Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 czerwca 2005, 14:09

autor: Jacek Hałas

Podstawy udanego tuningu, czyli jak zaszpanować przed innymi cz.6

30 czerwca oficjalna polska premiera PeCetowej wersji ścigałki „Juiced”, a w dzisiejszej części naszego artykułu powiemy nieco na temat tuningu wnętrza pojazdu. Oczywiście, nie zabrakło też kolejnej odsłony naszego specjalnego konkursu!

30 czerwca będzie miała miejsce premiera długo oczekiwanej PeCetowej ścigałki „Juiced”. W grze tej zasiadamy za kierownicą jednej z kilkudziesięciu zróżnicowanych maszyn, które możemy następnie poddawać licznym modyfikacjom. Istotny aspekt rozgrywki w omawianej grze stanowią uszkodzenia. Wpływają one przede wszystkim na samą jazdę utrudniając szczęśliwe dotarcie do mety. Co więcej, po zakończeniu wyścigu gracz musi zapłacić za naprawę auta. Jak można się więc łatwo domyślić, „Juiced” premiuje bezkolizyjną, ale jednocześnie widowiskową jazdę.

W dzisiejszym artykule dokończymy przegląd „wnętrzności” pojazdu, omówimy również kwestię doboru odpowiednich opon oraz felg. Zacznijmy od modyfikacji układu wydechowego auta. Przeciętny sympatyk tuningu, który nie dysponuje ogromnymi funduszami w tym konkretnym przypadku przeważnie ogranicza się do założenia sportowej końcówki tłumika. W celu zapewnienia pełnego „efektu” wypadałoby jednak wymienić całość.

Profesjonalny układ wydechowy powinien być wykonany w stu procentach ze stali nierdzewnej. Równie ważna jest też precyzja wykonania poszczególnych elementów układu. Podobnie jak w przypadku omawianych w poprzednich odcinkach modyfikacji, najlepiej uzbierać nieco więcej pieniędzy, tak aby móc wybrać produkt jednej z renomowanych firm.

Wróćmy jeszcze na chwilę do samego tłumika. Powinien on być wykonany z dość grubej stali. Równie istotne jest to, aby był on odporny na wilgoć oraz bardzo wysokie temperatury. Końcówka powinna być dodatkowo pokryta niewielką warstwą chromu. Dla większości osób najważniejsze jest to, aby z tłumika wydobywał się charakterystyczny dla sportowych aut pomruk. Nie można jednak zapominać o jego trwałości. Całość powinna ładnie prezentować się przez co najmniej kilka lat. Stosunkowo rzadko mówi się o zaletach tych podzespołów, za produktami mniej znanych producentów przemawiają bowiem aspekty czysto wizualne. Tłumiki znanych firm mogą natomiast poprawiać szybkość opróżniania komory silnika a w konsekwencji „wzbogacać go” o kilka symbolicznych koni mechanicznych czy też w niewielkim stopniu zmniejszać zużycie paliwa.

Podstawy udanego tuningu, czyli jak zaszpanować przed innymi cz.6 - ilustracja #1
Firma Remus jest jednym z najbardziej znanych producentów sportowych tłumików na świecie.
Podstawy udanego tuningu, czyli jak zaszpanować przed innymi cz.6 - ilustracja #2
Na samej końcówce tłumika nie należy poprzestawać. Modyfikacje powinny objąć cały układ wydechowy pojazdu.

Przejdźmy teraz do kwestii wymiany opon oraz felg. Kluczowym elementem, na który większość sympatyków tuningu zwraca szczególną uwagę jest ich rozmiar. Zamontowanie na pojeździe szerokich czy niskoprofilowych opon z pewnością poprawi jego ogólny wizerunek. Warto również dodać, iż wiąże się z tym dodatkowa zaleta. Pojazd wyposażony w tego typu gumy lepiej pokonuje zakręty na suchej nawierzchni, poprawia się bowiem ogólna przyczepność auta. Na tym jednak plusy się kończą. Wystarczy odrobina deszczu aby wystawić umiejętności kierowcy na próbę. Zamontowanie szerokich opon zwiększa opory toczenia, przez co rośnie zużycie paliwa (na szczęście przyrosty są stosunkowo niewielkie). Nie można również zapomnieć o znanych polskim kierowcom koleinach. Poruszanie się po tego typu nawierzchni pojazdem wyposażonym w szerokie opony nie zalicza się do przyjemnych doznań.

Podstawy udanego tuningu, czyli jak zaszpanować przed innymi cz.6 - ilustracja #3
Wymiana opon z pewnością w pozytywny sposób wpłynie na ostateczny wizerunek pojazdu.
Podstawy udanego tuningu, czyli jak zaszpanować przed innymi cz.6 - ilustracja #4
Szerokie opony mają tak naprawdę więcej wad niż zalet...

Na koniec kilka słów o felgach, które podobnie jak wymieniane wcześniej części stanowią jeden z podstawowych elementów udanego tuningu. Na rynku znajduja się cała masa tego typu produktów. Potencjalni nabywcy mogą wybierać pomiędzy modelami o różnych wzorach i rozmiarach. Osoby zainteresowane tuningiem własnego pojazdu zazwyczaj wybierają felgi większe od seryjnie zamontowanych na aucie. W tym przypadku należy jednak pamiętać o obowiązkowej wymianie opon. W ostatnim czasie na popularności zyskują również tzw. Spinners, czyli obrotowe nakładki. Moda na tego typu modyfikacje zrodziła się w słynących z wielu dziwnych projektów Stanach Zjednoczonych.

Podstawy udanego tuningu, czyli jak zaszpanować przed innymi cz.6 - ilustracja #5
Felgi takich firm jak chociażby OZ Racing cieszą się dużą popularnością we wszystkich zakątkach naszego globu.
Podstawy udanego tuningu, czyli jak zaszpanować przed innymi cz.6 - ilustracja #6
Obrotowe kołpaki czyli tzw. Spinners zaczynają dopiero zyskiwać na popularności, szczególnie w USA.

Na koniec ponownie zapraszam do zabawy, w której w komentarzach do niniejszego newsa należy zamieścić zdjęcie pięknej kobiety (lub kobiet) w towarzystwie najbardziej wyszukanych samochodów. Dla utrudnienia dodam, że chodzi jedynie o takie fotografie, na których nie ma nagości!

W poprzedniej części nasze redakcyjne jury wybrało zdjęcie zamieszczone przez osobę pod pseudonimem „Mayhem“. Być może tym razem szczęście uśmiechnie się własnie do Ciebie!

Jak zawsze – redakcyjne jury dokona subiektywnej oceny i wśród zamieszczonych zdjęć wybierze to, którego autor wygra egzemplarz gry Juiced! Pamiętajcie, że jedna osoba może zamieścić tylko JEDNO zdjęcie, tak więc bardzo dokładnie przemyślcie wybór. Życzę powodzenia!

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej