Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiMMOPC
Okładka Hellgate: London (PC)

Hellgate: London PC

Hellgate: Resurrection

Debiutancki projekt firmy Flagship Studios, której założycielami są byli pracownicy Blizzard North, twórcy m.in. Diablo II. Nic więc dziwnego, iż gra powstała właśnie w klimacie legendarnego Diablo, łącząc w sobie elementy shooterów oraz RPG.

Akcji | FPP | science fiction | zagraj za darmo | sieciowe

PC Windows
Okładka Hellgate: London (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

31października2007

2listopada2007

pudełko PL

Hellgate: London to debiutancki projekt firmy Flagship Studios, której założycielami są byli pracownicy Blizzard North, twórcy m.in. Diablo II. Nic więc dziwnego, iż gra powstała właśnie w klimacie legendarnego Diablo, łącząc w sobie elementy shooterów oraz RPG. Fabuła gry umiejscowiona została 5 lat po wojnie ludzi z demonami, którą niestety przegraliśmy. Tytułowy Londyn znajduje się w trakcie procesu „piekłoformacji” i zaludniany jest przez różnorakie kreatury z piekła rodem. Wojnę przetrwała tylko garstka ludzi, którzy jednak broni złożyć nie zamierzają.

Akcja gry została umieszczona w postapokaliptycznym Londynie. Rozgrywka przedstawiona jest z widoku pierwszej osoby, ale podczas walk kamera przełącza się na widok trzecioosobowy. Wspomniane walki opierają się na systemach znanych z gier fabularnych, tak więc trafienia, parowania oraz obrażenia zależą od statystyk postaci oraz broni, z których korzystamy, a nie od szybkości klikania myszą. W grze obecny jest także rozbudowany system zaklęć, natomiast bronie posiadają znane z Diablo II sloty, w których można umieszczać relikwie powodujące dodatkowe obrażenia. Skoro już przy broniach jesteśmy, w naszym arsenale znajdujemy m.in. Tempest Gun strzelający serią błyskawic, Vulcan Bolter strzelający kulami ognia, Zeus Rifle tworzący atak elektryczny, który poraża kilku wrogów czy Harp czasowo ogłuszający potwory.

Fabuła gra nie jest liniowa, dzięki czemu każda rozgrywka może wyglądać inaczej. Takiemu obrazowi rzeczy sprzyja także losowy generator misji, uzupełniających zadania główne, służące rozwojowi fabuły. Losowo generowane są także poziomy aczkolwiek autentyczne lokacje Londynu pozostają bez zmian. Prowadzona przez nas postać rozwija się w sposób znany z gier fabularnych. Punkty umiejętności zdobywane wraz ze wzrostem doświadczenia możemy rozdzielać w 3 kategoriach: aury ofensywne, aury pasywne oraz uderzenia combo.

Oprócz misji dla jednego gracza przewidziano tryby wieloosobowej rozgrywki mogącej pomieścić do 16 (lub 32) graczy.

Uwaga: Pierwszego lutego 2009 roku firma Namco zakończyła wsparcie trybu online gry i zamknęła jej oficjalne serwery. Związane to było z likwidacją studia Flagship, które opracowało Hellgate: London. Serwery uruchomiono ponownie dopiero pod koniec 2009 roku, kiedy to prawa do rozwoju i wydania gry nabyła koreańska firma Hanbitsoft. Wówczas zmieniono też tytuł gry na Hellgate: Resurrection.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 32  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 6.99 / 10 na podstawie 1264 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.3 / 10 na podstawie 94 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Hellgate: London

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Hellgate: London

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6200 lub lepsza), 7 GB HDD, Windows XP/Vista

Hellgate: London - recenzja gry

Recenzja 7 listopada 2007, 10:47

To naturalne jednak, że żaden program nie stworzy świata lepiej niż zaprawiony scenarzysta, tak więc jednym nie zrobi to różnicy, a innym będzie doskwierać brak jakichkolwiek urozmaiceń i niespodzianek. Nie rozkład uliczek czy korytarzy jest jednak najważniejszy, ale to, co w nich, oprócz młócenia potworów, robimy. Otóż najgorsze jest to, że nic nie robimy. Pierwszym rażącym od pierwszych minut problemem Hellgate: London są właśnie niezwykle monotematyczne zadania. Trzeba się sporo nagłowić by poszukać współczesnej gry, w której większość zadań brzmi tylko i wyłącznie: zabij n potworów tego, czy tamtego rodzaju i tak w kółko. Oczywiście, na pewno znajdą się gracze, dla których ideą fix będzie właśnie wymiatanie potworów aż do rozwalenia lewego przycisku myszki, ale nawet oni powinni w końcu zwrócić uwagę na kolejny fatalny błąd koncepcyjny Hellgate. Parafrazując myśl pewnego filozofa, oczywistą oczywistością jest, że rdzeń każdej gry z gatunku bij zabij stanowi właśnie system walki. Jeśli on szwankuje, szwankuje cała reszta. W przypadku Piekielnych Wrót autorzy uznali widocznie, że miłośnikom tego typu tytułów w zupełności wystarczy jeden rodzaj ataku opierający się na zwykłym kliknięciu. Można przymknąć oko na brak uników czy zasłaniania się tarczą, ale żeby serwować graczom jeden backhand mieczem i na tym koniec?