Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 czerwca 2020, 10:55

autor: Adrian Werner

Ori and the Will of the Wisps ukończyło tylko 25% graczy i to jest dobry wynik

Moon Game Studios poinformowało, że w Ori and the Will of the Wisps zagrały ponad 2 mln graczy, a kampanię ukończyło tylko 25% z nich. Wynik ten może wydawać się niski, ale w rzeczywistości autorzy nie mają powodów do wstydu.

Ori and the Will of the Wisps ukończyło tylko 25% graczy i to jest dobry wynik - ilustracja #1
Napisy końcowe zobaczył co czwarty grający w Ori and the Will of the Wisps

Niedawno minęły trzy miesiące od premiery gry Ori and the Will of the Wisps. Autorzy, czyli ludzie z zespołu Moon Game Studios, uznali, że to dobry moment na podsumowanie wyników tej gry.

Dowiedzieliśmy się, że w produkcję do tej pory zagrały ponad 2 miliony osób. Z tego 423 tysiące, czyli ok. 25%, ją ukończyło. 45 tys. dokonało tego na wysokim poziomie trudności, a 7 tys. przeszło kampanię bez nawet jednej śmierci swojej postaci.

Warto dodać, że ponad 2 mln graczy Ori and the Will of the Wisps nie oznacza, iż produkcja sprzedała się w tylu egzemplarzach. Jest ona bowiem dostępna również w ramach abonamentu usługi Xbox Game Pass.

Statystyki pokazujące, że większość graczy nie ukończyło danej gry zawsze wywołują duże emocje, ale w rzeczywistości 25% jest dobrym wynikiem, szczególnie biorąc pod uwagę poziom trudności gry oraz fakt, że od jej premiery minęły dopiero dwa miesiące.

Komentując Ori and the Will of the Wisps Michael Douse ze studia Larian (znanego z serii Divinity oraz nachodzącego Baldur's Gate III) stwierdził, że gry o najwyższej jakości mogą pochwalić się poziomem przejścia na poziomie 31%, a standardem w branży jest 15%. Tłumaczy, że nie jest to jednak problemem, gdyż w rzeczywistości dla większości graczy liczy się nie długość, a jakość produkcji oraz to jak gęsto zapełniona jest dobrą zawartością, tak aby użytkownik cały czas miał coś do roboty. To drugie powoduje czasem zwiększenie rozmiarów całego projektu, ale niewielu deweloperów celowo próbuje tworzyć bardzo długie kampanie.

Oczywiście nie brakuje tytułów, które mają lepsze wyniki. Takimi może się pochwalić m.in. wiele exclusive’ów dla PlayStation 4. W zeszłym roku pisaliśmy o ciekawych statystykach, powstałych po analizie trofeów, z których wynikało, że np. God of War przeszło 53,6% posiadaczy tej gry, a Spider-Mana 50,3%. Te przypadki zdarzają się jednak rzadko i osiągnięcie 25% w dwa miesiące po premierze nie jest żadnym powodem do wstydu dla twórców Ori and the Will of the Wisps.

Statystyki udostępnione przez Moon Game Studios pokazują również, że w trybie Spirit Trial w Ori and the Will of the Wisps 118 tys. graczy pobiło wszystkie rekordy ustanowione przez deweloperów. Ponadto 442 tys. ukończyło wszystkie wyzwania w kapliczkach, a 386 tys. odblokowało każdą umiejętność w grze.

Przypomnijmy, że Ori and the Will of the Wisps ukazało się 11 marca na PC i Xboksa One. Na obu platformach gra oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. Produkcja spotkała się z ciepłym przyjęciem. Wersja na XONE uzyskała średnią ocen na poziomie 90% według serwisu Metacritic, a wydanie pecetowe może pochwalić się wynikiem 88%. Tytuł bardzo spodobał się również naszemu redaktorowi, który wystawił mu notę 9.0/10.

  1. Recenzja gry Ori and the Will of the Wisps – mały duszek, wielka gra
  2. Oficjalna strona serii

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej