Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

statystyki (gry) - newsy i ciekawostki (14)

Teamfight Tactics podbija Twitcha. W 24h popularniejsze od Fortnite i GTA 5
Teamfight Tactics podbija Twitcha. W 24h popularniejsze od Fortnite i GTA 5

Paweł Woźniak, 19 czerwca 2019, 09:15

Teamfight Tactics, nowy tryb gry w League of Legends, miał wczoraj swoją premierę na serwerze testowym. Od tego czasu podbija Twitcha, bijąc pod względem oglądalności takie produkcje jak Fortnite czy GTA 5.

Polska ma tylko 4% udziału w przychodach grupy CD Projekt
Polska ma tylko 4% udziału w przychodach grupy CD Projekt

Krystian Pieniążek, 18 czerwca 2019, 16:55

Grupa CD Projekt opublikowała infografiki, z których wynika, że Polska ma zaledwie 4% udziału w jej przychodach – pozostałe 96% pochodzi z eksportu. Poza tym zawarto na nich inne ciekawostki, jak choćby informacje o modelu biznesowym firmy i priorytetowym traktowaniu graczy.

Xbox i Cyberpunk 2077 to najgorętsze tematy E3 2019
Xbox i Cyberpunk 2077 to najgorętsze tematy E3 2019

Bartosz Krawcewicz, 18 czerwca 2019, 11:49

Według raportu firmy ICO Partners, podczas tegorocznych targów E3 światowe media najwięcej uwagi poświęciły tworzonej przez CD Projekt RED grze Cyberpunk 2077 oraz marce Xbox. Co ciekawe, firma Sony, pomimo braku konferencji, również nie mogła narzekać na brak zainteresowania podczas imprezy.

Fortnite - oglądalność turnieju Pro-Am drastycznie spadła
Fortnite - oglądalność turnieju Pro-Am drastycznie spadła

Agnieszka Adamus, 17 czerwca 2019, 16:23

Pro-Am 2018 okazało się największym sukcesem pod względem oglądalności w całej historii streamów Fortnite‘a. Trend ten nie został jednak utrzymany i popularność charytatywnego turnieju w tym roku drastycznie spadła. W stosunku do poprzedniej edycji imprezy widownia zmalała o 72%.

PUBG Mobile z 400 mln pobrań, liczba graczy pozostaje imponująca
PUBG Mobile z 400 mln pobrań, liczba graczy pozostaje imponująca

Adrian Werner, 14 czerwca 2019, 13:25

Firma Tencent pochwaliła się gigantyczną popularnością gry PUBG Mobile. Liczba pobrań przekroczyła 400 mln, a w tytuł bawi się 50 mln graczy dziennie. Sukces ten robi tym większe wrażenie, że w Chinach produkcja została usunięta z dystrybucji.

Czarnobyl kolejnym serialowym przebojem HBO obok Gry o tron
Czarnobyl kolejnym serialowym przebojem HBO obok Gry o tron

Paweł Woźniak, 14 czerwca 2019, 12:29

Serial Czarnobyl bije rekordy popularności i staje się kolejnym hitem wyprodukowanym przez HBO.

Sea of Thieves - liczba graczy przekroczyła 8 milionów. Gra odżywa
Sea of Thieves - liczba graczy przekroczyła 8 milionów. Gra odżywa

Paweł Woźniak, 13 czerwca 2019, 09:44

Od czasu sporej aktualizacji wydanej pod koniec kwietnia do gry Sea of Thieves dołączyło 2 miliony nowych użytkowników. W tym momencie gra ma już ponad 8 milionów graczy.

A na Steam ciągle rządzi Intel oraz GTX 1060
A na Steam ciągle rządzi Intel oraz GTX 1060

Arkadiusz Dziermański, 5 czerwca 2019, 13:32

Steam opublikował wyniki comiesięcznej ankiety dotyczącej sprzętu graczy. Rewolucji nie ma i cały czas najwięcej osób korzysta z komputerów wyposażonych w 4-rdzeniowe procesory, 8 GB pamięci RAM, kartę grafiki GeForce GTX 1060 i dyski twarde o pojemności większej niż 1 TB. Ciekawostką jest rosnąca popularność GTX-a 1070.

Polish Gamers Research 2019: gracze seniorzy
Polish Gamers Research 2019: gracze seniorzy

Bartosz Świątek, 4 czerwca 2019, 15:52

Przedstawiamy ostatnią wiadomość z cyklu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyjrzymy się uważniej sylwetce gracza seniora, którego przyzwyczajenia po raz pierwszy w historii stały się przedmiotem omawianego badania. Na czym grają najstarsi polscy miłośnicy gier? Jakie gatunki preferują?

Polish Gamers Research 2019: gracze i ich dzieci
Polish Gamers Research 2019: gracze i ich dzieci

Bartosz Świątek, 3 czerwca 2019, 13:58

Przedstawiamy szóstą część cyklu wiadomości poświęconych badaniu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyglądamy się zwyczajom najmłodszych grających Polaków, a także ich rodziców. Sprawdzamy też, jaka jest w naszym kraju świadomość na temat systemu klasyfikacji PEGI oraz narzędzi do sprawowania kontroli rodzicielskiej.

Trailer Call of Duty Modern Warfare wielkim sukcesem na YouTube
Trailer Call of Duty Modern Warfare wielkim sukcesem na YouTube

Miłosz Szubert, 3 czerwca 2019, 11:45

W cztery dni od debiutu trailer Call of Duty: Modern Warfare obejrzało przeszło 25 milionów osób. Liczba ta obejmuje wyświetlenia wyłącznie z oficjalnego kanału popularnego cyklu strzelanek na YouTube.

Prędkość Internetu mobilnego w Polsce jest bliska średniej globalnej
Prędkość Internetu mobilnego w Polsce jest bliska średniej globalnej

Bartosz Świątek, 3 czerwca 2019, 11:03

Firma OpenSignal upubliczniła raport na temat prędkości Internetu mobilnego na świecie oraz dostępności sieci w standardzie LTE. Polska nie wypada najlepiej we wspomnianym dokumencie – mamy jedną z najgorszych infrastruktur sieciowych w Europie.

Polish Gamers Research 2019: zainteresowanie e-sportem i podejście do prywatności
Polish Gamers Research 2019: zainteresowanie e-sportem i podejście do prywatności

Bartosz Świątek, 31 maja 2019, 14:41

Przestawiamy piątą wiadomość z cyklu poświęconego badaniu Polish Gamers Research 2019. Tym razem przyglądamy się polskiemu e-sportowi, a także kilku zagadnieniom dotyczącym prywatności użytkowników oraz ich podejścia do rejestracji na różnego rodzaju platformach związanych z grami.

Aktualizacja 1.2.0 do Anthem, sprzedaż SUPERHOT i kolejny milion Dauntless - wieści
Aktualizacja 1.2.0 do Anthem, sprzedaż SUPERHOT i kolejny milion Dauntless - wieści

Miłosz Szubert, 30 maja 2019, 16:45

Dziś piszemy o nowej aktualizacji do Anthem, sprzedaży SUPERHOT i SUPERHOT VR oraz rosnącej liczbie graczy w darmowym Dauntless. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Polish Gamers Research 2019: skąd bierzemy gry i jak za nie płacimy?
Polish Gamers Research 2019: skąd bierzemy gry i jak za nie płacimy?

Bartosz Świątek, 30 maja 2019, 14:23

Przedstawiamy czwartą część wyników badania Polish Gamers Research 2019. Tym razem skupimy się na zagadnieniach powiązanych z rynkiem i portfelem – miejscach, w których kupujemy gry, skali wydatków na nie oraz preferowanych metodach płatności.

Death Stranding - cena, sukces trailera i walka z bossem
Death Stranding - cena, sukces trailera i walka z bossem

Miłosz Szubert, 30 maja 2019, 13:45

Zwiastun Death Stranding okazał się ogromnym sukcesem. Obejrzało go już ponad 2 miliony osób. Co ciekawe, w japońskiej wersji trailera pojawiło się kilka interesujących scen, których początkowo nie miały okazji zobaczyć osoby z innych zakątków świata.

