Wywiad z Benoit Sokalem, autorem Syberii

Choć Syberia nie była jego pierwszą grą, to jednak właśnie dzięki jej sukcesowi, w samym środku efpeesowego szaleństwa, producenci zauważyli, że uważany powszechnie za wymarły (co oczywiście nie było prawdą) gatunek gier przygodowych da się przywrócić do łask. I choć różnie można traktować jego późniejsze dokonania (Paradise, Sinking Island), to swoje imię zapisał jednak złotymi literami, tuż obok imion Roberty Williams czy Rona Gilberta.

Przemysław Zamęcki

Choć Syberia nie była jego pierwszą grą, to jednak właśnie dzięki jej sukcesowi, w samym środku efpeesowego szaleństwa, producenci zauważyli, że uważany powszechnie za wymarły (co oczywiście nie było prawdą) gatunek gier przygodowych da się przywrócić do łask. I choć różnie można traktować jego późniejsze dokonania (Paradise, Sinking Island), to swoje imię zapisał jednak złotymi literami, tuż obok imion Roberty Williams czy Rona Gilberta.

Wywiad z Benoit Sokalem, autorem Syberii - ilustracja #1

Wywiad z Benoit Sokalem, belgijskim rysownikiem i autorem gier przygodowych przeprowadził serwis AdventureGamer.pl. Twórca opowiada o własnym studiu White Birds Productions, inspiracjach, sukcesach i porażkach oraz o przyszłych projektach, w tym zainteresowaniu rynkiem konsol obecnej generacji. Zainteresowani cały zapis rozmowy znajdą w tym miejscu.

Syberia

Syberia

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 18 czerwca 2002

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

8.4

Gracze

8.9

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Przemysław Zamęcki

Autor: Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-05-26
12:40

zanonimizowany489780 Generał

Szczerze mówiąc jak dla mnie z jego każdą kolejną grą jest coraz gorzej, za to jego koledzy z Microids których opuścił stworzyli świetny Still Life, Paradise nudzi, nie mówiąc już o Sinking Island, oprócz coraz słabszych pomysłów dochodzi coraz bardziej archaiczna strona techniczna jego gier, relatywnie wyglądających coraz gorzej, gdzie te zachwyty nad stroną estetyczną pamiętne z obu Syberii?

Komentarz: zanonimizowany489780

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl