowym nie pomożesz NPC-owi, przyczynisz się do czyjejś śmierci czy zostaniesz przyłapany na jakimś przestępstwie. Jeśli gra nie pozwala ci na wznowienie zadania to możesz pogodzić się z porażką lub załadować wcześniejszy sejw, najlepiej utworzony w momencie rozpoczęcia questu.
  12. Nie mogę pokonać Konusa. Do pierwszego spotkania z Konusem dochodzi po powrocie do zniszczonej Skalicy w początkowej części kampanii. Nie możesz go wtedy pokonać, gdyż porażka w pojedynku z nim jest odgórnie zaplanowana. Drugie spotkanie ma miejsce w Przybysławicach w queście "Próba ognia" i musisz wtedy pokonać Konusa. To jedyny przeciwnik z gry, którego należy zabić. Przed rozpoczęciem tego questu zaopatrz Henryka w dobry pancerz, broń białą i opcjonalnie łuk. Już w trakcie pojedynku w zniszczonym kościele możesz szukać okazji do blokowania jego ataków i wyprowadzać własne kombosy lub użyć łuku. Konus może zginąć na miejscu jeśli jakaś strzała trafi go w głowę.

Dokładniejsze rozwiązania powyższych problemów oraz innych popularnych problematycznych kwestii znajdziesz w rozdziale FAQ - Najczęściej zadawane pytania w naszym poradniku.

Porady na start

W poradniku zawarto przede wszystkim zestawienie najcenniejszych porad na start, dzięki którym zrozumienie podstawowych zasad gry oraz przetrwanie w jej kilku początkowych godzinach powinno okazać się znacznie prostsze. Na osobnych stronach poruszone zostały takie tematy jak staczanie walk, rozwijanie postaci, przemierzanie świata gry, spotykanie się z postaciami niezależnymi, zarządzanie ekwipunkiem czy korzystanie z alchemii.

  1. Porady na start w Kingdom Come Deliverance - nasz poradnik zawiera mnóstwo tipsów i porad, które przydadzą się na początek rozgrywki.
  2. Eksploracja świata i NPC - czyli handel, charyzma, reputacja, handlarze, losowe zdarzenia i wiele innych porad.
  3. Podstawy walki w Kingdome Come - uniki, kontrataki, markowanie i inne zaawansowane techniki walki.
  4. Rozwój postaci w Kingdom Come - doświadczenie, trenerzy, atrybuty i umiejętności.
  5. Sterowanie
  6. Wymagania sprzętowe Kingdom Come Deliverance
  7. Komendy i kody do Kingdom Come
  8. Mody do Kingdom Come - zapisywanie gry bez limitów (Unlimited saving mod), easy lockpicking i zwiększenie limitu udźwigu.

Pytania i odpowiedzi

Dużo czasu poświęciliśmy na opracowanie rozdziału FAQ z odpowiedziami na często zadawane pytania. Podpowiada on między innymi jak szybko się wzbogacić, jak łatwo zdobyć dobrą broń i pancerz, jakie umiejętności odblokować w pierwszej kolejności, jak wychodzić zwycięsko z dużych bitew gry, jak zachować się gdy bohater zostanie przyłapany na przestępstwie czy jak skutecznie zakradać się do wrogich obozowisk.

  1. Jak zdobyć dobrą zbroję na początek? - czyli jak dobrze zacząć grę?
  2. Jak zdobyć lepszy łuk na początku?
  3. Jak zrobić Zbawiennego Sznapsa? - czyli ważenie alkoholu.
  4. Gdzie znaleźć łopatę i gdzie wykopać grób w zadaniu Dobry złodziej?
  5. Co zrobić gdy popełnię przestępstwo?
  6. Przeciążenie ekwipunku - co zrobić, gdy ekwipunek jest zbyt ciężki?
  7. Rozgrywanie bitew - duże bitwy w Kingdom Come Deliverance!
  8. Skuteczne skradanie - czyli jak skutecznie skradać się w Kingdom Come?
  9. Dlaczego nie mogę zapisać gry? - zapisywanie czy sejwowanie w Kingdom Come to duży problem. Przedstawiamy wideo poradnik ze wszystkimi znanymi sposobami na zapamiętywanie stanu gry.
  10. Jak zdobywać wytrychy i jak ich nie marnować? - czyli wszystko o otwieraniu zamków.
  11. Jak nauczyć się kradzieży kieszonkowej? - Kradzież w Kingdom Come popłaca, ale jest niebezpieczna!
  12. Jak szybko wzbogacić się? - zielarstwo jako sposób na szybki zarobek w Kingdom Come.
  13. Jak zdobyć swojego pierwszego konia w Kingdom Come? - czyli twój pierwszy mount!
  14. Jakie perki odblokować na początku?
  15. Jak przeżyć na początku gry? - czyli co zrobić, gdzie iść na początku Kingdom Come?
  16. Jak zdobyć najlepszego konia w Kingdom Come?
  17. Jak zdobyć zbroje dla konia w Kingdom Come? - czyli hełm dla konia!
  18. Jak naprawić pancerz i broń? - w Kingdom Come naprawa zbroi i broni powiązana jest z umiejętnością konserwacja oraz kamieniem szlifierskim.
  19. Gdzie nauczyć się czytać? - umiejętność czytania w Kingdom Come.
  20. Nie mogę zapisać stanu gry na PS4 - dlaczego?
  21. Dlaczego zniknęły klatki na słowiki w zadaniu Ptaszek w garści? (bug fix)

Trofea i osiągnięcia w Kingdom Come

Kolejnym ważnym punktem naszego poradnika jest poradnik do osiągnięć zawierający pełną listę trofeów wraz z informacjami o sposobach ich odblokowania. W poradniku nie mogło też zabraknąć atlasu świata z wysokiej jakości mapą całej krainy, na której zaznaczone zostały najważniejsze lokacje do odkrycia i odwiedzenia.

  1. Listra trofeów - poradnik
  2. Jak ukończyć grę bez zabijania? - Kingdom Come da się przejść bez mordowania. Sprawdź nasze porady dotyczące trofeum Pełen łaski.
  3. Jak ocalić Teresę? - czyli trofeum Biały Rycerz
  4. Jak ukończyć grę jako prawiczek? - czyli celibat w Kingdom Come.

Mapy Kingdom Come Deliverance

Mapy do Kingdom Come zawierają wszystkie kluczowe postaci, handlarzy, trenerów umiejętności, sprzedawców, mapy skarbów i romanse:

  1. Mapa świata Kingdom Come
  2. Talmberk - mapa Talmberku
  3. Rataje - mapa Ratajów
  4. Użyce - mapa Użyc
  5. Ledeczko - mapa Ledeczka.
  6. Sazawa - mapa Sazawy
  7. Klasztor w Sazawie - mapa klasztoru w Sazawie.
  8. Skalica - mapa Skalicy.
  9. Równa - mapa Równej.
  10. Samopsza - mapa Samopsza.
  11. Merchojedy - mapa Merchojedów.
  12. Neuhof - mapa Neuhof.

Mapy skarbów

Mapy skarbów to ryciny, które w symboliczny sposób prowadzą do ukrytych, najczęściej dobrych nagród w postaci nowych broni, zbroi itp. Mapy skarbów to swoiste zagadki w Kingdom Come. W tym dziale znajdziecie wszystkie ukryte mapy skarbów w Kingdom Come Deliverance.

  1. Mapa skarbów XVIII
  2. Mapa skarbów XI
  3. Mapa skarbów IV
  4. Mapa skarbów XVII
  5. Mapa skarbów XX
  6. Mapa skarbów XVI

Solucja Kingdom Come Deliverance

Poradnik do Kingdom Come: Deliverance oferuje także szczegółówy opis przejścia gry. Znalazły się w nim zarówno główne zadania (podzielone na akty) jak i poboczne questy, które odblokowywane są dzięki odbywaniu rozmów z postaciami niezależnymi. W omówieniu każdego zadania są informacje jak je rozpocząć, jakie nagrody przewidziano za jego ukończenie oraz na jakie sposoby można je zaliczyć. Wiele questów w grze jest nieliniowych i postaraliśmy się uwzględnić różne warianty ich przechodzenia, jak również informacje o konsekwencjach podjętych przez gracza decyzji.

