Serwis IGN dysponuje oficjalną specyfikacją techniczną konsoli Nintendo Revolution?
Zachodni serwis internetowy IGN, przedstawił prawdopodobną specyfikację techniczną najnowszej konsoli firmy Nintendo, czyli Revolution. Informacje na ten temat zostały (podobno) „wyciągnięte” bezpośrednio od jednego z deweloperów opracowujących tytuły na tenże sprzęt. Firma ta pragnęła pozostać anonimową.
Zachodni serwis internetowy IGN, przedstawił prawdopodobną specyfikację techniczną najnowszej konsoli firmy Nintendo, czyli Revolution. Informacje na ten temat zostały (podobno) „wyciągnięte” bezpośrednio od jednego z deweloperów opracowujących tytuły na tenże sprzęt. Firma ta pragnęła pozostać anonimową.
Redaktorzy IGN dysponują od tego momentu danymi o sercu konsoli, czyli procesorze Broadway firmy IBM, jednostce graficznej Hollywood firmy ATI, a także znają ilość pamięci, która zostanie prawdopodobnie umieszczona w konsoli. Nie przeciągając przejdę od razu do opisu wymienionych wyżej elementów.
Zgodnie z informacjami przekazanymi serwisowi IGN, Broadway taktowany będzie zegarem 729MHz. Dla porównania – Gekko, chipset zainstalowany w konsoli Nintendo GameCube, działa z prędkością 485MHz; procesor Xboxa taktowany jest zegarem 733MHz; natomiast Xbox 360 może się pochwalić trzyrdzeniowym „sercem” osiągającym 3,2GHz. Nie można jednak do końca opierać się tylko na liczbach. Moc Broadway’a, a także kolejnych elementów konfiguracji, zostanie zweryfikowana prawdopodobnie już na targach E3, kiedy to zaprezentowane zostaną pierwsze tytuły, powstające z myślą o Revolution.
Jednostka graficzna, stworzony przez firmę ATI Hollywood, taktowana będzie zegarem 243MHz. Kontynuując rozpoczęty wyżej system porównawczy – chipset graficzny GameCube’a działa z prędkością 162MHZ, a jednostka generująca grafikę w grach na Xboxa taktowana jest zegarem 233MHz. Co gorsza, źródła sugerują, że jest mało prawdopodobne, by GPU wspierał jakiekolwiek shadery. Pracownicy studia opisują chip graficzny jako maszynę powstającą przy wsparciu LSI (Large-Scale Intergration), łączącą w sobie GPU, DSP (Digital Signal Processor - rodzaj mikroprocesora o architekturze przystosowanej do przetwarzania cyfrowych sygnałów), mostek I/O, oraz 3MB własnej pamięci przeznaczanej na tekstury.
Jeśli chodzi o ostatni element, to w konsoli zainstalowane zostaną 24MB głównej pamięci 1T-SRAM. Ponadto, znajdziemy w niej 64MB zewnętrznej pamięci tego samego typu, które będą wykorzystywane do określonych procesów. W efekcie, Revolution miałoby posiadać 88MB pamięci (nie włączając w to 3MB pamięci „siedzących” w jednostce graficznej). Dokonując porównania – GameCube ma na pokładzie 40MB, Xbox 64MB, natomiast Xbox 360 oraz PS3 aż 512MB pamięci.
Podane wyżej liczby, jeśli tylko okazałyby się prawdziwe, zdają się potwierdzać wcześniejsze informacje płynące bezpośrednio od szefów Nintendo. W przypadku Revolution to nie grafika będzie najważniejsza, ale potencjalny, zapowiadany fun płynący z obcowania z niezwykłymi grami wykorzystującymi równie zaskakujące możliwości kontrolera. Czy tak będzie w rzeczywistości? Przekonamy się najpewniej na zbliżających się targach E3.
Komentarze czytelników
COBRA-COBRETTI Generał
Proszę:
http://www.nintendo.com/systemsclassic?type=n64
A gier było prawdopodobnie 276 :)
zanonimizowany251643 Legend
senks :) nie wiem czy znasz trend:
- NES 61 milionów
- SNES 49 milionów
- N64 32 miliony
- NGC 25 milionów
Kurdt Legend

albz74 --> dodaj do tego jeszcze 65 milionów GBA i 150 milionów GB/GBC to pogadamy.
Ile w tym samym czasie sprzedało Sony? Ok. 180 milionów - ale licząc PSX i PS2 razem. Przy sumarycznej sprzedaży Nintendo ponad 260 milionów w analogicznym czasie (bez DS i PSP).
zanonimizowany251643 Legend
Rozmawiamy o 'dużych' konsolach. Zresztą, w 'małych' widać ten sam trend.
COBRA-COBRETTI Generał
Kurdt ---> Trochę niedokładne jest twoje porównanie bo Sony sprzedaje konsole Playstation od 1994 roku a Nintendo zaczęło sprzedawać konsolę Famicom od 1983 roku a GameBoya od 1989 roku więc sporo wcześniej niż Sony.
Czyli to nie w tym samym czasie było. I co do Playstation to jest to pierwsza konsola stacjonarna, która osiągnęła wynik 100 milionów sprzedanych egzemplarzy. Wynik ten osiągnęła w ciągu 9 lat i 6 miesięcy od premiery. Natomiast Playstation 2 pobiła ten rekord bo sprzedała się w liczbie 100 milionów egzemplarzy w ciągu 5 lat i 9 miesięcy od premiery.
Ale na koncie Nintendo też jest kilka rekordów. Między innymi najlepiej sprzedająca się gra wszechczasów Super Mario Bros. na konsolę NES, która sprzedała się w liczbie ponad 40 milionów egzemplarzy.
A co do ogólnej liczby sprzedanych gier to do września 2005 roku Sony sprzedało 1 miliard 869 milionów egzemplarzy, a Nintendo ponad 2 miliardy tyle że w sporo dłuższym czasie i na więcej platform.
Jakby nie patrzeć to jest to spore osiągnięcie Sony i przyczyny takiego sukcesu są pewnie dosyć proste. Główny powód to pewnie bardzo duża liczba gier, które są dostępne na obie konsole Sony oraz łatwy dostęp do gier bo są na standardowych nośnikach. Niech liczby przemówią: na Playstation wyszło około 7800 tytułów a na Playstation 2 do września 2005 około 6200 więc w sumie na tej drugiej można odpalić 14000 gier. Więc liczba powiedzmy 300 gier, które wyszły na Nintendo 64 plus około 550 na GameCube nie jest specjalnie duża. Pomijam NES-a i SNES-a bo wtedy nie było jeszcze Playstation.
A także chociażby funkcja odtwarzania muzyki z płyt audio w przypadku Playstation czego nie miał główny konkurent od Ninny Nintendo 64, czy odtwarzania DVD w przypadku Playstation 2, czego rywal GameCube oryginalnie nie posiada bo czyta niestandardowy format płyt optycznych o średnicy 8 cm i pojemności 1,5 GB.
Również decyzja Sony o zapewnieniu kompatybilności Playstation 2 z Playstation także była dobrym posunięciem, co było nowatorskim rozwiązaniem bo nigdy żadna nowa konsola tej samej firmy nie była kompatybilna z poprzednią.
Być może Revolution zmieni tą postać rzeczy i Nintendo będzie mogło konkurować z Playstation 3 i Xbox-em 360 nie tyle olbrzymią wydajnością co po prostu "FUN-em". Wszystkie zmiany jakie zamierza wprowadzić (według dostępnych informacji) Nintendo w najnowszej konsoli mogą nasuwać przypuszczenia że może to być najlepsza konsola (czytaj najbardziej popularna) tej firmy od czasu Nintendo 64 a nawet wogóle :)
Pierwsza zmiana to standardowy nośnik prawdopodobnie DVD, druga to kompatybilność z płytami i grami z GameCube oraz możliwość uruchamiania gier również z Nintendo 64, SNES-a i NES-a, które będzie można ściągnąć z sieci przypuszczalnie.