Wywiad z Benoit Sokalem, autorem Syberii
Choć Syberia nie była jego pierwszą grą, to jednak właśnie dzięki jej sukcesowi, w samym środku efpeesowego szaleństwa, producenci zauważyli, że uważany powszechnie za wymarły (co oczywiście nie było prawdą) gatunek gier przygodowych da się przywrócić do łask. I choć różnie można traktować jego późniejsze dokonania (Paradise, Sinking Island), to swoje imię zapisał jednak złotymi literami, tuż obok imion Roberty Williams czy Rona Gilberta.
Choć Syberia nie była jego pierwszą grą, to jednak właśnie dzięki jej sukcesowi, w samym środku efpeesowego szaleństwa, producenci zauważyli, że uważany powszechnie za wymarły (co oczywiście nie było prawdą) gatunek gier przygodowych da się przywrócić do łask. I choć różnie można traktować jego późniejsze dokonania (Paradise, Sinking Island), to swoje imię zapisał jednak złotymi literami, tuż obok imion Roberty Williams czy Rona Gilberta.

Wywiad z Benoit Sokalem, belgijskim rysownikiem i autorem gier przygodowych przeprowadził serwis AdventureGamer.pl. Twórca opowiada o własnym studiu White Birds Productions, inspiracjach, sukcesach i porażkach oraz o przyszłych projektach, w tym zainteresowaniu rynkiem konsol obecnej generacji. Zainteresowani cały zapis rozmowy znajdą w tym miejscu.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany489780 Generał
Szczerze mówiąc jak dla mnie z jego każdą kolejną grą jest coraz gorzej, za to jego koledzy z Microids których opuścił stworzyli świetny Still Life, Paradise nudzi, nie mówiąc już o Sinking Island, oprócz coraz słabszych pomysłów dochodzi coraz bardziej archaiczna strona techniczna jego gier, relatywnie wyglądających coraz gorzej, gdzie te zachwyty nad stroną estetyczną pamiętne z obu Syberii?