Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 stycznia 2006, 14:28

autor: Maciej Myrcha

Reklamy w Counter-Strike

Niezwykle popularna wśród fanów taktycznych gier akcji pozycja pod tytułem Counter-Strike dołączyła do listy produkcji, które podczas rozgrywki wyświetlają reklamy. Stosowną umowę podpisało Valve z firmą Engage In-Game Advertising, zajmującą się tą formą promocji w grach. Tematem przewodnim pierwszej kampanii reklamowej w Counter-Strike jest sieć barów szybkiej obsługi, Subway.

Niezwykle popularna wśród fanów taktycznych gier akcji pozycja pod tytułem Counter-Strike dołączyła do listy produkcji, które podczas rozgrywki wyświetlają reklamy. Stosowną umowę podpisało Valve z firmą Engage In-Game Advertising, zajmującą się tą formą promocji w grach. Tematem przewodnim pierwszej kampanii reklamowej w Counter-Strike jest sieć barów szybkiej obsługi, Subway.

Nic dziwnego, iż producenci zwracają się z marketingiem ku grom komputerowym - badania przeprowadzone wśród mężczyzn w wieku od 18 do 34 lat wykazały, iż oglądalność telewizji w tej grupie spadła w roku 2004 o 12%. W tym samym okresie wzrosło wśród nich zainteresowanie grami wideo, i to aż o 20%. Tym samym badana grupa docelowa stała się mniej dostępna poprzez tradycyjne formy reklamy. I tu z pomocną dłonią do reklamodawców wychodzi Engage.

"Ponieważ jest to relatywnie nowe medium, wiele firm nie zdaje sobie sprawy z zasięgu tej formy reklamy oraz elastyczności jaką zapewnia umieszczenie spotów reklamowych w grach komputerowych," powiedział David Smith, wiceprezes Engage. "Jeśli jednak taka reklama jest wykonana poprawnie, a dodatkowo jej treść koresponduje ze światem gry, gracze są zadowoleni z jej obecności, ponieważ zwiększa ona realizm rozgrywki. W wyniku tego nasi klienci mogą przekonać się, iż ich reklamy trafiają dokładnie tam, gdzie powinny - do potencjalnych odbiorców ich produktów."

I właśnie o tym przekonała się wspomniana sieć Subway, zlecając firmie Engage stworzenie kampanii reklamowej swoich najnowszych usług. Kampanii, która oczywiście miała zadebiutować w grze komputerowej, a swoim zasięgiem obejmowała wybrane amerykańskie miasta, m.in. San Francisco, Las Vegas i Sacramento. Rezultat - tylko po 3 tygodniach od umieszczenia spotów reklamowych barów Subway w Counter Strike, odnotowały one znaczący wzrost sprzedaży. "Kampania okazała się niezwykłym sukcesem nie tylko pod względem efektywności ale również finansowym - uzyskaliśmy efekt znacznie lepszy niż w klasycznej formie reklamy za część kwoty, którą musielibyśmy wyłożyć w tradycyjnych mediach," powiedział Shawn Hazeghazam z Subway.