Zadania główne

  1. Niespodziewana wizyta
  2. Uciekaj!
  3. Powrót do domu! i Przebudzenie
  4. Trening czyni mistrza
  5. Utrzymanie porządku
  6. Zdobycz
  7. Pogoń się zaczęła
  8. Rudzielec w tarapatach
  9. Tajemnicze drogi
  10. Na tropie
  11. Mój koleżka Tymek

Wszystkie zadania główne znajdziecie po lewej stronie w spisie treści.

Zadania poboczne

  1. Rataje - zadania poboczne w Ratajach; Dobry złodziej, Nauka drobnej kradzieży, Nosiwody, Ptaszek w garści, Z całą pobożnością, Trudna miłość.
  2. Użyce - zadania poboczne w Użycach.

Więcej zadań pobocznych znajdziecie po lewej stronie w spisie treści.

Zajęcia poboczne

Zajęcia poboczne to tak naprawdę zadania poboczne lub miniquesty w Kingdom Come. Są mniejsze niż typowe zadania poboczne, ale warto je wykonać. Nasza solucja objaśnia krok po kroku wykonanie zajęć w poszczególnych lokacjach.

  1. Rataje (zajęcia: Jak łyse konie Wojciech, Jak łyse konie Peszek, Zrób mi przysługę - przyłóż mi!, Ruina, Uczta żebraków, Okradać bogatych, oddawać biednym)

Więcej zadań pobocznych znajdziecie po lewej stronie w spisie treści.

Sterowanie PC i klawisze

Poniżej zestawiliśmy najważniejsze klawisze i przyciski używane w grze Kingdom Come: Deliverance w wersji na PC. Pełną klawiszologię zamieściliśmy w rozdziale Sterowanie w naszym poradniku.

Poruszanie się - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Poruszanie się

Rozglądanie się - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Rozglądanie się

Interakcja / Podniesienie przedmiotu / Zainicjowanie rozmowy / Potwierdzenie akcji - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Interakcja / Podniesienie przedmiotu / Zainicjowanie rozmowy / Potwierdzenie akcji

Skok / Wspinaczka - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Skok / Wspinaczka

Sprint - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Sprint

Przykucnięcie / Skradanie się - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Przykucnięcie / Skradanie się

Podstawowy atak - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Podstawowy atak

Drugorzędny atak - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Drugorzędny atak

Kopniak lub inny specjalny atak - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Kopniak lub inny specjalny atak

Blok / Parowanie ciosów - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Blok / Parowanie ciosów

Wybranie broni białej z inwentarza - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Wybranie broni białej z inwentarza

Wybranie łuku z inwentarza - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Wybranie łuku z inwentarza

Menu inwentarza - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Menu inwentarza

Menu postaci - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Menu postaci

Dziennik zadań - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Dziennik zadań

Mapa - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Mapa

Przyśpieszenie upływu czasu - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Przyśpieszenie upływu czasu

Wieści ze świata Kingdom Come Deliverance

  1. Premierowa aktualizacja Kingdom Come na PS4 - patch do gry waży niemal tyle, co sama gra.
  2. Trofeum Prawiczek - osiągnięcie za skończenie Kingdom Come w celibacie
  3. Nowy patch dopiero za dwa tygodnie.
  4. Downgrade Kingdom Come
  5. Rudzielec w tarapatach bug i inne problemy patcha 1.2.5.

Kingdom Come: Deliverance to rozbudowana gra RPG, której akcja rozgrywa się w średniowiecznej Europie. Autorzy gry położyli duży nacisk na wysoki realizm produkcji. Przekłada się to nie tylko brak jakichkolwiek elementów fantasy (magia, potwory itp.), ale również na liczne utrudnienia w utrzymywaniu głównego bohatera przy życiu. Sterowana postać nie może zostać szybki i łatwo wyleczona, a na dodatek odczuwa głód i zmęczenie. Realistycznie odwzorowano również walki w grze, w trakcie których możemy używać różnych odmian broni białej i dystansowej.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Informacje o Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Autor : Jacek Stranger Hałas

Poradnik zawiera : strony: 127, ilustracje: 716 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 14.

From the Ashes DLC

Ostatnia aktualizacja : 8 lipca 2018, odwiedź From the Ashes DLC

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 13 lutego 2018, odwiedź Poradnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 13 lutego 2018, odwiedź Opis przejścia

Popularne strony w Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Komentarze Czytelników (216)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
13.03.2018 03:23
odpowiedz
1 odpowiedź
kubalus12
2
Junior

Witam mam problem z misją Dom Boży a dokładnie mam zanieść czaszkę diabła do grabarza i tu pojawia się problem gdy do niego podchodzę on przede mną ucieka i nic nie mogę zrobić. Czy to oznacza że nie wykonam tej misji? Czy macie jakieś pomysły? Pozdrawiam

13.03.2018 23:13
😡
odpowiedz
5 odpowiedzi
NajPhil
48
Fiu Fiu

Ale EJŻE, DROGI GOLu!

Na taki zaskakująco przykry kartofel trafiłem w opisie sposobu ukończenia zadania Maskarada.

spoiler start

"Waldek poleci Henrykowi pozyskać skórę psa (Dog Skin) Zgodnie z podpowiedzią na "polowanie" najlepiej wyruszyć nocą. Zakradnij się do dowolnego gospodarstwa z psami upewnij, że nikogo nie ma w okolicy i szybko zabij czworonoga dowolną bronią białą lub dystansową. Przeszukaj żeby zedrzeć z niego skórę".

spoiler stop

Ta gra daje tyle swobody w sposobie realizowania wyznaczanych celów, że może nie warto doradzać i opisywać akurat takiego wariantu, w którym gracz zmuszany jest do zaszlachtowania jakiegoś hauhaua dla skóry.

Tym bardziej, że to jedno z bardziej pospolitych znalezisk w świecie gry, które zbiera kurz w ofercie każdego garbarza czy zielarki i w co drugiej przydrożnej skrzyni.

podpisano:
- Pan, kuźwa, Wrażliwiec
vel - Miękka Faja
vel -"Tu twarde Średniowiecze, a ten pacan z kundlami wyskakuje, pewnie sodomita". :)

17.03.2018 07:34
odpowiedz
Rumcjas
1
Junior

"Sport królów" można sobie nieco ułatwić. Potrzebne będą dwa sznapsy. Kiedy wytrzymałość naszego konia spada zapisujemy grę i wczytujemy a wówczas nasz koń ma pełną wytrzymałość.

18.03.2018 13:41
odpowiedz
platinium
23
Legionista

Quest Rycerz Rozbójnik da sie zaliczyć zupełnie bez walki, nie tylko udało mi się nakłonić Wolfina do opuszczenia ziem Hanusza, ale także do pozostawienia łupów i zapłacenia odszkodowania.Charyzmę miałem na poziomie 18.

18.03.2018 20:16
odpowiedz
2 odpowiedzi
NajPhil
48
Fiu Fiu

Jeśli ktoś boryka się z kiepską jakością obrazu czy brakiem płynności, to może przyda się mu informacja, że kombinacja dwóch modów rozwiązała mi wszystkie te problemy i to z nawiązką i wręcz magicznie.

Teraz gra działa i wygląda po prostu obłędnie. Zero wyskakujących i doczytujących się tekstur, obraz nabrał budzącej zachwyt głębi i jakości przy stałych 60 (choć filmiki i ekrany ładowania dalej wariują z FPSami)

A najlepsze jest to, że obciążenie poszczególnych podzespołów oraz generowany przez moją puszkę hałas spadł mi o jakieś 30%. - więc od wczoraj mieszam łzy niedowierzania i radości ze łzami nerwów na złośliwość świata. Taki prezent w chwili, gdy jestem krok od finału. Wrrrrr,,

Na stronie nexusa to mod:
Optimized Graphic Presets - wymaga ściągnięcia i odpalenia pliku .bat, co dodaje kilka nowych opcji w menu, choć ja korzystałem po prostu ze skrótów ( od F1 do F4 ) by się w trakcie grania przełączać i wybrać to najbardziej optymalne ustawienie.

Drugi mod Ambient Occlusion Fix: wymaga dodania do user.cfg kilku dodatkowych poleceń (ja wybrałem wersję dłuższą z dodatkowymi bajerami)

Instrukcje instalacji trudne nie są.

21.03.2018 22:43
odpowiedz
inglorion
6
Junior

witam mam problem gdzie mozna naprawic ekwipunek konia konkretnie siodlo?

22.03.2018 19:14
odpowiedz
adlerxx
1
Junior

Zadania "Igraszki z diabłem" nie sposób wykonać tak, żeby wszyscy byli zadowoleni. Ubiłem drwali, ocaliłem kobitki - reputacja w Użycach spadła. Poczekałem, aż drwale zabiją kobiety, to znowu reputacja mi spadła, bo nie uratowałem niewiast. Tyle tylko, że w tym drugim wypadku mogłem w Użycach handlować i odbywać treningi.
Próbowałem nie zabijać drwali, obijałem im gęby, ale wtedy nic się nie działo, bo po pewnym czasie drwale wstawali i nadal gonili te babki.

22.03.2018 19:21
odpowiedz
adlerxx
1
Junior

W moim przypadku w zadaniu "Dom Boży" niejaki Zmola, gdy pytam go o Leszka, odpowiada, że sam go przycisnął i Leszek przyznał się do wszystkiego. Udało mu się jednak rzekomo wymknąć i jest już prawdopodobnie w Kuttenbergu. I dalej nic. Nie ma mowy o jakimś wyznaczaniu spotkania wieczorem przy rusztowaniu.

24.03.2018 12:27
odpowiedz
mcgali
1
Junior

Witam, miał ktoś może problem po walce z Konusem? Tzn nic sie nie dzieje, truchlo lezy na ziemi a ja chodzę tam i spowrotem, wiem że miala byc scenka jakas ale nic sie nie dzieje: /

25.03.2018 00:42
😁
odpowiedz
Eruanno
3
Junior

Jest jeszcze prostsza metoda pokonania Konusa :D
Zgodnie z zaleceniami poradnika wziąłem sobie buzdygan (i to nawet nie najlepszy dostępny tylko trochę lepszy niż normalny) mój Heniek rycerz wbiega do kościoła ja szykuje się na epicki pojedynek godny ballad. Góra która jeździ (a nie to inna bajka :P) szarżuje na mnie Heniek dzielnie ripostuje uderzenie i wali Konusa w twarz i BACH...
Ekran ładowania i załącza się scenka w której Heniek pokonuje Goliata mieczem.
Myślę sobie wtf błąd jakiś czy co? Potem sobie przypomniałem że miałem wykupioną umiejke łamacz czaszek :D
Wracam później do kościoła żeby zobaczyć co tam miał ciekawego a tu drzwi prowadzące do kościoła zamknięte więc nie da się wejść :(
Chyba po patchu 1.3 już tam się nie da normalnie wejść. Na szczęście można podjechać do kościoła od tyłu i tam jest niski murek ale na tyle wysoki że nie da się go normalnie przeskoczyć tak więc trzeba najpierw wskoczyć na konia i z konia przez murek.
BTW patch 1.3 zmienia również wymagania niektórych misji np w klasztorze trzeba przynieść nie 10 a 100 kawałków dziczyzny i żeby już nie było prosto teraz nie da się wciskać ludziom zepsutej żywności w zadaniach.

25.03.2018 17:57
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zer0Not423
1
Junior

Mam problem z przejściem misji "Próba ognia" przeciwnicy ignorują moją obecność, traktują mnie jak sojusznika. Pomimo wykonania każdej misji pomocniczej przegrywam z powodu śmierci sojuszników, pomimo tego że ani jeden przyjaciel nie umiera. Z góry dzięki za pomoc! :*

26.03.2018 17:40
odpowiedz
1 odpowiedź
wata_PL
153
Ogniomistrz

Powiedzcie proszę jak przypisać sobie nowego konia.Mam siwka ale znalazłem obóz bandytów.Pozabijalem ich został koń mogę na niego wsiąść ale jak go zamienić zamiast siwka?

27.03.2018 18:14
odpowiedz
ixi1992
39
Centurion

Jeżeli w głównej misji odmowie księdzu balangi, ale z pobocznymi paniami wykonam zadania i otrzymam osiągnięcia (Casanova, McKochaś), a potem wczytam grę przed ukończeniem każdego z tych zadań to gra zaliczy mi osiągnięcie Prawiczek ?

30.03.2018 18:59
odpowiedz
Tyrond
1
Junior

Istnieje możliwość zaliczyć jednocześnie questy "W pogoni za Zającem" oraz "Cherchez la Femme"? Chcę wykonać wszystkie questy(trofeum Mistrz) i w chwili kiedy zgadzam się pomóc Zającowi, automatycznie zawala mi quest "W pogoni za Zającem".

02.04.2018 11:53
😁
odpowiedz
bjaromin
1
Junior

Znalazłem "złote jajo" w Ratajach. Nie w kurniku czy zagrodzie. Gdzie mogą być jeszcze jaja? W mieście są 2 takie miejsca.

04.04.2018 14:16
odpowiedz
UbisoftForever
2
Junior

Mam proble z misją Próba ognia. Dostaje zadanie przebij się do kościoła a tam nic. Moi stoją wrogowie stoją. Jak podbiegnę do wrogów to mnie atakują a jak odejdę dalej nic. O co chodzi?

08.04.2018 15:42
odpowiedz
leaven
73
Pretorianin

Ta gra powinna być jeszcze we wczesnym dostępie i to za góra 50 zł a nie za 200. Dobrze, że się nie dałem skusić. Może za rok albo dwa jak naprawią te wszystkie babole da się w to pograć.

16.04.2018 21:34
odpowiedz
bjaromin
1
Junior

Combo "Wściekły cios" długim mieczem należy rozpocząć zgodnie z opisem z pozycji "byka". Jak przejść do tej pozycji wyjściowej? Gram na PC przy użyciu klawiatury i myszki.

04.05.2018 17:07
odpowiedz
shavooth
1
Junior

Mam buga w grze, wersja 1.4.3 - nie potrafię strącić wiechy z rusztowania, strzały przelatują lub się wbijają, a nic nie spada, na ziemi nic nie leży. Jest na to jakiś sposób?

05.05.2018 13:46
😃
odpowiedz
1 odpowiedź
py98
1
Junior

Wie ktoś może czy są jakieś skrzynie do przechowywania rzeczy ??

31.05.2018 13:16
😂
odpowiedz
Okami030
3
Junior

W zadaniu pobocznym z ratajach : Nosiwody Odblokowuje się mini zadanie, a wszystko zależy to od tego kogo i gdzie wyślesz do pracy. Z tego co sprawdzałem to jeżeli wyślemy Bartka do noszenia wody

spoiler start

Bartkowi będzie wiodło się dobrze, ale w przypadku wysłania go do brudnej roboty popełni samobójstwo.

spoiler stop

a Antonię do tej brudnej roboty.

spoiler start

W tedy jej mąż nie wyzdrowieje ale mamy szanse pomóc jeszcze kobiecie, Przyrządzając wywar dzięki któremu będzie mogła pracować wytrwalej + opłacić jej dług + ...... Tej trzeciej opcji nie jestem w stanie odblokować(ktoś może pomóc?) bo nie wiem co powinienem przyrządzić jako alchemik na dolegliwość jej męża. Jeżeli wyślemy ją do pracy przy przynoszeniu wody, to jej mąż umrze.

spoiler stop

post wyedytowany przez Okami030 2018-05-31 13:20:39
03.06.2018 00:54
👎
odpowiedz
generak
2
Junior

Ta gra to gówno od kiedy krzaki są jak mur nie do przejścia i działające jak trampolina

05.06.2018 16:10
odpowiedz
Electric_Wizard
28
Pretorianin

Co do zadania z Tymkiem to lepiej go puknąć bez sentymentu albo po prostu wydać (tyczy się to też innych podejrzanych typków, zawsze lepiej ich likwidować) Ja akurat Tymka oszczędziłem.

Jakiś czas później w okolicach Talmberka byłem świadkiem jak jakiś koleś atakuje gospodarstwo wieśniaków. Myślałem że to bandyta, więc dostał strzałę w plecy, a gdy podszedłem by przeszukać typa to okazało się ze to.... oszczędzony przeze mnie Tymek który wrócił do swojego fachu :D

Ta gra jak żadna inna potrafi zaskakiwać takimi detalami.

05.06.2018 19:17
odpowiedz
1 odpowiedź
SpoconaZofia
19
Pretorianin

Zastanawiam się czy poradnik będzie aktualizowany w przyszłości ? Bo część zadań można wykonać na inne sposoby, część błędów została już dawno naprawiona i kilka rzeczy drobnych dodali.

15.06.2018 11:50
😱
odpowiedz
1 odpowiedź
Okami030
3
Junior

Ten poradnik to gówno ... jedyne co to tylko po angielsku zostaje.

08.07.2018 20:36
odpowiedz
2 odpowiedzi
Clash01
37
Centurion

Wie ktoś jak działają topory w tej grze? Mają stosunkowo mały dmg w porównaniu z mieczami i bronią obuchową. Czy po prostu obrażenia cięte i tłuczone się sumują?

14.07.2018 21:38
odpowiedz
Gryzli02
2
Junior

W misji cuda na poczekaniu w wersji na Ps4 gdy strzelam z łuku do więźby i schodze na dół to nie ma tam żadnej gałązki. Próbowałem już chyba z 20razy i nic

18.08.2018 21:37
odpowiedz
davgra
1
Junior

Wykonuję właśnie zadanie dla pani Szczepanki (część z diademem). Wszystko idzie dobrze do momentu jak muszę odebrać go od bandytów - w solucji pisze, że jeden z nich ma klucz do skrzyni, tylko że pokonałem obydwu i żaden z nich nie miał klucza. Włamywanie totalnie mi nie wychodzi a chciałbym wykonać zadanie w 100%.

Czy jakiś dobry człowiek mógłby mi doradzić dlaczego bandyci nie mają klucza i gdzie ewentualnie mogę go znaleźć?

29.08.2018 22:42
😁
odpowiedz
krogulec3
1
Junior

Możliwe że nie zabiłeś wszystkich bandytów, jeden mógł uciec. Spróbuj odczekać parę godzin, powinien wrócić do obozowiska ( zawsze wracają )

post wyedytowany przez krogulec3 2018-08-29 22:43:15
06.09.2018 01:13
odpowiedz
Kubus002
2
Junior

Miecz królowej Saby:
Nie znalazłem w Ratajach Pickmana tylko Pietrka (w Polskiej wersji językowej) po tym jak mniej więcej na początku gry go wysłałem do przerzucania gówna. Pogadałem z nim chwilę, nie dał mi ostatniego kawałka miecza więc próbowałem go okraść i obezwładnić, jednak wciąż nie miał go przy sobie. Czy ktoś zna rozwiązanie tego problemu albo inny sposób by zebrać ostatni kawałek miecza i móc to zadanie wykonać?
Proszę

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361905Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361904Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361903Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361902Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361901Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-12-21 - 361900Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-08-28 - 353998Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-08-28 - 353997Kingdom Come: Deliverance - screen - 2017-08-28 - 353996