Nowa gra z cyklu S.T.A.L.K.E.R. oficjalnie zapowiedziana
Clear Sky – taki podtytuł będzie nosić druga odsłona cyklu S.T.A.L.K.E.R., która została wczoraj oficjalnie zapowiedziana przez ukraińskie studio GSC Game World. Nowy produkt jest prequelem pierwowzoru, a to oznacza, że jego akcja będzie rozgrywać się przed wydarzeniami opowiedzianymi w Cieniu Czarnobyla.
Clear Sky – taki podtytuł będzie nosić druga odsłona cyklu S.T.A.L.K.E.R., która została wczoraj oficjalnie zapowiedziana przez ukraińskie studio GSC Game World. Nowy produkt jest prequelem pierwowzoru, a to oznacza, że jego akcja będzie rozgrywać się przed wydarzeniami opowiedzianymi w Cieniu Czarnobyla.
Dzieło ukraińskich programistów pozwoli wcielić się w rolę stalkera, który wyruszy z misją zabójstwa jednego z bohaterów pierwszej odsłony cyklu (prawdopodobnie chodzi tu postać, którą graliśmy w pierwowzorze, ale to na razie nic pewnego). Fabuła ma odpowiedzieć na większość pytań, które na początku rozgrywki stawiał nam Cień Czarnobyla. Dowiemy się m.in. co działo się z głównym bohaterem tamtej gry, zanim rozbił się w ciężarówce i utracił pamięć.
Autorzy twierdzą, że Zona w 2011 roku będzie zdecydowanie bardziej niebezpieczna, głównie ze względu na potężniejsze anomalie, utrudniające eksplorację skażonej strefy. Warto w tym miejscu nadmienić, że teren, po jakim przyjdzie nam się poruszać, będzie w pięćdziesięciu procentach opracowany specjalnie dla potrzeb nowej gry – pozostały obszar stanowią natomiast lokacje znane z pierwowzoru, oczywiście w odpowiedni sposób zmodyfikowane.
Gra położy duży nacisk na walkę pomiędzy poszczególnymi frakcjami. Nasz bohater będzie mógł przyłączyć się do jednej z ośmiu rywalizujących drużyn stalkerów, a następnie awansować w hierarchii, udowadniając swojej przydatność dla grupy. Wraz z sojusznikami można walczyć o kluczowe lokacje, a także napadać na wrogie bazy. Co prawda Ukraińcy zaznaczają, że S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky nie wymaga od gracza przyłączania się do jednej ze stron konfliktu, ale jeśli zechce on ruszyć główny wątek do przodu, będzie to konieczne.
Jest już pewne, że gra doczeka się mnóstwa modyfikacji. Oprócz tych najbardziej oczywistych, jak poprawa oprawy wizualnej (nowa wersja silnika X-Ray umożliwi obsługę kart graficznych wykorzystujących DirectX 10), doczekamy się również zmian w interfejsie użytkownika (przerobiony HUD oraz PDA) oraz w samej rozgrywce (opcja szybkiej podróży, możliwość użycia granatów przez wrogów, itp.).
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky trafi do sklepów w pierwszym kwartale przyszłego roku. Jedyna platforma sprzętowa brana pod uwagę przez ukraińskie studio to PC.

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
Data wydania: 5 września 2008
GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Pl@ski Legend

Pierwszy S.T.A.L.K.E.R. był świetny, ale po pewnym czasie monotonia tak dawała popalić że odechciewało się grać... Jeśli to poprawią (gra będzie bardziej różnorodna) to będzie super.
zanonimizowany52907 Senator
czytalem kiedys tekst autorstwa pewnej pani, ktora motocyklem przemierzala tereny Czarnobyla- nazywala je wlasnie "zona", choc ze STALKERE`em (jako grą:) nie miala chyba nic wspolnego- imho zona to nazwa wlasna tych obszarow. pzdr.
zanonimizowany1329 Pretorianin
'Zona' to czysta kalka z rosyjskiego, oznacza tyle samo, co strefa, czy obszar, ale brzmi... Bardziej klimatycznie, bo po rosyjsku :) Wracamy tutaj do tematu tlumaczen gier (patrz watek o Fallout 3): czego nie rozumiesz, to wydaje Ci sie klimatyczne :P
TajemniczyDonPedro Generał

Wreszcie cos tylko na PC. Szkoda, że coda 3 nie wydali ;/
zanonimizowany393220 Generał
SirGoldi --> "Ciekawe. Twórcy mają zamiar zastosować identyczny zabieg, jak Piranha Bytes w przypadku Gothica II. Dołożonie nowych terenów i pozostawienie lekko zmodyfikowanej strefy wokół Czarnobyla powinno się sprawdzić." Ciekawe będzie jak spieprzą trzecią część STALKER-a, tak jak PB Gothica III :-) Ale nie uprzedzajmy wypadków, bo nie wiadomo czy zdążą wydać trzecią część przed końcem świata.