Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 marca 2011, 10:59

autor: Adrian Werner

Nadchodzi Tribes: Ascend

W zeszłym roku studio Hi-Rez ogłosiło plany stworzenia produkcji MMO zatytułowanej Tribes Universe. Teraz okazało się, że premierę tej gry poprzedzi wydanie mniejszej pozycji w postaci Tribes: Ascend.

W zeszłym roku studio Hi-Rez ogłosiło plany stworzenia produkcji MMO zatytułowanej Tribes Universe. Teraz okazało się, że premierę tej gry poprzedzi wydanie mniejszej pozycji w postaci Tribes: Ascend.

Nadchodzi Tribes: Ascend - ilustracja #1

W przeciwieństwie do Universe, Ascend nie będzie miało cech MMO. Zamiast tego ma być tradycyjną sieciową strzelanką w stylu dwóch pierwszych odsłon Tribes. Ambicją autorów jest stworzenie godnego spadkobiercy legendarnej części drugiej. Co ciekawe, Ascend wydany zostanie nie tylko na PC, ale również na Xboksa 360 (Universe planowane jest jedynie w wersji pecetowej). Gra ukaże się w tym roku w dystrybucji elektronicznej. Ruszyła już oficjalna strona, na której umieszczono niewiele mówiący zwiastun.

Tribes rozpoczęło żywot w 1998 roku jako siostrzana seria cyklu symulatorów wielkich robotów znanego jako Earthsiege/Starsiege. Gra ustanowiła wiele z obecnie obowiązujących standardów w sieciowych FPS-ach i na zawsze zmieniła kształt tego gatunku. Trzy lata później gracze dostali część drugą, która znacznie rozbudowała skalę potyczek. Do dzisiaj trwają spory miedzy fanami, która z odsłon była lepsza. Niestety, gra okazała się łabędzim śpiewem zespołu Dynamix. W 2002 roku otrzymaliśmy jeszcze odsłonę konsolową w postaci Tribes Aerial Assault stworzoną przez studio Inevitable Entertainment, ale nie zaskarbiła sobie ona sympatii graczy. Próbę wskrzeszenia marki podjęło dwa lata później Irrational Games. Niestety, pomimo wysokich ocen oraz zaskakująco ciekawego trybu dla pojedynczego gracza nie udało się osiągnąć sukcesu finansowego. Wiele osób uważało wtedy, że jest to koniec kariery Tribes w branży gier.

Oczy fanów zwróciły się w stronę GarageGames – niewielkiego studia założonego przez byłych pracowników Dynamix. Po wielu latach oczekiwań, zespół tej ujawnił Instant Action, czyli technologię pozwalającą na wyświetlanie ładnej trójwymiarowej grafiki w oknie przeglądarki. Jedną z gier promujących tę usługę było Fallen Empire: Legions – sieciowa strzelanka, w której główną rolę ogrywały jetpacki. W rzeczywistości było to nic innego jak duchowy spadkobierca klasycznej serii. Co więcej, GarageGames udało się następnie odkupić prawa do marki Tribes i zapowiedziano, że na Instant Action zagości również konwersja pierwszej części serii. Niestety, nie doczekaliśmy się realizacji tych planów. W listopadzie zeszłego roku zespół został rozwiązany. Co prawda, kilka miesięcy później jego pozostałości wykupiło Graham Software Development, ale ta firma zainteresowana jest jedynie rozwijaniem silnika Torque.

Nadchodzi Tribes: Ascend - ilustracja #2

Tribes 2

Trzeba przyznać, że rok 2011 zapowiada się dla miłośników Tribes wyjątkowo obiecująco. Poza dwoma oficjalnymi tytułami od Hi-Rez możemy spodziewać się również premiery Firefall, czyli gry stworzonej przez głównego projektanta dwóch pierwszych odsłon Tribes. Ponadto grupa fanów postanowiła wskrzesić Fallen Empire: Legions. Rezultatem ich prac będzie Legions: Overdrive. Tytuł ten nie tylko rozbuduje znacząco elementy pierwowzoru, ale również porzuci jego przeglądarkową naturę. Autorzy udostępnili już otwartą betę.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej