Szef Flagship Studios o przyczynach porażki gry Hellgate: London

Czy na dzisiejszym rynku wystarczy jedynie zdolna ekipa, której część współtworzyła znaną wszystkim graczom grę Diablo oraz zarzucanie graczy co jakiś czas renderowanymi filmikami tworzącymi iluzję doskonałego klimatu połączonego z niesamowitym dopracowaniem szczegółów? Najwyraźniej nie, a modelowym przykładem przerostu formy nad treścią wydaje się być firma Flagship Studios.

Przemysław Zamęcki

Czy na dzisiejszym rynku wystarczy jedynie zdolna ekipa, której część współtworzyła znaną wszystkim grę Diablo oraz zarzucanie nas co jakiś czas renderowanymi filmikami tworzącymi iluzję doskonałego klimatu połączonego z niesamowitym dopracowaniem szczegółów? Najwyraźniej nie, a modelowym przykładem przerostu formy nad treścią wydaje się być firma Flagship Studios.

„Myślę, że nie sprostaliśmy niesłychanie wysokim oczekiwaniom graczy” – powiedział w wywiadzie udzielonym najnowszemu numerowi PC Zone Bill Roper, szef Flagship, odnosząc się do pytania o przyczynę porażki Hellagate: London na rynku elektronicznej rozrywki.

„[…]Chcieliśmy zbyt wiele. Vista , DirectX 10 , produkt przeznaczony do rozgrywek multiplayerowych i dla pojedynczego gracza, jednoczesna premiera w siedmiu europejskich językach, w Stanach Zjednoczonych, w Południowo Wschodniej Azji, i do tego wszystkiego wytyczenie własnego kierunku rozwoju gier online.”

Roper bierze pełną odpowiedzialność za słabą sprzedaż i niedopracowanie gry, ponieważ, jak sam uważa na rynek trafił produkt pełen błędów, a ekipie po prostu zabrakło czasu, aby je wszystkie wyeliminować. „Wyzwania stojące przed niezależnym studiem są całkowicie inne niż przed takim, które jest własnością jakiegoś wydawcy. Na szczęście internetowa natura gry pozwala nam na ciągłą eliminację błędów, dodawanie nowej zawartości i odpowiedź na zapotrzebowanie graczy.”

A może by tak zamiast jęczeć po prostu wziąć się do roboty?

Hellgate: London

Hellgate: London

PC
po premierze

Data wydania: 31 października 2007

Informacje o Grze
6.8

GRYOnline

6.9

Gracze

5.7

Steam

OCEŃ
Oceny
  • EA / Electronic Arts
  • PC
Podobało się?

0

Przemysław Zamęcki

Autor: Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

Światowy debiut pecetowego Mass Effect ustalony

Następny
Światowy debiut pecetowego Mass Effect ustalony

Sabotage przemianowany na Velvet Assassin

Poprzedni
Sabotage przemianowany na Velvet Assassin

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl