Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Space Hack (PC)

Maximus XV Abraham Strong: Space Mercenary PC

Space Hack

Space Hack jest grą z gatunku action-RPG stworzoną przez studio Rebelmind. Osadzona w klimatach science-fiction fabuła gry przedstawia losy byłego oficera oddziału Space Marines, który za niesubordynację wysłany zostaje z transportem więźniów do kolonizowania odległych planet.

RPG | RPG akcji

PC Windows
Okładka Space Hack (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

15października2004

15października2004

pudełko PL

Space Hack to ciekawa gra akcji/RPG, która została osadzona w realiach science-fiction (niczym Harbinger). Fabuła programu opowiada historię jednego z wielu statków transportujących więźniów w specjalnych biosferach (tak rozwiązano problem przeludnienia Niebieskiej Planety). Owy prom nosił nazwę Maximus XV, zaś biosfera stanowiła pewien rodzaj kolonii (z własną atmosferę, pasem zieleni czy sztucznym słońcem), która zrzucana była na powierzchnie nieznanych planet. Jej przymusowi „mieszkańcy” dostawali rozmaite narzędzia, przy pomocy których mogli rozpocząć terrareformację nowego środowiska - do tego czasu żyli jednak w obrębie biosfery.

Prom kosmiczny Maximus XV znalazł się w nieodpowiednim miejscu i w nieodpowiednim czasie – został wessany do wnętrza gwiezdnej anomalii, pochłaniającej wszystko, co tylko napotka na swej drodze. W środku anomalii istniało jednak życie. Przeżyły tam rozmaite grupy obcych ras, jakie – po trafieniu w to tragiczne położenie – postanowiły przeżyć dzięki napadaniu na nowoprzybyłe promy i wykradaniu jakiegokolwiek zaopatrzenia. Analogiczna sytuacja spotkała Maximusa XV. Obcy przejmowali kolejne biosfery, zaś ludzie żyjący w ich wnętrzu nie byli w stanie podjąć walki. Dopiero mieszkańcy ostatniej z biosfer zgromadzili dostateczną ilość uzbrojenia, aby odeprzeć bestialski atak. Jedyną szansą na wydostanie się z pułapki gwiezdnej anomalii stała się kapsuła awaryjna, do jakiej droga prowadzi jednak przez opanowane przez wroga biosfery... Tylko jedna osoba może do niej dotrzeć i odzyskać wolność. Najlepszy z najlepszych – Space Hack.

W pełnej wersji gry wcielamy się w byłego oficera oddziałów Space Marines, który został zesłany do życia na obcej planecie za niesubordynację. Silny, dumny i gotów do działania, stał się sławny kiedy odbił z rąk piratów cały prom kosmiczny w gwiezdnym porcie na Czerwonej Planecie (zabił wtedy 30 piratów i uwolnił 150 zakładników). Teraz, musimy go pomyślnie przeprowadzić przez futurystyczne, zróżnicowane lokacje (różne ekosystemy, etc.) oraz wydostać się z wnętrza anomalii. Do naszej dyspozycji oddane zostały rozmaite bronie, androidy, czy promy kosmiczne, które pomogą nam zrealizować powyższy cel. Mechanika Space Hack wzorowana jest na kultowej serii Diablo. Co więcej, autorzy ze studia Rebelmind zadbali o nieustającą akcję oraz opracowali ciekawą ścieżkę fabularną.

  • 45 poziomów do pokonania, zróżnicowanych na pięć środowisk (przypominających powierzchnię Ziemi, futurystyczne bazy, obszary post-nuklearne, pustynie, czy śnieżne lądy).
  • 40 różnych przeciwników, z którymi walczymy podczas trwania przygody.
  • Setki rodzajów uzbrojenia czy zaawansowanych technologicznie przedmiotów, przydających się w czasie gry.
  • Kilka ścieżek rozwoju prowadzonego bohatera.
  • Dopracowane efekty graficzne (pełny trójwymiar, ładne efekty specjalne).
  • Klimatyczna ścieżka dźwiękowa.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 7.965 / 10 na podstawie 621 ocen czytelników.

Gry podobne do Maximus XV Abraham Strong: Space Mercenary

Klasyfikacja PEGI Maximus XV Abraham Strong: Space Mercenary

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Maximus XV Abraham Strong: Space Mercenary

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.4 GHz, 256 MB RAM, karta grafiki 32MB, 500 MB HDD

Maximus XV Abraham Strong: Space Mercenary - recenzja gry

Recenzja 6 stycznia 2005, 15:55

Oprócz podstawowych współczynników w grze pojawia się także kilka mniejszych. Odporności podzielono na trzy grupy. Bohater w różnym stopniu wytrzymuje ataki przy użyciu plazmy, broni zamrażającej i impulsów magnetycznych. Na takie wartości jak „Pancerz” czy „Zadawane obrażenia” nie zwraca się zbyt często uwagi. Zasada jest prosta, im wyższa wartość pojawia się w wyznaczonym okienku, tym lepiej dla głównego bohatera. Prowadzony przez Space Hacka inwentarz prezentuje się dość standardowo, podzielono go bowiem na różnorakie sloty, w które wkłada się odpowiednie przedmioty. Tytułowy żołnierz musi mieć przede wszystkim zbroję i hełm. Podobnie jak w klasycznym Diablo, podnoszone przedmioty dzielą się na zwykłe i te obdarzone dodatkowymi bonusami. W tym drugim przypadku dany obiekt trzeba zidentyfikować. Można to zrobić samodzielnie lub skorzystać z pomocy jednej z ocalałych osób. W zależności od dokonanego wyboru można korzystać z tarcz. Są one szczególnie przydatne w początkowym stadium rozgrywki, gdy nie posiada się jeszcze wystarczającej siły, aby móc założyć porządną zbroję. W dalszej części gry wygodniej jest „przesiąść się” na broń oburęczną.