Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 8 sierpnia 2008, 12:38

autor: Filip Grabski

Warner Bros. przygotowuje 75 gier

Warner Interactive Entertainment - dywizja odpowiedzialna za rozrywkę elektroniczną koncernu Time Warner – planuje w ciągu 7 lat wypuścić 75 gier (co daje średnią 10,7 na rok).

Warner Interactive Entertainment - dywizja odpowiedzialna za rozrywkę elektroniczną koncernu Time Warner – planuje w ciągu 7 lat wypuścić 75 gier (co daje średnią 10,7 na rok).

Szef Time Warner (firmy-matki Warner Bros.) Jeffrey L. Bewkes chwalił się, że jego firma od zawsze potrafiła pozyskiwać utalentowanych ludzi i odciągać ich od konkurencji. Teraz zamierza dokonywać poważnych wydatków i inwestycji w branży rozrywki wirtualnej, między innymi 250 milionów dolarów uzyskanych od tajemniczego partnera z Abu Dhabi.

Warner Bros. przygotowuje 75 gier - ilustracja #1

Bewkes powiedział również: „Gry są częścią przemysłu filmowego, a nasz w nim udział idzie w górę. Lego Indiana Jones był wielkim sukcesem, równie duże nadzieje wiążemy z Lego Batmanem, który pojawi się we wrześniu – z czasem gry będą stanowić coraz ważniejszy element w Warner Bros. Planujemy zostać wielkim dystrybutorem gier, trochę na wzór tego, co robimy dla domowych wideotek. Prócz tego będziemy oczywiście inwestować i wchodzić w partnerskie stosunki z innymi firmami.”

Warner ostatnio wykupił Traveller's Tales (wspomniane serie Lego), a także został wyłącznym dystrybutorem gier Codemasters na terenie Ameryki Północnej. Ponadto interesuje się firmą Brash Entertainment, która zajmuje się tworzeniem licencjonowanych gier (np. produkcje bazujące na parkach rozrywki Six Flags czy filmie Alvin i Wiewiórki).

Co do owych 250 milionów – tajemniczy partner z Abu Dhabi pomoże współfinansować siedmioletni plan, podczas którego Warner planuje wypuścić na rynek aż 75 tytułów. Krótko mówiąc plany firmy są ambitne i oby talentu oraz chęci było tyle samo ile pieniędzy wydanych na inwestycje. Nikt bowiem nie chce być zasypanym hurtową ilością przeciętnych gier.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej