Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 24 sierpnia 2002, 11:35

autor: Tomasz Pyzioł

PlayStation 2 wkracza do Internetu

W przyszłym tygodniu rozpocznie się prawdziwa konsolowa rewolucja w Internecie, która może spowodować szybki wzrost liczby osób korzystających z sieci nawet o pół miliona do końca tego roku. Stanie się to za przyczyną firmy Sony, która od 27 sierpnia rozpocznie sprzedaż pierwszej partii kart sieciowych dla konsol PlayStation 2.

W przyszłym tygodniu rozpocznie się prawdziwa konsolowa rewolucja w Internecie, która może spowodować szybki wzrost liczby osób korzystających z sieci nawet o pół miliona do końca tego roku. Stanie się to za przyczyną firmy Sony, która od 27 sierpnia rozpocznie sprzedaż pierwszej partii kart sieciowych dla konsol PlayStation 2.

Z 30-milionowej rzeszy posiadaczy konsol PS2, w karty sieciowe będzie mogło zaopatrzyć się jedynie 500 tyś osób. Tyle bowiem Sony zamierza sprzedać do końca tego roku. Biorąc pod uwagę astronomiczną liczbę konsol PS2, które przecież wciąż doskonale się sprzedają, należy liczyć się z lawinowym przyrostem sieciowych graczy. PS2 będzie drugą konsolą, po Microsoft Xbox, z możliwością prowadzenia rozgrywki online. Jednak w przeciwieństwie do Microsoftu, który zmusza zarówno graczy jak i producentów oprogramowania do korzystania z systemu gier sieciowych Microsoft's Xbox Live, Sony ma zamiar umożliwić wydawcom gier na tworzenie własnych serwerów oraz na bezpośrednie rozliczenia z graczami.

Wraz z Sony do online’owego grania na PS2 przygotowuje się wielu znanych producentów, jak chociażby Electronic Arts, Sierra Entertainment czy SEGA, które posiadają już gotową infrastrukturę do gier sieciowych. Na inaugurację Sierra zaoferuje np. Tribes Aerial Assault, konsolową wersję popularnej taktycznej gry akcji, której serwery pociągną do 16 graczy jednocześnie. Sieciowymi propozycjami firmy SEGA będą gry sportowe Pro Football i Pro Basketball. Prawdopodobnie SEGA przystosuje również swoją sieć serwerów SegaNet, stworzoną kosztem 100 milionów dolarów na potrzeby umierającego już DreamCasta, do obsługi konsol PlayStation 2. Przy tej okazji warto wspomnieć o hostowanej na SegaNet grze Phantasy Star Online, jednej z najpopularniejszych konsolowych cRPG, która również trafi będzie oferowana posiadaczom PS2.