Polish Gamers Research 2019: preferowane konsole i gatunki Polaków
Polish Gamers Research 2019: preferowane konsole i gatunki Polaków

Bartosz Świątek, 29 maja 2019, 14:23

Przedstawiamy kolejną część wyników badania Polish Gamers Research 2019, dzięki któremu dowiedzieliśmy się sporo na temat gamingowych przyzwyczajeń i preferencji naszych rodaków. Tym razem skupimy się na temacie bliskim większości z nas – ulubionych konsolach oraz gatunkach gier.

Polish Gamers Research 2019: jak często sięgamy po pada?
Polish Gamers Research 2019: jak często sięgamy po pada?

Bartosz Świątek, 28 maja 2019, 15:53

Prezentujemy drugi fragment wyników 5. edycji badania Polish Gamers Research. Tym razem skupiamy się na statystykach dotyczących częstotliwości grania, motywacji, a także innych nawyków gamingowych Polaków. Zwracamy również uwagę na popularność gier single- i multiplayer.

Total War Three Kingdoms z najlepszym debiutem roku na Steamie
Total War Three Kingdoms z najlepszym debiutem roku na Steamie

Adrian Werner, 28 maja 2019, 10:47

Total War: Three Kingdoms okazało się prawdziwym przebojem. Gra zaliczyła najlepszy debiut tego roku na Steamie. Duża w tym zasługa wielkiej popularności produkcji w Chinach.

Sukces Dauntless - darmowe RPG akcji ma już ponad 5 milionów graczy
Sukces Dauntless - darmowe RPG akcji ma już ponad 5 milionów graczy

Adrian Werner, 28 maja 2019, 09:15

Dauntless, czyli oparte na modelu free-to-play RPG akcji w stylu serii Monster Hunter, robi się coraz popularniejsze. Autorzy poinformowali, że w tytuł zagrało już ponad pięć milionów osób.

Polish Gamers Research 2019: co 5. edycja badań mówi o polskim graczu?
Polish Gamers Research 2019: co 5. edycja badań mówi o polskim graczu?

Bartosz Świątek, 27 maja 2019, 16:07

Dzięki 5. edycji badań Polish Gamers Research poznaliśmy wiele aktualnych danych na temat polskiego gracza – jego wieku, miejsca zamieszania, a także sytuacji finansowej i rodzinnej. Istotnym tematem badań są zwyczaje grających rodziców oraz ich dzieci. Po raz pierwszy przebadano tzw. „silver gamers", czyli grających seniorów w przedziale wiekowym 55-65 lat.

Sprzedaż i aktualizacja Dead Cells oraz sukces Dauntless - wieści
Sprzedaż i aktualizacja Dead Cells oraz sukces Dauntless - wieści

Miłosz Szubert, 24 maja 2019, 15:55

Dziś piszemy o sprzedaży i aktualizacji Dead Cells oraz sukcesie dystrybuowanej w modelu free-to-play gry RPG akcji Dauntless. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Podano rekordowe wyniki oglądalności ostatniego odcinka Gry o tron
Podano rekordowe wyniki oglądalności ostatniego odcinka Gry o tron

Bartosz Krawcewicz, 21 maja 2019, 10:28

Wiemy już, ile osób obejrzało finałowy odcinek serialu Gra o tron. Zgodnie z przewidywaniami zakończenie epickiej sagi przyciągnęło przed ekrany rekordową liczbę widzów.

Analitycy z Newzoo podzielili graczy na archetypy – jakim typem gracza jesteś ty?
Analitycy z Newzoo podzielili graczy na archetypy – jakim typem gracza jesteś ty?

Bartosz Krawcewicz, 16 maja 2019, 14:48

Firma analityczna Newzoo uważa, że dotychczasowy podział graczy na hardkorowych i casualowych jest przestarzały. Przedsiębiorstwo proponuje nowy sposób klasyfikacji, w którym wyróżnia osiem typów ludzi.

Rainbow Six Siege z 45 mln graczy, The Division 2 rozczarowaniem na PS4 i XONE
Rainbow Six Siege z 45 mln graczy, The Division 2 rozczarowaniem na PS4 i XONE

Adrian Werner, 16 maja 2019, 11:57

Ubisoft podzielił się wynikami finansowymi za miniony rok rozliczeniowy. Pochwalono się m.in. 40-procentowym wzrostem popularności Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Dowiedzieliśmy się również, że Far Cry 5 dzierży tytuł najpopularniejszej gry wydawcy w tej generacji, a The Division 2 okazało się rozczarowaniem na konsolach.

W Borderlands 2 gra ponad milion użytkowników miesięcznie
W Borderlands 2 gra ponad milion użytkowników miesięcznie

Konrad Serafiński, 14 maja 2019, 11:47

Z raportu finansowego Take-Two Interactive wynika, że cała seria Borderlands trafiła na półki sklepowe w liczbie 43 mln egzemplarzy. Firma pochwaliła się także, że druga odsłona cyklu miesięcznie przyciąga przed ekrany ponad milion graczy.

825 milionów urządzeń z Windowsem 10
825 milionów urządzeń z Windowsem 10

Amadeusz Cyganek, 13 maja 2019, 12:19

Microsoft powoli zbliża się do założonego kilka lat temu progu miliarda aktywnych urządzeń z systemem Windows 10. Jak wynika z dokumentów opublikowanych przez koncern z Redmond, aktualnie ta liczba wynosi 825 milionów.

Battlefield 5 – sukces trybu Firestorm. Gra dostanie prywatne serwery
Battlefield 5 – sukces trybu Firestorm. Gra dostanie prywatne serwery

Adrian Werner, 8 maja 2019, 13:45

Firma Electronic Arts pochwaliła się wielkim sukcesem trybu battle royale Firestorm do Battlefielda 5. Twórcy ujawnili również plany odnośnie prywatnych serwerów gry.

Powstanie Apex Legends Mobile, marka sukcesem dla EA
Powstanie Apex Legends Mobile, marka sukcesem dla EA

Bartosz Świątek, 8 maja 2019, 12:52

Firma Electronic Arts poinformowała, że strzelanka Apex Legends świetnie radzi sobie na rynku. Produkcja przyciągnęła dziesiątki milionów użytkowników, a jej model biznesowy generuje spore przychody. Koncern planuje wydać tytuł na innych platformach.

Planowane wyniki sprzedaży Star Wars Jedi Fallen Order i inne fakty z raportu EA
Planowane wyniki sprzedaży Star Wars Jedi Fallen Order i inne fakty z raportu EA

Adrian Werner, 8 maja 2019, 11:23

Firma Electronic Arts udostępniła raport finansowy za I kwartał 2019 roku. Znalazło się w nim sporo ciekawych informacji na temat prognozowanych wyników sprzedaży Star Wars Jedi: Fallen Order oraz nowych gier z serii Need for Speed i Plants vs Zombies. Wydawca coraz mocniej stawia także na free-to-play i dystrybucję cyfrową.

Anthem nie spełnił oczekiwań EA
Anthem nie spełnił oczekiwań EA

Bartosz Świątek, 8 maja 2019, 08:39

W czasie rozmowy z inwestorami przedstawiciele Electronic Arts potwierdzili, że koncern nie jest zadowolony z wyników Anthem – sieciowej strzelanki od studia BioWare. Mimo to gra jest dość popularna i wydawca nie zamierza jej porzucać.

Rewelacyjna sprzedaż Mordhau
Rewelacyjna sprzedaż Mordhau

Adrian Werner, 7 maja 2019, 09:23

Studio Triternion poinformowało, że sprzedało już prawie pół miliona egzemplarzy gry Mordhau. Ponadto rekordem aktywności pierwszego tygodnia było 60 tys. graczy bawiących się jednocześnie.

YouTube przekroczył granicę dwóch miliardów logowań miesięcznie
YouTube przekroczył granicę dwóch miliardów logowań miesięcznie

Konrad Hazi, 6 maja 2019, 11:20

Podczas ubiegłotygodniowej konferencji w ramach imprezy Brandcast włodarze serwisu YouTube pochwalili się przekroczeniem granicy dwóch miliardów zalogowanych użytkowników miesięcznie. Osoby korzystające z platformy coraz chętniej do oglądania materiałów wykorzystują telewizory.

W kwietniu na Steam Windows 7 zyskuje bardziej niż Windows 10
W kwietniu na Steam Windows 7 zyskuje bardziej niż Windows 10

Amadeusz Cyganek, 3 maja 2019, 09:40

Steam opublikował właśnie tradycyjną, comiesięczną ankietę sprzętową, tym razem podsumowującą preferencje użytkowników tego serwisu w kwietniu. Uwagę zwraca chociażby wzrost liczby posiadaczy pecetów z systemem Windows 7.

Renesans GTA 5 na Twitchu dzięki modom RP i serwerowi NoPixel
Renesans GTA 5 na Twitchu dzięki modom RP i serwerowi NoPixel

Adrian Werner, 2 maja 2019, 13:31

Marzec okazał się niezwykle udany dla Grand Theft Auto V w serwisie Twitch. Popularność gry eksplodowała, a zasługę w tym mają serwery z modami GTA 5 RP, w tym zwłaszcza NoPixel.

Rośnie popularność Mordhau, twórcy walczą z niestabilnymi serwerami
Rośnie popularność Mordhau, twórcy walczą z niestabilnymi serwerami

Miłosz Szubert, 2 maja 2019, 10:55

Sukces Mordhau w pierwszych dniach od premiery nieco przerósł studio Triternion. Krwawa produkcja rozgrywająca się w średniowieczu ma problemy ze stabilnością serwerów. Twórcy zapowiadają poprawki.

Gra o tron - bitwa o Winterfell pobiła rekord liczby postów na Twitterze
Gra o tron - bitwa o Winterfell pobiła rekord liczby postów na Twitterze

Miłosz Szubert, 30 kwietnia 2019, 13:45

Ostatni odcinek Gry o tron, zatytułowany The Long Night, był najchętniej omawianym na Twitterze epizodem w historii telewizji. W popularnym serwisie pojawiło się ponad 7,8 miliona postów na jego temat.

Liczba kont na Steamie dobiła do miliarda
Liczba kont na Steamie dobiła do miliarda

Konrad Hazi, 30 kwietnia 2019, 12:05

Liczba kont użytkowników na platformie Steam przekroczyła miliard. Nie oznacza to wprawdzie, że ze Steama realnie korzysta aż tylu graczy, jednak inne statystyki pokazują, że pomimo presji ze strony konkurencji platforma od Valve wciąż trzyma się nieźle.

Polacy coraz chętniej płacą zbliżeniowo
Polacy coraz chętniej płacą zbliżeniowo

Konrad Serafiński, 30 kwietnia 2019, 11:10

Według raportu NBP o kartach płatniczych za IV kwartał 2018 roku, Polacy coraz częściej korzystają z płatności bezgotówkowych. Zwiększyła się także liczba transakcji zbliżeniowych, a sklepy i restauracje dysponują większymi zasobami terminali.

Anno 1800 najszybciej sprzedającą się częścią serii
Anno 1800 najszybciej sprzedającą się częścią serii

Bartosz Krawcewicz, 30 kwietnia 2019, 10:33

Firma Ubisoft ogłosiła, że strategia ekonomiczna Anno 1800 może pochwalić się tytułem najszybciej sprzedającej się odsłony cyklu. Produkcja w ciągu pierwszego tygodnia znalazła cztery razy więcej nabywców niż jej poprzednik w analogicznym okresie.

Użytkownicy PlayStation Now wolą pobieranie gier od streamingu
Użytkownicy PlayStation Now wolą pobieranie gier od streamingu

Konrad Hazi, 29 kwietnia 2019, 14:25

Dyrektor finansowy Sony, Hiroki Totoki, zdradził ostatnio kilka ciekawych informacji dotyczących usługi PlayStation Now. Dowiedzieliśmy się między innymi, że platforma ma 700 tysięcy użytkowników oraz że wprowadzona stosunkowo niedawno możliwość pobierania gier stała się wyborem preferowanym przez zdecydowaną większość graczy.

The Elder Scrolls Blades zarobiło już 1,5 miliona dolarów
The Elder Scrolls Blades zarobiło już 1,5 miliona dolarów

Miłosz Szubert, 29 kwietnia 2019, 13:25

Według danych firmy analitycznej SensorTower, The Elder Scrolls: Blades, czyli opracowana na urządzenia mobilne darmowa odsłona popularnego cyklu gier RPG od firmy Bethesda, zgromadziła w miesiąc od debiutu we wczesnym dostępie 1,5 miliona dolarów. Wszystko to mimo kontrowersji związanych z mikropłatnościami.

Miliony graczy skusiły się na Assassin's Creed Unity za darmo
Miliony graczy skusiły się na Assassin's Creed Unity za darmo

Bartosz Świątek, 26 kwietnia 2019, 13:27

Serwis The Hollywood Reporter donosi, że w zeszłym tygodniu gracze komputerowi pobrali przeszło 3 miliony darmowych kopii gry Assassin’s Creed Unity. Produkcja została udostępniona w ramach promocji uruchomionej po pożarze katedry Notre Dame.

Po opuszczeniu Steama ceny Anno 1800 i The Division 2 idą w górę
Po opuszczeniu Steama ceny Anno 1800 i The Division 2 idą w górę

Agnieszka Adamus, 25 kwietnia 2019, 14:08

Mimo zapowiedzi, że gry publikowane na platformie Tima Sweeneya mają stanieć, to zauważalny jest odwrotny trend. Widać to na przykładzie Anno 1800 i The Division 2 - dostępność jedynie w Epic Games Store i na Uplay spowodowała, że średnia rynkowa cena obu gier stała się wyższa niż przed zniknięciem ze Steama.

Frostpunk ma już rok. Twórcy chwalą się świetną sprzedażą
Frostpunk ma już rok. Twórcy chwalą się świetną sprzedażą

Bartosz Krawcewicz, 24 kwietnia 2019, 16:43

Frostpunk świętuje pierwsze urodziny. Z tej okazji twórcy gry, 11 bit studios, przygotowali rocznicową infografikę prezentującą najciekawsze statystyki dotyczące produkcji.

EA ma problem, Apex Legends bardzo straciło na popularności
EA ma problem, Apex Legends bardzo straciło na popularności

Bartosz Świątek, 23 kwietnia 2019, 14:04

Po olbrzymim sukcesie w lutym Apex Legends stopniowo przestaje cieszyć się zainteresowaniem streamerów i oglądających ich widzów. Liczba osób śledzących rozgrywki jest obecnie dziesięciokrotnie mniejsza niż u szczytu popularności tytułu.

Assassin’s Creed Unity przeżywa drugą młodość
Assassin’s Creed Unity przeżywa drugą młodość

Adrian Werner, 20 kwietnia 2019, 08:32

Udostępnienie za darmo pecetowej wersji Assassin’s Creed: Unity okazało się strzałem w dziesiątkę. Recenzje użytkowników na Steamie stały się pozytywne, a gra odzyskała popularność do tego stopnia, że konieczne było zwiększenie wydajności jej serwerów.

Gry zebrały miliard dolarów na Kickstarterze
Gry zebrały miliard dolarów na Kickstarterze

Krystian Pieniążek, 18 kwietnia 2019, 19:36

Serwis Kickstarter istnieje od 2009 roku, a wśród najchętniej wspieranych na nim projektów prym wiodą wszelkiej maści gry. Przez ostatnie dziesięć lat gracze ufundowali niemal siedemnaście tysięcy takich projektów, wydając na nie ponad miliard dolarów.

Premierowy odcinek 8. sezonu Gry o tron popularny wśród piratów
Premierowy odcinek 8. sezonu Gry o tron popularny wśród piratów

Bartosz Krawcewicz, 18 kwietnia 2019, 13:43

Gra o tron cieszy się ogromną popularnością również wśród osób preferujących darmowe oglądanie seriali z nielegalnych źródeł. Poznaliśmy wyniki pirackiej oglądalności z pierwszych 24 godzin od debiutu premierowego odcinka finałowego sezonu.

Netflix chwali się sukcesem Umbrella Academy oraz kilku innych produkcji
Netflix chwali się sukcesem Umbrella Academy oraz kilku innych produkcji

Michał Grygorcewicz, 17 kwietnia 2019, 11:07

Zainteresowanie serialem superbohaterskim z Ellen Page w jednej z głównych ról wykazało ponad czterdzieści milionów widzów. Bardzo dobrze poradziła sobie także Potrójna granica z Benem Affleckiem i Pedro Pascalem.