Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 października 2020, 10:42

autor: Adrian Werner

Genshin Impact to hit. Gra przebija Fortnite na Twitch

Genshin Impact okazało się prawdziwym hitem, odnotowując najlepszy debiut chińskiej gry w historii. W serwisie Twitch gra wygrywa z Fortnite.

Genshin Impact to hit. Gra przebija Fortnite na Twitch - ilustracja #1
Genshin Impact okazało się wielkim sukcesem.

W poniedziałek na rynku zadebiutowała gra Genshin Impact. Okazuje się, że był to największy międzynarodowy debiut w historii dla projektu opracowanego przez chińskie studio. Takie informacje znalazły się w artykule na temat sukcesu tytułu, opublikowanym w gazecie South China Morning Post.

Kilka godzin po premierze streamy z gry w serwisie Twitch oglądało ponad 110 tys. osób. W poniedziałek produkcja miała większą widownię niż Fortnite. W chwili pisania tej wiadomości Genshin Impact również wyprzedza przebój studia Epic Games, będąc czwartą najpopularniejszą produkcją na tej platformie, za League of Legends, Call of Duty: Warzone oraz Among Us.

Gra cieszy się także wielką popularnością na rynku chińskim. To obecnie druga najlepiej zarabiająca aplikacja w tamtejszym App Store. Genshin Impact przynosi teraz większy przychód niż Douyin, czyli chińska wersja TikToka. Według grupy analitycznej Qimai Data, w ciągu trzech pierwszych dni od premiery w Kraju Środka gra wygenerowała 1,84 mln dolarów na samym systemie iOS.

Zainteresowanie Genshin Impact przed debiutem również było imponujące. W Chinach pre-rejestracji dokonało 16 mln użytkowników, a poza tym krajem – 5,3 mln. Sukces gry jest dobrą nowiną dla twórców, gdyż była ona dosyć ryzykownym projektem. Jej opracowanie oraz marketing miały w sumie pochłonąć ponad 100 mln dolarów. Chińskie produkcje rzadko kiedy mogą liczyć na tak duży budżet.

Genshin Impact ukazało się równocześnie na PC, PlayStation 4 oraz urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android. Na wszystkich tych platformach sprzętowych korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. W planach jest również wersja na Nintendo Switch, ale ona ukaże się dopiero w przyszłym roku. Twórcy nie kryją także chęci przeniesienia swojego dzieła na PS5.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej