Data wydania: 12 kwietnia 2012
Tribes: Ascend jest kolejną odsłoną serii popularnych sieciowych FPS-ów w klimatach science-fiction. Za produkcję odpowiada studio Hi-Rez. Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości. Po skolonizowaniu odległych planet ludzkość podzieliła się na kilka nacji. Toczą one między sobą bezustanne wojny o wpływy i dominację we Wszechświecie. Twórcy zadbali o zróżnicowane mapy i ciekawe warianty rozgrywki multiplayer.
GRYOnline
Gracze
Steam
Tribes: Ascend to kontynuacja popularnej serii sieciowych FPS-ów, którą zapoczątkowało wydane w 1998 roku Starsiege Tribes. Całość oparta jest na modelu darmowym uzupełnionym dobrowolnymi mikropłatnościami. Tym razem opracowaniem gry zajął się zespół Hi-Rez Studios, czyli autorzy Global Agenda.
Akcja toczy się w odległej przyszłości, w czasach w których ludzkość skolonizowała wiele planet rozsianych po różnych galaktykach. Nasza cywilizacja rozrosła się tak bardzo, że konflikt był nieunikniony. Ostatecznie wyłoniły się dwa główne plemiona – wierne Imperium Ludzkiemu Krwawe Orły, oraz wrogie im Diamentowe Miecze. Prócz nich istnieje jeszcze masa mniejszych plemion, wśród których liczą się zwłaszcza Gwiezdne Wilki oraz Dzieci Feniksa. W Tribes: Ascend fabuła nie odgrywa dużej roli i zamiast tego rywalizacja pomiędzy wspomnianymi organizacjami jest jedynie pretekstem do sieciowych pojedynków.
Gra jest sieciowym FPS-em. Zabawa polega więc na starciach dużych grup graczy na olbrzymich mapach. Do naszej dyspozycji oddano szeroki wybór futurystycznego uzbrojenia oraz sporo różnorodnych pojazdów. Najważniejszą częścią wyposażenia stanowi jednak plecak odrzutowy, który jest w rzeczywistości główną metodą podróżowania po polu bitewnym. Dzięki niemu możemy poruszać się w pełnych trzech wymiarach i zyskujemy swobodę ruchu o jakiej większość tradycyjnych FPS-ów może jedynie pomarzyć. Powraca również znak rozpoznawczy serii, czyli tzw. ślizganie. Poruszając się po opadającej powierzchni wystarczy przytrzymać spację, by nasza postać zaczęła się ślizgać i nabierać prędkości. W połączeniu z wykonywaniem w odpowiednich momentach wyskoków odrzutowych pozwala to w błyskawicznym tempie pokonywać olbrzymie dystanse. Zwłaszcza, że nie ma żadnej górnej granicy uzyskiwanej prędkości. Sprawni gracze mogą więc osiągnąć wręcz szaleńcze tempo.
W przeciwieństwie do poprzednich Tribes, gdzie swobodnie decydowaliśmy o tym, jak wyposażony zostanie nasz bohater, w Ascend ekwipunek zależy od wybranej przez nas klasy. Każdy wojownik ma na sobie zbroję (lekką, średnią albo ciężką), nosi dwie sztuki broni, granat lub ładunek wybuchowy oraz jeden dodatkowy przedmiot, np. wieżyczkę strażniczą. Na pierwszy rzut oka takie rozwiązanie może wydawać się ograniczające, ale w rzeczywistości tak nie jest. Dzieje się tak za sprawą bardzo dużej ilości klas. Do wyboru jest ich dziewięć i różnią się głównie siłą pancerza, prędkością poruszania oraz uzbrojeniem. Kilka posiada też specjalne umiejętności – Inżynier potrafi budować wieżyczki strażnicze i naprawiać zepsuty sprzęt, a Infiltrator korzysta z kamuflażu. Każdą profesję możemy rozwijać na wiele sposobów, zdobywając nowe uzbrojenie, ekwipunek, opancerzenie i perki.
Tribes: Ascend korzysta modelu darmowego z dobrowolnymi mikropłatnościami. Za prawdziwe pieniądze nabędziemy przedmioty dekorujące zbroje naszych wojowników, dodatkowe klasy oraz bonusy przyśpieszające rozwój postaci. Jednocześnie jednak wszystko (poza kilkoma ozdóbkami) można osiągnąć grając za darmo. Mikropłatności są tu po to, aby ułatwić życie tym, którzy nie mają czasu lub ochoty na spędzenie kilkudziesięciu godzin na doskonaleniu własnej postaci.
Gra powstała na silniku Unreal Engine 3.0. Technologia ta umożliwiła stworzenie olbrzymich map, po których poruszać się mogą spore grupy graczy.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 12 kwietnia 2012
Xbox 360 Anulowana
Producent: Hi-Rez Studios
Wydawca: Hi-Rez Studios
Ograniczenia wiekowe: 12+
Recenzja GRYOnline
Tribes: Ascend to przeróbka kultowej serii sieciowych FPS-ów na grę darmową z mikropłatnościami. Sprawdzamy, czy autorom udało się mimo to stworzyć godną kontynuację cyklu.
20 sierpnia 2021
Twórcy starają się regularnie wspierać swoje gry wideo po premierze nowymi treściami w postaci dodatków czy aktualizacji. Nie zawsze jednak są to zmiany na lepsze, a nawet wręcz przeciwnie – czasem potrafią one całkowicie zaburzyć balans rozgrywki.
25 sierpnia 2011
Dzięki Tribes: Ascend już wkrótce na rynek powróci jedna z najważniejszych serii w historii sieciowych FPS-ów. Rozegrane na gamescomie mecze pokazały, że może to być bardzo udany comeback.
Dziś piszemy o debiucie Smash+Grab (nowego dzieła twórców Sleeping Dogs) we Wczesnym Dostępie na Steamie, aktualizacji do Heroes of the Storm ze świeżą postacią (Zarią) i mapą, pierwszych informacjach o dużym dodatku do Grim Dawn oraz o patchu 1.4 do Tribes: Ascend. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
28 września 2016 14:24
Dziś piszemy m.in. o postaciach z Kombat Pack 2 do Mortal Kombat X, pogłoskach o sieciowej grze od studia Rocksteady, wypuszczeniu nowej aktualizacji do Tribes: Ascend, sukcesie gali The Game Awards 2015 oraz patchu 1.5 i DLC do Galactic Civilizations III. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
10 grudnia 2015 16:16
Dziś piszemy między innymi o planach Ubisoftu związanych z budową parku rozrywki, pierwszej od lat aktualizacji do gry Tribes: Ascend oraz o niemal ukończonej czwartej części Pikmina. Nie zabrakło również informacji o przecenach na Steamie. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Bartłomiej Plewnia
8 września 2015 15:23
Dziś piszemy m.in. o paru ciekawostkach nt. Minecraft: Story Mode, ostatniej aktualizacji alfy Prison Architect przed wydaniem wersji 1.0, demie Mighty No. 9, przybliżonym terminie premiery gogli HTC RE Vive, wznowieniu wsparcia dla Tribes: Ascend oraz porażce gry Moonrise od studia Undead Labs. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
31 sierpnia 2015 14:08
Firma Hi-Rez Studios poinformowała, że nie ma planów dalszego rozwijania gry Tribes: Ascend. Nie mamy więc co liczyć na poprawki błędów oraz nową zawartość. Sytuacja może ulec zmianie po ukończeniu prac nad SMITE, ale nawet wtedy bardziej prawdopodobne jest rozpoczęcia prac nad Tribes: Ascend 2 niż wyprodukowanie dużej aktualizacji do pierwszej części.
gry
Adrian Werner
13 lipca 2013 07:40
Studio Hi-Rez ujawniło, że fani Tribes: Ascend założyli już 800 tysięcy kont do gry. To pokazuje, że ta wieloosobowa strzelanka free to play cieszy się dużym zainteresowaniem.
gry
Szymon Liebert
28 kwietnia 2012 11:34
W tym tygodniu na naszym serwisie poświęconym graniu na notebookach pojawiło się sporo nowych materiałów. Wśród nich znalazły się testy Tribes: Ascend oraz Legend of Grimrock. Pisaliśmy również m.in. o najciekawszych grach darmowych, oraz niezależnej japońskiej produkcji zatytułowanej Cherry Tree High Comedy Club.
gry
Adrian Werner
22 kwietnia 2012 20:38
Biblioteka tytułów typu free to play została zasilona o kolejną, bardzo interesującą produkcję. Dzisiaj odbyła się bowiem premiera strzelaniny Tribes: Ascend, którą wcześniej mogliśmy testować jedynie pod postacią bety.
gry
Marcin Skierski
12 kwietnia 2012 11:10
Ekipa studia Hi-rez poinformowała w trakcie Konferencji Deweloperów Gier w San Francisco, że jej najnowsze dzieło – sieciowa strzelanina Tribes: Ascend doczeka się premiery za nieco ponad miesiąc. Przy okazji zaprezentowano także nowy zwiastun gry, będący... parodią trailera Dead Island.
gry
Aleksander Kaczmarek
9 marca 2012 15:58
W piątek wystartuje otwarta beta gry Tribes: Ascend, która jest kontynuacją znanej serii futurystycznych strzelanek sieciowych. W zamkniętych testach produkcji studia Hi-Rez wzięło udział ponad 300 tysięcy osób.
gry
Szymon Liebert
22 lutego 2012 15:56
Wymagania sprzętowe gry Tribes: Ascend:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core i5 2.6 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 560 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 150 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 60 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Adrian Werner
Recenzent GRYOnline.pl
2012.04.27
Tribes: Ascend to przeróbka kultowej serii sieciowych FPS-ów na grę darmową z mikropłatnościami. Sprawdzamy, czy autorom udało się mimo to stworzyć godną kontynuację cyklu.
zanonimizowany786294 Junior
Świetna gierka - dynamiczna i dająca naprawdę dużo funu. Coś jak quake-a czy UT przez co wymaga nieco refleksu i umiejętności na dodatek sporo czasu spędza się w powietrzu. Co do mikropłatności to póki co jest ok i wcale nie musimy płacić aby osiągnąć to samo co ktoś kto płaci, wszystko (czyli klasy, bronie czy perki) możemy równie dobrze odblokować za doświadczenie zdobyte w grze - po prostu będziemy musieli trochę poczekać. Dodatkowo wygląda ładnie i optymalizacja jest świetna przez co ma niskie wymagania, te tutaj to chyba jakaś kpina ja z C2D 2.66GHz i GF GTS 250 i 4GB ramu bez problemu gam na wysokich na rozdziałce 1680x1050 (a nawet na najwyższych, ale to tylko na trybie TDM, bo na CTF czasem zbyt dużo się dzieje, a mi zależy na płynności)
maroog Centurion
Ogolnie, rzecz biorac gra jest ciekawa ale slaba, za wielkie mapy, za szybcy przeciwnicy przez co gra przestaje byc przyjemnoscia a staje sie meka... Oczywiscie zdobylem kilkadziesiad fragow ale nie satysfakcjonowaly mnie. Aha i wiekszosc klas przy takiej rozgrywce jest bezuzyteczna. Najlepiej mi sie gralo Doombringerem, ale nie polecam tej gry.
Vaerin Generał
Jesteś przesiąknięty wpływem innych shooterów. Zamiast szukać w tej grze nowej jakości, oczekiwałeś klona innych gier. Nic dziwnego, że się zawiodłeś :P
Gra jest świetna. Zwłaszcza CTF.
helias16 Generał
Tribes: Ascend jest grywalny ale jednocześnie mechanika zabawy jest wybitnie prosta, narazie pograłem 4 godziny i dobrze się bawiłem ale przy tak prostej rozgrywce może szybko się nudzić
Jab7kO Chorąży
@Up Prosta ?
Czysta Skillówka :) Rozgrywka może i "prosta" ale żeby być dobrym, trzeba dosyć sporo pograć. Moim zdaniem jeden z lepszych RTS-ów f2p. Polecam.