Zarząd znanej brytyjskiej firmy Rage Software, zajmującej się tworzeniem i wydawaniem gier na komputery PC i konsole nowej generacji, w związku z ogromnymi problemami finansowymi firmy, zdecydował się zakończyć jej działalność, a wszystko co posiada Rage Software, w tym prawa do gier pozostających w developingu, pójdzie pod przysłowiowy młotek.
Zarząd znanej brytyjskiej firmy Rage Software, zajmującej się tworzeniem i wydawaniem gier na komputery PC i konsole nowej generacji, w związku z ogromnymi problemami finansowymi firmy, zdecydował się zakończyć jej działalność, a wszystko co posiada Rage Software, w tym prawa do gier pozostających w developingu, pójdzie pod przysłowiowy młotek.
Kilka dni temu, 13 stycznia, w związku z tragiczną sytuacją finansową firmy Rage Software i wstrzymaniem przez banki jej linii kredytowej, na Giełdzie Londyńskiej zawieszono handel akcjami Rage Software. W ciągu ostatniego czasu akcje firmy straciły na wartości 66,67% i w chwili wstrzymania ich notowania, cena jednej akcji wynosiła tylko 0,33 pensa.
Cała własność intelektualna firmy, prawa do gier, studia developerskie będące własnością Rage Software (w których powstają lub powstały takie tytuły jak: Rocky, Lamborghini oraz Team SAS), itp., zostanie wystawiona na sprzedaż. 77 pracowników ze 162 których zatrudniało Rage Software zostało zwolnionych, zaś pozostałych 85 prawdopodobnie wraz ze sprzedażą poszczególnych oddziałów firmy, zmieni swoich pracodawców.
Szczegółowe informacje na temat kłopotów Rage Software znajdziecie pod poniższymi adresami:
https://www.gamesindustry.biz/content_page.php?section_name=pub&aid=1090
https://www.gamesindustry.biz/content_page.php?section_name=pub&aid=1105
https://www.gamesindustry.biz/content_page.php?section_name=pub&aid=1110
https://news.bbc.co.uk/2/hi/business/2661771.stm

Autor: Przemysław Bartula
W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.