Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 stycznia 2004, 08:30

Wypowiedzi Feargusa Urquharta na temat Fallout 3

Na łamach serwisu GameSpot, pojawiła się pierwsza część dużego wywiadu z Feargusem Urquhartem, aktualnym szefem Obsidian Entertainment, a do niedawna głównodowodzącym Black Isle Studios. Biorąc pod uwagę wkład, jaki ten jegomość wniósł do serii Fallout, było oczywiste, że spora część pytań w rzeczonym wywiadzie, dotyczyć będzie trzeciej odsłony gry, która w ostatnim czasie została anulowana z wielkim hukiem.

Na łamach serwisu GameSpot, pojawiła się pierwsza część dużego wywiadu z Feargusem Urquhartem, aktualnym szefem Obsidian Entertainment, a do niedawna głównodowodzącym Black Isle Studios. Biorąc pod uwagę wkład, jaki ten jegomość wniósł do serii Fallout, było oczywiste, że spora część pytań w rzeczonym wywiadzie, dotyczyć będzie trzeciej odsłony gry, która w ostatnim czasie została anulowana z wielkim hukiem.

A więc, w telegraficznym skrócie:

Feargus przypuszcza, że głównym powodem dla którego firma Interplay zwolniła pracowników Black Isle Studios, była chęć maksymalnego skupienia się nad grami Fallout: Brotherhood of Steel i Exalted, które jak wiemy, przeznaczone są tylko i wyłącznie na konsole. Zespół, przygotowujący Fallout 3 z myślą o komputerach PC, okazał się po prostu zbędny. Urquhart podejrzewa również, że Interplay mógłby chcieć sprzedać licencję Fallout innemu wydawcy i w krótkim czasie zarobić sporo pieniędzy. Wg szefa Obsidian Entertainment, najsilniejszy w całej sprawie jest jednak wątek konsolowy i tutaj należałoby szukać głównych przyczyn upadku Black Isle Studios. Feargus podkreśla, że od dawna Interplay skłaniał się ku temu rynkowi, a ostatnie wydarzenia są na to najlepszym dowodem.

Urquhart odrzuca możliwość zatrudnienia zwolnionych pracowników Black Isle Studios, tłumacząc się brakiem wakatów. Feargus wątpi też, czy jego firma byłaby w stanie odkupić od Interplay licencję na wydanie gier z serii Fallout, ale gdyby jakiś wydawca zaoferował mu zrobienie trzeciej części, z pewnością przyjąłby ofertę, tym bardziej, że aż siedemnastu spośród dwudziestu członków Obsidian Entertainment, to ludzie wywodzący się z Black Isle.

Wypowiedzi Feargusa Urquharta na temat Fallout 3 - ilustracja #1

 

Feargus Urquhart wypowiada się także na temat screenshotów, które obiegły niedawno świat, a zwłaszcza jednego, przedstawiającego wnętrze schronu (The Vault – obrazek powyżej). Nasz bohater twierdzi, że tło pochodzi jeszcze z 2002 roku, kiedy to on był pracownikiem Black Isle Studios... Mimo wszystko, jest pełen podziwu dla pracy, jaka została wykonana i twierdzi, że Fallout 3 zapowiadał się naprawdę wyśmienicie i mógł być wspaniałym następcą kultowych, dwóch poprzednich gier z serii.

Cały wywiad możecie znaleźć w tym miejscu.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej