Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 stycznia 2019, 14:54

Ile osób naprawdę kończy gry? Analiza 12 hitów na PS4

Na podstawie informacji o trofeach można sprawdzić, ilu osobom udało się ukończyć poszczególne produkcje wydane na PlayStation 4. Jak się okazuje, większość tytułów ma problem z przykuciem graczy do ekranów aż do finałowych scen.

Nie jest tajemnicą, że nie każdy po rozpoczęciu przygody z daną produkcją dociera do napisów końcowych. Redakcja serwisu GameRevolution wzięła pod lupę dwanaście ważnych tytułów, które w ostatnich latach ukazały się na PlayStation 4, a wyniki przeprowadzonej przez nią analizy trofeów zdobytych przez graczy są... nieco straszne. Wynika z nich bowiem, że osoby kończące „napoczęte” gry należą do mniejszości, niekiedy wręcz zdecydowanej. Rzućmy więc okiem na liczby i spróbujmy się zastanowić, jakie są powody takiego stanu rzeczy.

Ilu graczy ukończyło wybrane hity na PS4?

Gra:

Procent graczy, którzy dotarli do końca:

Crash Bandicoot

12,6%

Dead Cells

15%

Red Dead Redemption II

22%

Assassin’s Creed Odyssey

24,6%

Persona 5

34,8%

Far Cry 5

35,8%

Darksiders III

37,9%

Uncharted 4: Kres Złodzieja

41,7%

Yakuza Kiwami 2

49,1%

Spider-Man

50,3%

God of War

53,6%

Detroit: Become Human

61,7%

Pomimo wysokiego wyniku God of War nie sposób przejść obojętnie obok faktu, że tylko nieco ponad połowa graczy zobaczyła zwieńczenie przygody Kratosa i Atreusa. - Ile osób naprawdę kończy gry? Analiza 12 hitów na PS4 - wiadomość - 2019-01-31
Pomimo wysokiego wyniku God of War nie sposób przejść obojętnie obok faktu, że tylko nieco ponad połowa graczy zobaczyła zwieńczenie przygody Kratosa i Atreusa.

Dlaczego tak mało?

Pierwszym, co rzuca się w oczy w trakcie oglądania powyższej tabeli, są stosunkowo kiepskie rezultaty gier z otwartym światem. Sęk może tkwić w tym, że o ile Red Dead Redemption II czy Assassin's Creed Odyssey przy pierwszym kontakcie zachwycają rozległymi, pełnymi detali „piaskownicami”, o tyle niektórzy gracze z czasem mogą poczuć się wręcz przytłoczeni ich rozmiarami i wszystkim, co mają tam do zrobienia; w efekcie tracą ochotę na kontynuowanie zabawy po kilkunastu lub kilkudziesięciu godzinach. Z drugiej strony bez trudu dałoby się znaleźć osoby, które czerpią prawdziwą przyjemność z podróżowania po antycznej Grecji, Dzikim Zachodzie lub stanie Montana, a historia, jaką opowiadają twórcy, ma dla nich marginalne znaczenie. Na tym tle wyróżnia się Spider-Man od Insomniac Games, na którego wysoki wynik z pewnością miały wpływ dość „kompaktowe” rozmiary oraz wysoka grywalność.

Najgorszymi rezultatami mogą się „pochwalić” Dead Cells oraz Crash Bandicoot, czego powodów należy się doszukiwać przede wszystkim w wysokim poziomie trudności. Intryguje natomiast kiepski wynik gry Uncharted 4: Kres Złodzieja, gdyż to właśnie fabuła jest jej motorem. Możliwe, że osoby zaznajomione z poprzednimi odsłonami przygód Drake'a i spółki poczuły się zmęczone, otrzymując „to samo” (po przymknięciu oka na nowości wprowadzone przez ekipę Naughty Dog) po raz czwarty. Pochwalić należy natomiast scenarzystów Detroit: Become Human oraz God of War, którzy zdołali przykuć najwięcej graczy do ekranów aż do samego końca; niemniej i tak blisko połowie odbiorców tych produkcji nie udało się dotrwać do ich finałowych scen.

Fabuła gry Far Cry 5 będzie kontynuowana w Far Cry: New Dawn. Gracze, którzy nie dotrwali do jej wielkiego finału, a mimo to zamierzają dać szansę kolejnej grze z serii, będą musieli poznać zakończenie „z drugiej ręki”… bądź się go domyślić. - Ile osób naprawdę kończy gry? Analiza 12 hitów na PS4 - wiadomość - 2019-01-31
Fabuła gry Far Cry 5 będzie kontynuowana w Far Cry: New Dawn. Gracze, którzy nie dotrwali do jej wielkiego finału, a mimo to zamierzają dać szansę kolejnej grze z serii, będą musieli poznać zakończenie „z drugiej ręki”… bądź się go domyślić.
  1. PlayStation – oficjalna strona internetowa

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej