Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 19 stycznia 2003, 17:05

autor: Mariusz Klamra

Oglądalność GRY-OnLine - uzupełnienie

Nawiązując do wiadomości Soulcatchera „Statystyki oglądalności wortalu GRY-OnLine”, poniżej znajdziecie trochę uzupełniających ją cyferek i statystyk, pokazujących skalę popularności GRY-OnLine, oraz najpopularniejszych materiałów w serwisie informacyjnym.

Nawiązując do wiadomości Soulcatchera „Statystyki oglądalności wortalu GRY-OnLine”, poniżej znajdziecie trochę uzupełniających ją cyferek i statystyk, pokazujących skalę popularności GRY-OnLine, oraz najpopularniejszych materiałów w serwisie informacyjnym.

Najchętniej czytane/pobierane/oglądane materiały, opublikowane w 2002 roku:

Recenzja - Dungeon Siege by Shuck

Zapowiedź - Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia by Hitman

Poradnik - Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast by Zodiac

Publicystyka - cRPG 2002 by Kacper Kieja

Pliki - FIFA Football 2003 (demo), Half-Life: Counter-Strike v.1.5 (patch), Battlefield 1942 (film), America's Army: Operations v.1.5.0 (gra), Mortal Kombat 4 (vgaleria).

Wiadomość - Top Secret powraca!! by Łosiu.

Oczywiście ta statystyka jest zaburzona o tyle, że siłą rzeczy materiał który ma prawie rok ma większe szanse bycia na topie niż ten, który został opublikowany pod koniec grudnia.

O skali wzrostu popularności Forum świadczy ilość Postów na Forum w 2002 roku – 776354 – bez tych usuniętych przez moderatorów ;-)

Łączny transfer z serwerów WWW GRY-OnLine to ponad 3 Terabajty, bez uwzględniania poczty, FTP, serwerów gier itp. Daje to średnio ponad 8 Gigabajtów dziennie, co jak to ze średnią bywa nie do końca pokazuje prawdziwy obraz sytuacji – w końcówce roku ta średnia znacznie przekracza 10 Gigabajtów, a w rekordowe dni nawet 15 Gigabajtów. Rekordowym dniem pod względem ilości odsłon stron był 20 listopad 2002 – 305964 strony, średnia liczba stron podawanych dziennie w czwartym kwartale wynosi około 200 tysięcy.

Niestety ta popularność ma również swoją cenę – Ci z Was którzy są stałymi bywalcami GRY_OnLine zapewne spotkali się przynajmniej raz z komunikatem „server too busy”, który oznacza po prostu zbyt duże obciążenie naszych serwerów w stosunku do ich możliwości ;-(

Ponieważ wyczerpaliśmy już większość możliwości optymalizacji programowej, jedyną drogą do zaradzenia temu jest inwestycja w nowe platformy serwerowe przynajmniej jeśli chodzi o serwer bazodanowy i główny serwer WWW. Niestety przejście z maszyn mid-range które posiadamy obecnie na high-end to znaczna inwestycja, przekraczająca 200 tys. PLN. W chwili obecnej pracujemy nad tym, aby takie środki wygospodarować i mamy nadzieję że w połowie marca zobaczycie tego wymierny efekt.