Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 stycznia 2003, 11:42

Silnik dla Deus Ex 2, Thief 3 - więcej informacji

Wiadomość dotycząca enginu graficznego, który zostanie użyty w grach Deus Ex 2, Thief 3 wzbudziła na świecie i w Polsce duże emocje pośród fanów tych serii. Przy okazji pojawiło się szereg głosów, które poddają w wątpliwość, to iż Ion Storm porzuci silnik graficzny Epica, a mówiąc dosłownie inaczej interpretujących wypowiedź pana Kenta Hudsona.

Wiadomość dotycząca enginu graficznego, który zostanie użyty w grach Deus Ex 2, Thief 3 wzbudziła na świecie i w Polsce duże emocje pośród fanów tych serii. Przy okazji pojawiło się szereg głosów, które poddają w wątpliwość, to iż Ion Storm porzuci silnik graficzny Epica, a mówiąc dosłownie inaczej interpretujących wypowiedź pana Kenta Hudsona.

Otóż jeden z naszych redakcyjnych kolegów Thun, który, co nie podgala żadnej wątpliwości, jest almanachem wiedzy o wszystkim co związane z Unrealem oraz grami akcji tego typu, twierdzi, iż ową wypowiedź można interpretować w inny sposób, tzn. obie gry nie będą wykorzystywały silnika Unreala w niezmienionej postaci, lecz zmodyfikowanej do tego stopnia, iż z samego Unreala zostanie jedynie głębokie jądro silnika i edytor. Zmiany są tak duże i właśnie dlatego zadecydowano o przepisaniu na nowo kodu gry.

To nie wszystkie przypuszczenia. Patrząc na nowe screeny nie można nie zauważyć podobieństwa do trzeciej części Dooma, co może sugerować, iż Ion Storm użyje tego właśnie silnika, albo też użyje enginu własnej produkcji, co doskonale wyjaśnił MadMartigan, jeden z naszych forumowiczów i tu pozwolę sobie przytoczyć jego wypowiedź.

„Silnik wygląda na podobny do Dooma3. bo używa tzw. "normal mapping"... który umożliwia postaciom złożonym z 1,5 tyś polygonow wyglądać na modele o jakości 100.000 albo i więcej wielokątów. To nie jest metoda używana jedynie w Doomie3... ten efekt maja także silniki CryTek, DelaGreen i wiele innych ...bo to świetna technologia. :D A silnik Thiefa3 i DX2 jest teraz autorstwa IonStorm, nie wykupili żadnego nowego silnika... zrobili własny”

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej