Reklamy w Counter-Strike

Niezwykle popularna wśród fanów taktycznych gier akcji pozycja pod tytułem Counter-Strike dołączyła do listy produkcji, które podczas rozgrywki wyświetlają reklamy. Stosowną umowę podpisało Valve z firmą Engage In-Game Advertising, zajmującą się tą formą promocji w grach. Tematem przewodnim pierwszej kampanii reklamowej w Counter-Strike jest sieć barów szybkiej obsługi, Subway.

Maciej Myrcha

Niezwykle popularna wśród fanów taktycznych gier akcji pozycja pod tytułem Counter-Strike dołączyła do listy produkcji, które podczas rozgrywki wyświetlają reklamy. Stosowną umowę podpisało Valve z firmą Engage In-Game Advertising, zajmującą się tą formą promocji w grach. Tematem przewodnim pierwszej kampanii reklamowej w Counter-Strike jest sieć barów szybkiej obsługi, Subway.

Nic dziwnego, iż producenci zwracają się z marketingiem ku grom komputerowym - badania przeprowadzone wśród mężczyzn w wieku od 18 do 34 lat wykazały, iż oglądalność telewizji w tej grupie spadła w roku 2004 o 12%. W tym samym okresie wzrosło wśród nich zainteresowanie grami wideo, i to aż o 20%. Tym samym badana grupa docelowa stała się mniej dostępna poprzez tradycyjne formy reklamy. I tu z pomocną dłonią do reklamodawców wychodzi Engage.

"Ponieważ jest to relatywnie nowe medium, wiele firm nie zdaje sobie sprawy z zasięgu tej formy reklamy oraz elastyczności jaką zapewnia umieszczenie spotów reklamowych w grach komputerowych," powiedział David Smith, wiceprezes Engage. "Jeśli jednak taka reklama jest wykonana poprawnie, a dodatkowo jej treść koresponduje ze światem gry, gracze są zadowoleni z jej obecności, ponieważ zwiększa ona realizm rozgrywki. W wyniku tego nasi klienci mogą przekonać się, iż ich reklamy trafiają dokładnie tam, gdzie powinny - do potencjalnych odbiorców ich produktów."

I właśnie o tym przekonała się wspomniana sieć Subway, zlecając firmie Engage stworzenie kampanii reklamowej swoich najnowszych usług. Kampanii, która oczywiście miała zadebiutować w grze komputerowej, a swoim zasięgiem obejmowała wybrane amerykańskie miasta, m.in. San Francisco, Las Vegas i Sacramento. Rezultat - tylko po 3 tygodniach od umieszczenia spotów reklamowych barów Subway w Counter Strike, odnotowały one znaczący wzrost sprzedaży. "Kampania okazała się niezwykłym sukcesem nie tylko pod względem efektywności ale również finansowym - uzyskaliśmy efekt znacznie lepszy niż w klasycznej formie reklamy za część kwoty, którą musielibyśmy wyłożyć w tradycyjnych mediach," powiedział Shawn Hazeghazam z Subway.

Half-Life: Counter-Strike

Half-Life: Counter-Strike

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2000

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

8.4

Gracze

9.7

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

UbiSoft producentem kolejnych gier opartych na licencji Żółwi Ninja

Następny
UbiSoft producentem kolejnych gier opartych na licencji Żółwi Ninja

SimBin przygotowuje kolejną część wyścigowej serii GTR

Poprzedni
SimBin przygotowuje kolejną część wyścigowej serii GTR

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl