Gothic 3: Główne zadania (2)
Aktualizacja:
15. Otwórz bramę do nieznanej krainy
Ostatnie zadanie otrzymane od Xardasa, będące konsekwencją poprzedniego. Po aktywacji portalu, musisz go otworzyć. Potem obaj z magiem wkraczacie do teleportu i odchodzicie w nieznaną krainę.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 5000
16. Piąta świątynia
Zadanie wyniknie podczas rozmowy z Dargothem z Klasztoru, kiedy zaczniesz interesować się poszukiwaniem śladów Akashy. To jedno z dość ciężkich zadań, ze względu na utrudnioną komunikację z Dargothem - ciężko się z nim dogadać tak, by składnie poprowadzić dialog dotyczący Akashy i piątej świątyni. Żeby wykonać zadanie musisz zejść na najniższy poziom biblioteki i przeczytać jedną ze znajdujących się tam książek (jakieś kroniki). Z lektury dowiesz się gdzie może być artefakt należący do Akashy. Uważaj jednak, bo po skorzystaniu z księgi zostaniesz zaatakowany przez demona i grupę szkieletów.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 2500
17. Przyjmij moc Innosa
Jedno z końcowych zadań dla ścieżki Rebeliantów.
|  | Po zdobyciu artefaktów Adanosa i Berła Varantu (od króla Rhobara) udaj się do Klasztoru i złóż artefakty na ołtarzu Innosa. Zostaniesz namaszczony mocą samego Innosa (i otrzymasz szereg zadań opisanych w poradniku). | 
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 2500
18. Udaj się z Xardasem do portalu
Jedno z końcowych zadań dla ścieżki Orków. Otrzymasz je od Xardasa po wykonaniu innych zadań (opisanych w poradniku). Będziesz musiał odprowadzić Xardasa do portalu, którym udacie się do innego świata. Czeka Cię wędrówka niemal przez pół świata, a musisz dopilnować by mag nie zginął po drodze. Natkniesz się na dzikie zwierzęta (te, których nie zabiłeś wcześniej), a także grupy zabójców Asasynów i Rebeliantów.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 2500
19. Uwolnij pustynię spod władzy Asasynów
To zadanie jest co prawda w głównych, ale można przejść grę każdą ścieżką bez zaliczenia tego questa. Głównym sprawcą jest mag wody Vatras (spotykasz go w Lago) mocno powiązany z Koczownikami. Jeśli przystaniesz na jego propozycję będziesz musiał wypędzić Asasynów ze wszystkich głównych miast Varantu. Dla jednego człowieka to ciężka praca, ale w niektórych miastach możesz korzystać z pomocy Koczowników i niewolników (opisane przy okazji questów w konkretnych lokacjach). Zabijając Zubena w Ishtar nie zapomnij zabrać mu Kostura Wiecznego Wędrowca (wtedy będziesz mógł ukończyć grę sposobem Asasynów, nawet mimo tego, że ich wszystkich wypędziłeś).
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 5000
20. Wrzuć ogniste puchary do świętego ognia
Zadanie dostaniesz od Miltena po tym jak odnajdziesz wszystkie dwanaście pucharów.
|  |  | 
Włóż wszystkie puchary do magicznego ognia (jest przed posągiem Innosa w Klasztorze). Pobłogosławione puchary możesz oddać wszystkim paladynom, których spotkałeś w trakcie wędrówki (głównie w obozach Rebeliantów i Vengardzie).
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 12000
21. Wykonaj plan Xardasa, co do joty
Zadanie otrzymujesz od Xardasa i nie ma tu nic do tłumaczenia. Wykonaj po prostu polecenia Xardasa.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 2500
22. Za Beliara
To zadanie pojawia się pod koniec gry (po złożeniu artefaktów na ołtarzu Beliara) i właściwie od razu uznane jest za wykonane (po tym jak przyjmiesz zadania od Beliara).
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 5000
23. Za Innosa
Zadanie analogiczne do poprzedniego, z tym że rzecz ma miejsce przy ołtarzu Innosa.
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 5000
24. Zabij króla Rhobara
Zadanie zabicia króla Rhobara otrzymasz od dwóch osób: Xardasa i Zubena. Oba zlecenia wiązane są z ukończeniem gry według różnych ścieżek (Orków i Asasynów). Powody eliminacji są różne, ale sposób wykonania ten sam: teleportuj się do sali tronowej i zabij Rhobara.
|  | Rhobar to dobry wojownik (bardzo odporny na ciosy) a dodatkowo jest pilnowany przez straż. Możesz próbować pozabijać wszystkie osoby w sali tronowej albo też jak najszybciej zabić króla i uciekać korzystając z kamienia teleportacyjnego. Do pomocy możesz także wykorzystać Lee, którego spotkasz w Nordmarze (opisane wcześniej). | 
Zyski:
- Punkty doświadczenia: 5000
- Reputacja: Asasyni: +5
0
- Gothic 3 - poradnik do gry
- Gothic 3: Poradnik do gry
	- Gothic 3: Questy
		- Gothic 3: Ardea
- Gothic 3: Reddock (1)
- Gothic 3: Reddock (2)
- Gothic 3: Cape Dun (1)
- Gothic 3: Cape Dun (2)
- Gothic 3: Cape Dun (3)
- Gothic 3: Montera (1)
- Gothic 3: Montera (2)
- Gothic 3: Montera (3)
- Gothic 3: Montera (4)
- Gothic 3: Montera (5)
- Gothic 3: Gotha
- Gothic 3: Okara (1)
- Gothic 3: Okara (2)
- Gothic 3: Trelis (1)
- Gothic 3: Trelis (2)
- Gothic 3: Trelis (3)
- Gothic 3: Nemora (1)
- Gothic 3: Nemora (2)
- Gothic 3: Geldern (1)
- Gothic 3: Geldern (2)
- Gothic 3: Geldern (3)
- Gothic 3: Geldern (4)
- Gothic 3: Silden (1)
- Gothic 3: Silden (2)
- Gothic 3: Silden (3)
- Gothic 3: Silden (4)
- Gothic 3: Faring (1)
- Gothic 3: Faring (2)
- Gothic 3: Faring (3)
- Gothic 3: Vengard (1)
- Gothic 3: Vengard (2)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Ognia (1)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Ognia (2)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Ognia (3)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Wilka (1)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Wilka (2)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Młota (1)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Młota (2)
- Gothic 3: Nordmar - Klan Młota (3)
- Gothic 3: Klasztor
- Gothic 3: Bezdroża Nordmaru
- Gothic 3: Braga (1)
- Gothic 3: Braga (2)
- Gothic 3: Ben Erai (1)
- Gothic 3: Ben Erai (2)
- Gothic 3: Ben Sala (1)
- Gothic 3: Ben Sala (2)
- Gothic 3: Lago
- Gothic 3: Bakaresh (1)
- Gothic 3: Bakaresh (2)
- Gothic 3: Bakaresh (3)
- Gothic 3: Ishtar (1)
- Gothic 3: Ishtar (2)
- Gothic 3: Ishtar (3)
- Gothic 3: Wykopaliska Al Shedim (1)
- Gothic 3: Wykopaliska Al Shedim (2)
- Gothic 3: Mora Sul (1)
- Gothic 3: Mora Sul (2)
- Gothic 3: Mora Sul (3)
- Gothic 3: Mora Sul (4)
- Gothic 3: Mora Sul (5)
- Gothic 3: Mora Sul (6)
- Gothic 3: Mora Sul (7)
- Gothic 3: Bezdroża Varantu
- Gothic 3: Inne
- Gothic 3: Główne zadania (1)
- Gothic 3: Główne zadania (2)
- Gothic 3: Główne zadania (3)
 
 
- Gothic 3: Questy
		
 
- Gothic 3: Poradnik do gry
	
Komentarze czytelników
shadowstar Junior
bzdurny poradnik z blednymi informacjami. Towary urkrassa nie znajduja sie w jaskini u ortegi
kamild706 Junior
Jak na poradnik to bardzo słaby. Zero informacji gdzie dokładnie można znaleźć np. daną roślinę czy zwierza, same ogólniki typu "należy się rozejrzeć po Nordmarze". Nie polecam.
zanonimizowany1074543 Junior
Pomocy!!! jak zgine to nie mogę stać wogóle to mnie bizon zabił był jeden chciałem zabić ścierwojada (czy jakoś tam) i podeszedł biozon i bum zaczełą sie wojna ścierwojad i bizon zaczeli mnie bic bum gine :( pomożecie???????
Sandro_de_Vega Centurion
Dowiedziałem się, że więzień to Vatras. Zdobyłem klucz do celi. A gdy chcę z nim pogadać to bezio mówi "Hmm... Nie." i rozmowa się kończy.
fanatyk2006 Junior
brakuje tylko spisu wszystkich przedmiotów i potworów ale i bez tego mi pomógł dzięki
Pluumek Junior
Proszę o pomoc. Podczas misji w Reddock, gdy mam pozbyć się patroli orków, to gdy ich wszystkich zabiję to nie zalicza misji. Wróciłem do tego gościa co mi zlecił misję i nie ma takiego dialogu i nie wiem jak ją ukończyć.
Kowalkwl Legionista
Jeżeli utknąłeś na którymś queście to zapraszam na mój kanał o zadaniach w G3:
https://www.youtube.com/channel/UC1LxU_h1lxDkxI6_Cuk0TAQ
pabisbar Junior
najgorszy poradnik jaki widzialem, nie kupujcie - strata kasy
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

