Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 marca 2006, 12:02

autor: Karolina Talaga

Tajemniczy projekt byłych twórców World of Warcraft znalazł swojego wydawcę

W połowie lutego pisaliśmy o tym, że zespół Red 5 Studios w tworzonej właśnie produkcji z gatunku MMO wykorzysta silnik o nazwie Offset Engine. Dziś natomiast wiemy już, że tajemniczy projekt w/w studia znalazł swojego wydawcę.

We wrześniu zeszłego roku informowaliśmy Was, że kilku byłych pracowników firmy Blizzard Entertainment, odpowiedzialnych za stworzenie jednego z najpopularniejszych obecnie programów z gatunku MMORPG, czyli gry World of Warcraft, postanowiło założyć nowe, własne studio o nazwie Red 5 Studios. W połowie lutego pisaliśmy o tym, że w/w zespół w tworzonej właśnie produkcji z gatunku MMO wykorzysta silnik o nazwie Offset Engine. Dziś natomiast wiemy już, że tajemniczy projekt studia Red 5 znalazł swojego wydawcę. Będzie nim firma Webzen Inc., odpowiedzialna między innymi za produkcję oraz wydanie takich gier z gatunku MMO, jak: MU Online i Huxley.

Niestety, przy okazji publikacji wiadomości o podpisaniu umowy z Webzen, developerzy nie zdradzili żadnych szczegółów na temat powstającej właśnie gry, nawet jej tytułu. Oczywiście gdy tylko to zrobią, natychmiast Was o tym poinformujemy. Na razie wiadomo jedynie, że Red 5 Studios ma dokonać pierwszej prezentacji swojego programu w czasie tegorocznej konferencji Game Developers, która odbędzie się w dniach 20-24 marca w San Jose.

Tajemniczy projekt byłych twórców World of Warcraft znalazł swojego wydawcę - ilustracja #1

Przypomnijmy tylko, że Red 5 Studios zostało uformowane przez trzech panów, mianowicie Marka Kerna, Williama Petrasa oraz Taewona Yuna. Dla tych wszystkich, którzy zastanawiają się, co ci panowie mieli wspólnego z w/w grą World of Warcraft, dodajmy, że Mark Kern był szefem zespołu developerskiego WoWa, William Petras był dyrektorem artystycznym tego projektu, a Taewon Yun pomógł założyć Blizzard Korea i był odpowiedzialny za „wypuszczenie” oraz rozpowszechnianie omawianego tytułu w Azji. Łącznie ci panowie mają na swoim koncie ponad trzydziestoletnie doświadczenie w tworzeniu gier oraz znaczący udział w produkcji takich hitów, jak: Warcraft, Diablo czy Starcraft.