Koniec roku na brytyjskim rynku stał pod znakiem piłki nożnej. Po jednotygodniowej nieobecności, na pierwsze miejsce rankingu bestsellerów powróciła gra FIFA 07, a na drugą pozycję wskoczyła jej największa konkurentka – Pro Evolution Soccer 6. Lider poprzedniego notowania, czyli Need for Speed: Carbon, spadł o dwa oczka w dół.
Koniec roku na brytyjskim rynku stał pod znakiem piłki nożnej. Po jednotygodniowej nieobecności, na pierwsze miejsce rankingu bestsellerów powróciła gra FIFA 07, a na drugą pozycję wskoczyła jej największa konkurentka – Pro Evolution Soccer 6. Lider poprzedniego notowania, czyli Need for Speed: Carbon, spadł o dwa oczka w dół.

Koniec roku to oczywiście czas podsumowań. Największy sukces odniosła wspomniana już wyżej gra FIFA 07, która ośmiokrotnie przewodziła rankingowi bestsellerów w Wielkiej Brytanii. Tak dobrze nie sprzedawał się żaden produkt od lat. Co prawda Medal of Honor: Frontline gościła na pierwszym miejscu aż dziesięciokrotnie, ale było to... w 2002 roku.
Jeśli chodzi o wydawców, niekwestionowanym zwycięzcą w Wielkiej Brytanii okazał się koncern Electronic Arts. W ciągu 52 tygodni, aż 27 razy produkty tej firmy były liderami rankingu – konkurencja została daleko w tyle. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że gry sygnowane charakterystycznym logotypem całkiem nieźle radziły sobie także w całym zestawieniu, możemy mówić tu wyłącznie o teatrze jednego aktora.
A teraz czas na mięso, czyli ranking dziesięciu najlepiej sprzedających się gier na Wyspach Brytyjskich:
LP.  | TYTUŁ  | 
1.  | FIFA 07 (PS2/GCN/XBX/360/PC/NDS/PSP)  | 
2.  | Pro Evolution Soccer 6 (PS2/360/PSP)  | 
3.  | Need for Speed: Carbon (PS2/GCN/XBX/360/Wii/PSP)  | 
4.  | The Sims 2: Pets (PS2/GCN/GBA/PC/NDS/PSP)  | 
5.  | Call of Duty 3 (PS2/360/Wii)  | 
6.  | WWE Smackdown vs. RAW 2007 (PS2/360/PSP)  | 
7.  | Gears of War (360)  | 
8.  | Canis Canem Edit (PS2)  | 
9.  | |
10.  | Cars (GBA/NDS)  | 
0

Autor: Krystian Smoszna
Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.