Gothic 3: Nordmar - Klan Młota (2)
Aktualizacja:
9. Ketil potrzebuje 12 skór bizonów
Zadanie zleca kowal Ketil.
![]() | W rozmowie z Ketilem dowiesz się, że kowal potrzebuje skór bizonów. Dostarcz mu je a dostaniesz w zamian rudę (sztuka za sztukę). |
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 2000
- Reputacja: Klan Młota +5
10. Kufer Tjalfa
O kufrze wodza Klanu Młota Tjalfa wspominają Nordmarczycy Hjalte i Ugolf. Nie musisz jednak się do niego włamywać - po wyzwoleniu kopalni dostaniesz od Tjalfa klucz do kufra, z poleceniem zabrania z niego złota.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 2000
- Atrybuty: Zdolności złodziejskie +1
11. Odbij kopalnię
Największe zadanie wykonywane dla Klanu Młota (kluczowe dla całej gry). O kopalni zajętej przez Orków mówi się niemal w całym Nordmarze, a konkretne zadanie dostaniesz od przywódcy Klanu Młota Tjalfa albo też od wojownika Reto (jedna z pierwszych postaci jakie spotykasz wchodząc do wioski Klanu Młota).
![]() | ![]() |
W kopalni stacjonuje bardzo silna załoga Orków i jedyną szansą na pokonanie wroga jest zaatakowanie go z dwóch stron. Musisz porozmawiać z przebywającym nieopodal Mortem i zatrudnić go w roli przewodnika. Mort wskaże Ci dolne wejście do kopalni. Ze względu na liczebność Orków musisz także postarać się o wsparcie z innych klanów. Mort poprowadzi Cię do siedzib Klanów Ognia i Wilka gdzie musisz odszukać wojowników chętnych do wzięcia udziału w wyprawie. Z całym oddziałem wkrocz dolnym wejściem do kopalni i wybij Orków.
![]() | ![]() |
Całą sprawę rozegraj w taki sposób: rozkaż Mortowi by poprowadził Cię do Klanu Wilka. Tam porozmawiaj z przywódcą Grimem a potem udaj się do obozu myśliwych i pogadaj z Jensgarem i Liskiem. Wszystkich znasz z wykonywania innych questów, może się zdarzyć tak, że będziesz musiał wykonać jakieś zadanie żeby zyskać poparcie myśliwych (oczywiście jeden z opisanych wcześniej). Po dogadaniu się z Liskiem i Jensgarem zabierz ich ze sobą i rozkarz Mortowi zaprowadzić Cię do Klanu Ognia. Tam znajdź Nordmarczyka o imieniu Thorald. Ten zgodzi się towarzyszyć Ci bez dodatkowych żądań. Zbierz całą grupę i pozwól Mortowi zaprowadzić was do dolnego wejścia do kopalni. Tu zacznie się bitwa, którą zakończysz dopiero na samej górze.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 5000
- Reputacja: Nordmar +5
- Reputacja: Klan Młota +15
12. Orkowie spod mostu
O Orkach obozujacych pod mostem wiodącym do Klanu Młota cynk daje Ci Hjalte (jak go nakarmisz i napoisz). W sprawę zamieszany jest także Ugolf (z nim masz często do czynienia w wiosce Klanu Młota). Po prostu udaj się na miejsce i wybij Orków.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 2000
13. Pancerz Stejnara
Zadanie zleca Stejnar.
![]() | Podczas rozmowy z kowalem Stejnarem porusz temat pancerzy. Kowal zaproponuje Ci wykucie specjalnego pancerza. Będzie Cię to kosztowało dokładnie sto kawałków rudy. Nawet w Nordmarze czeka Cię trochę zbierania. |
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 2000
- Reputacja: Klan Młota +3
14. Ruda dla Ugolfa
Zadanie oczywiście zleca Ugolf (jest to jedno z kilku zadań z nim związanych). Zdobądź i dostarcz mu pięćdziesiąt kawałków rudy.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 1500
- Reputacja: Klan Młota +1
- Gothic 3 - poradnik do gry
- Gothic 3: Poradnik do gry
- Gothic 3: Questy
- Gothic 3: Ardea
- Gothic 3: Reddock (1)
- Gothic 3: Reddock (2)
- Gothic 3: Cape Dun (1)
- Gothic 3: Cape Dun (2)
- Gothic 3: Cape Dun (3)
- Gothic 3: Montera (1)
- Gothic 3: Montera (2)
- Gothic 3: Montera (3)
- Gothic 3: Montera (4)
- Gothic 3: Montera (5)
- Gothic 3: Gotha
- Gothic 3: Okara (1)
- Gothic 3: Okara (2)
- Gothic 3: Trelis (1)
- Gothic 3: Trelis (2)
- Gothic 3: Trelis (3)
- Gothic 3: Nemora (1)
- Gothic 3: Nemora (2)
- Gothic 3: Geldern (1)
- Gothic 3: Geldern (2)
- Gothic 3: Geldern (3)
- Gothic 3: Geldern (4)
- Gothic 3: Silden (1)
- Gothic 3: Silden (2)
- Gothic 3: Silden (3)
- Gothic 3: Silden (4)
- Gothic 3: Faring (1)
- Gothic 3: Faring (2)
- Gothic 3: Faring (3)
- Gothic 3: Vengard (1)
- Gothic 3: Vengard (2)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Ognia (1)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Ognia (2)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Ognia (3)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Wilka (1)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Wilka (2)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Młota (1)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Młota (2)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Młota (3)
- Gothic 3: Klasztor
- Gothic 3: Bezdroża Nordmaru
- Gothic 3: Braga (1)
- Gothic 3: Braga (2)
- Gothic 3: Ben Erai (1)
- Gothic 3: Ben Erai (2)
- Gothic 3: Ben Sala (1)
- Gothic 3: Ben Sala (2)
- Gothic 3: Lago
- Gothic 3: Bakaresh (1)
- Gothic 3: Bakaresh (2)
- Gothic 3: Bakaresh (3)
- Gothic 3: Ishtar (1)
- Gothic 3: Ishtar (2)
- Gothic 3: Ishtar (3)
- Gothic 3: Wykopaliska Al Shedim (1)
- Gothic 3: Wykopaliska Al Shedim (2)
- Gothic 3: Mora Sul (1)
- Gothic 3: Mora Sul (2)
- Gothic 3: Mora Sul (3)
- Gothic 3: Mora Sul (4)
- Gothic 3: Mora Sul (5)
- Gothic 3: Mora Sul (6)
- Gothic 3: Mora Sul (7)
- Gothic 3: Bezdroża Varantu
- Gothic 3: Inne
- Gothic 3: Główne zadania (1)
- Gothic 3: Główne zadania (2)
- Gothic 3: Główne zadania (3)
- Gothic 3: Questy
- Gothic 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
najgorszy poradnik jaki widzialem, nie kupujcie - strata kasy
Jeżeli utknąłeś na którymś queście to zapraszam na mój kanał o zadaniach w G3:
https://www.youtube.com/channel/UC1LxU_h1lxDkxI6_Cuk0TAQ
Na pewno na farmie żadne się nie ostał gdzieś w krzakach? Kiedyś mi się tam też jeden zagubił kawałek dalej.
Proszę o pomoc. Podczas misji w Reddock, gdy mam pozbyć się patroli orków, to gdy ich wszystkich zabiję to nie zalicza misji. Wróciłem do tego gościa co mi zlecił misję i nie ma takiego dialogu i nie wiem jak ją ukończyć.
brakuje tylko spisu wszystkich przedmiotów i potworów ale i bez tego mi pomógł dzięki
Dowiedziałem się, że więzień to Vatras. Zdobyłem klucz do celi. A gdy chcę z nim pogadać to bezio mówi "Hmm... Nie." i rozmowa się kończy.
Pomocy!!! jak zgine to nie mogę stać wogóle to mnie bizon zabił był jeden chciałem zabić ścierwojada (czy jakoś tam) i podeszedł biozon i bum zaczełą sie wojna ścierwojad i bizon zaczeli mnie bic bum gine :( pomożecie???????
Jak na poradnik to bardzo słaby. Zero informacji gdzie dokładnie można znaleźć np. daną roślinę czy zwierza, same ogólniki typu "należy się rozejrzeć po Nordmarze". Nie polecam.
bzdurny poradnik z blednymi informacjami. Towary urkrassa nie znajduja sie w jaskini u ortegi
http://www.gothicgry.fora.pl/mapki,69/mapa-gothic-3,3245.html
siemka fajna mapka moze znajdziecie pare rzeczy ktore sie wam przydadza
Zadanie odbicia Geldern dostaniesz od maga ognia w geldern (zapomniałem imienia bo dawno nie grałem).A przywódca orków cię atakuje ponieważ może to być błąd gry albo mogłeś coś przeskrobać (pobić kogoś,zabić,ukraść coś)
Potrzebuje pomocy! niech mi ktoś powie od kogo dostanę zadanie odbicia Geldern. Byłem u wszyskich i nikt nie chce mi dać tego zadania,a jak ide do wodza Orków w Geldern to no coś tam do mnie powie i mnie zaczyna bić. O co chodzi?
iso kiss-miecz wenzela jest w jaskini po drodze do Montery,jak nie posłuchasz Domenika i pójdziesz na wschód tam gdzie są bandyci to po czsie dojdziesz do lasku w którym są ukryci bunownicy po prawej jest lasek,po lewej jet jakinia tylko uważaj bo jest tam pełno wilków.
Nie wiem gdzie jest jaskinia z mieczem wenzela mugly by mi ktos opisac to miejsce ?? z góry dzięki
ssssssssssssssssssssssssppppppppppppppppooooooooooookkkkkkkkkoooooooooooooo gggggggggggggggggrrrrrrrrrrraaaaaaaaaa gothic 3 to najlepsza gra na SWIECIE XD
Wielkie dzięki micmur13!!!!
Znalazłem go dałem mu w morde i mi oddał ten artefakt;p
dzięki wielkie jeszcze raz heheheh!
;ppppppppppppp
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






