Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 października 2020, 18:28

autor: Karol Laska

Phasmophobia - rośnie popularność nietypowego horroru na Steam i Twitch

Horror kooperacyjny pod tytułem Phasmophobia cieszy się dobrymi opiniami wśród graczy. Tytuł jest jak na razie we wczesnym dostępie na Steamie, ale i tak osiąga wysokie wyniki popularności (również na Twitchu).

18 września 2020 roku na Steamie, w postaci wczesnego dostępu, zadebiutował oryginalny horror o nazwie Phasmophobia. Gra zaprojektowana jest głównie z myślą o kooperacji oraz wirtualnej rzeczywistości, ale można bawić się w niej także bez posiadania specjalnych gogli. Tytuł bardzo szybko zyskał liczne grono fanów, co najlepiej wyrażają recenzje użytkowników na Steamie (na ten moment są one przytłaczająco pozytywne).

Dzieło firmy Kinetic Games może się także pochwalić sporą popularnością, co odzwierciedla między innymi liczba wyrażonych opinii (jest ich aktualnie 12,477 tysiąca). Średnia liczba graczy bawiących się w Phasmophobii w tym samym czasie wynosi około 20 tysięcy (rekord aktywnych użytkowników to nieco ponad 61 tysięcy). Dokładne statystyki można zobaczyć na portalu Steam Charts.

Phasmophobia - rośnie popularność nietypowego horroru na Steam i Twitch - ilustracja #1
Całkiem nieźle jak na raczkującą grę.

Nie gorzej sytuacja wygląda na Twitchu, gra bowiem ma wielki potencjał, jeśli chodzi o streaming. Badamy nawiedzone tereny wraz z ekipą z nadzieją na odnalezienie jakichkolwiek śladów duchów. Dużo w tym emocji – zarówno strachu, jak i śmiechu. Phasmophobia jest aktualnie dziewiętnastym najpopularniejszym tytułem pod względem średniej liczby widzów na Twitchu, a także osiemnastą najczęściej streamowaną grą (zwykle transmituje ją 160 kanałów w tym samym czasie). Tak to wygląda w liczbach i na wykresach (via Twitch Metrics).

Phasmophobia - rośnie popularność nietypowego horroru na Steam i Twitch - ilustracja #2
Szykuje się nam kolejny hit?

Prawda jest taka, że Phasmophobia szczyt popularności może mieć dopiero przed sobą – pamiętajmy, iż to wczesny dostęp. Tytuł zakupicie w dosyć atrakcyjnej cenie 50,99 złotego, a do gry nie potrzebujecie żadnych okularów wirtualnej rzeczywistości. Wystarczy klawiatura, mysz i trochę chęci. Produkcja jest jak na razie dostępna tylko na PC.

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej