Pierwsze screeny z Counter-Strike Source

O przeniesieniu popularnego Counter-Strike’a, leciwego Half-Life’a i nowego Condition Zero na silnik Source (czyli oficjalny enginie HL2) bębniono już od pewnego czasu. Tymczasem pojawiły się nowe informacje i co najważniejsze, pierwsze dobrej jakości screenshoty z nowego wcielenia CS’a.

Daniel Sodkiewicz

O przeniesieniu popularnego Counter-Strike’a, leciwego Half-Life’a i nowego Condition Zero na silnik Source (czyli oficjalny enginie HL2) bębniono już od pewnego czasu. Tymczasem pojawiły się nowe informacje i co najważniejsze, pierwsze dobrej jakości screenshoty z nowego wcielenia CS’a.

Counter-Strike Source (nie mylić z Counter-Strike 2) to przede wszystkim nowa grafika i fizyka gry, zaktualizowane i poprawione mapy, nowe efekty wizualne, nowe modele i miejmy nadzieję niezmieniona, stara, dobra grywalność oryginalnego CS'a.

A oto i wspomniane obrazki (screeny w większej rozdzielczości można znaleźć w serwisie csnation.net):

Pierwsze screeny z Counter-Strike Source  - ilustracja #1
Pierwsze screeny z Counter-Strike Source  - ilustracja #2
Pierwsze screeny z Counter-Strike Source  - ilustracja #3

 

Na koniec chyba najgorsza wiadomość dla oczekujących na CSS - w zachodnich serwisach napotykamy na taką oto notatkę: Counter-Strike na engine Source to nic innego jak multiplayer Half-Life’a 2, premiera CSS nastąpi więc równocześnie z ukazaniem się HL2 na sklepowych półkach ”.

Więcej informacji:

- Half-Life - encyklopedia

- Half-Life 2 - encyklopedia

- Half-Life: Counter-Strike - encyklopedia

- Counter-Strike: Condition Zero - encyklopedia

- csnation.net – trzy screeny z Counter-Strike Source

Half-Life 2

Half-Life 2

PC Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 16 listopada 2004

Informacje o Grze
8.7

GRYOnline

8.9

Gracze

9.8

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2004-07-01
22:27

zanonimizowany175729 Centurion

😃

Nagat - Co do Tribes: Vegance - nie robi już tego ta sama firma co poprzednich gier.
I wszystko wskazuje na to, ze będzie to coś a'la UT 2k4 +kiczowate kolorki + kiepski do takiej gry engine (do 32 graczy a i to ledwo ledwo uciagnię, no i zamknięty teren przez niewidzialne ściany) + elementy stylistyki rodem z kart pokemon ;) + elementy z seri Tribes ale cholernie uproszczone nawet w porównaniu z pierwszą częscią gry.
Ta gierka ma być szybka, kolorowa, bezstresowa, i na tyle mało skomplikowana by nikt w wieku +5 lat z powodu nadmiernej ilości elementów gry z niej nei zrezygnował.

Nie wiem jak to określić - jest jakieś słowo przeciwstawne do ewolucji? :)

"screenach prezentuje o klasę lepszą grafę"
Teren wygląda w cale nie lepiej niż w Tribes 2 (tylko tutaj w T2 jest nieskończenie rozległy), postaci wyglądają jak żywcem wyjęte z kreskówki, wszedzie walą po oczach kiczowate kolorki, woda to jakaś kompletna pomyłka...jakiś byle jak nałożony shaderek bez żadnej przeźroczystości, pojazdy...khehehehe...zobaczcie sobie wygląd myśliwca, albo czołg zczyms pomiędzy dopalaczami a wielkimi żelazkami z tyłu ;)

"a i pojazdów i innych bajerów nie zrezygnowali. "
Pojazdy będą raptem trzy czy 4 (nie wiem w końcu czy nie wycofano się z jeepa) zamiast poprzednich 6 - nie będzie ważnego elementu aktualnej gry - Mobile Base Point, który na prawde miał wielkie zastosowanie na dużych mapach w T2.
Bronie też po cżesci zlikwidowano aby ktoś się przypadkiem nie namęcyzł ich wyborem (oraz ustalono, że nawet najcieższy podobny do chodzącego czołgu pancerz będzie nosił tyle samo broni co najlżejszy).
Zabrano takie nieocenione bronie jak shocklance (broń umozliwiajaca zabicie każdego jeśli trafilo się z bliska w plecy - nie przeszkadzały jej włączone osłony, oraz nadawała sie do strącania poajzdów :P), missile launcher (naprowadzane na ciepło rakiety...) i bronie "taktyczne" nie powodujące żadnych szkód samym swoim działaniem - elf (rozładowywał energie "packa" wroga) i targeting laser (wskaźnik laserowy...dla bombowców, moździerzy, granatników, oraz wskazywania tego gdzie ukrył się wróg...).
Zamiast tego dano jakiś kiczowaty "rozpylacz" rakiet który wyglada jak 6'cio pak na kiju :)
Oraz "hak" do zachaczania się o budynki - nawet fajna rzecz, tylko z założenia ma działać wbrew najprostszym prawa fizyki - jego tor lotu bedzie zawsze taki sam - niezaleznie czy spadasz na ziemie z prędkością 400 km/h, czy stoisz na spokojnie na ziemi -wszystko oczywiście po to by się gracz nie namęczył...

A "bajerki" praktycznie wszystkie poszły w las, nie ma wiezyczek aytomatycznych, nie ma więksozści wyjątkowo użytecznych "plecaków", nie ma sieci "sensorów" (którą rozstawiała obrona bazy aby widzieć kiedy naciera wróg), wspomnianej moblinej bazy i pewnie paru innych rzeczy o których teraz nie pamiętam :)

Ten krótki opis zmian świadczy o tym, że nowe nie =lepsze.

Bym zapomniał - "może gra na autorskim silniku odstawała od konkurencji?"
W czasie wydania Tribes 2 to wszystkie inne gry wyglądem oraz wymaganiami odstawaly od niej :D
A nowa wersja enginu Torque z obslugą nowych efektów jak sahdery i bump-mapping w cale tak z tego co widziałem nie odstaje od nowego UT, no, może tylko ceną - bo kosztuje 150$ (a umowa komercyjna bedąca jeszcze w przygotowaniu kosztuje niecałe 1000$).

Komentarz: zanonimizowany175729
2004-07-01
23:16

zanonimizowany175541 Legionista

👍

Hamil_H ok,ok maiałem na myśli raczej gry ,,deathmetchowe,, raczej a w Tribes 2 jak wspominałem nie grałem więc nie wiem , ale grafikę już po screenach można porównać(nie gameplay) i tu tribes 2 nie jest szczególnie ,,wypasiony,,(ut tournament wciąz jest piękny) poza tym NIGDY się nie zdażyło że jakaś gra /engine faktycznie deklasowała resztę konkurencji może najwyrzej miała jakiś bajer np unreal w America's Army oferuje duże lokacje , ale ET radzi sobie z na małym terenie i też jest ok.
Gameplay tribes 2 może i był innowacyjny , ale gdyby to było naprawdę coś extra tojuż byśmy to mieli w innych tytułach.Gameplay to podstawa do oceny gier multipleyer a nie np orginalne pomysły(nie zawsze trafione).może się mylę?

Komentarz: zanonimizowany175541
2004-07-01
23:24

zanonimizowany175541 Legionista

😁

byłbym zapomniał ,,pojazdy...khehehehe...zobaczcie sobie wygląd myśliwca, albo czołg zczyms pomiędzy dopalaczami a wielkimi żelazkami z tyłu,, racja , ale to desing -czyli kwestia gustu pewnie jednemu się podoba innemu nie .

Komentarz: zanonimizowany175541
2004-07-02
01:10

zanonimizowany175929 Junior

Nagant - silniki quake'a i unreal'a powtarzaja sie w wiekszosci grach, dlatego ze firmy wola kupic licencje na gotowy engine niz pakowac czas,pieniadze i ludzi w robienie nowego. Wyjdzie doom3, jakis nastepny silnik unrealowy i pojawia sie gry na nich, moze pojawia sie tez gry na silniku hl2 (np painkiller byl juz pisany na havocu). Jesli twierdzisz ze hl2/cs2 nie bedzie dobry dlatego ze nie ma silnika quake'a ani unreala to jest to raczej glupie stwierdzenie.

Komentarz: zanonimizowany175929
2004-07-02
09:43

zanonimizowany175541 Legionista

👎

ArSo_ to nie jest prawda że wspomniane silniki występują w grach jak leci. ale gry z ich zastosowaniem odnoszą sukces po prostu częsciej niż inne a wynika to między innymi z tego że ich tryby multi są ,,dotarte,, dzięki czemu twórcy mogą skupić się na tworzeniu gameplay.Przykład? CS jest najlepszym przykładem.

,,Jesli twierdzisz ze hl2/cs2 nie bedzie dobry dlatego ze nie ma silnika quake'a ani unreala to jest to raczej glupie stwierdzenie.,, -----------------tak to stwierdzenie jest głupie ale ja tego nie twierdzę . HL to był najlepszy singiel fpp w jaki miałem przyjemnść grać .HL2 maadzieję będzie pod względem fabuły co najmniej równy z jedynką
Jaki będzie multi Counter-Strike Source to się okaże.Sęk w tym że to engine quake i unreal wyznacza standarty tego co dobre w multipleyer a całej reszcie czegoś tam zawsze do pełni sukcesu.

Ciekawe jeśli się okaże że Counter-Strike Source będzie nie tak ,,miodny,, jak jedynka to czy bedziesz połażliwy dla np samego tytułu i wspomnien jakie niesie?Ja na pewno nie.

,,np painkiller byl juz pisany na havocu,, eh to jest silnik.samej fizyki a nie gry , jest dołączony np do 3max6 i nie da się na nim robić gier!!Painkiller ma napisany przez rodzimych programistów silik i to widać , gra ma chore wymagania a wygląda brzydko, a multi to nie rewelacja niestety(w polsce gry robi zwykle paru gości i są zawaleni robotą)

Podsumowując to HL2 musi mieć naprawdę dobry single by nie powtórzyć losu np unreal2 (single) który miał
dobrą grafę ale już nie tak dobrą jak w jedynce fabułe.

Komentarz: zanonimizowany175541

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl