Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiMMOPCX360
Okładka Tribes: Ascend (PC)

Tribes: Ascend

Tribes: Ascend jest kolejną odsłoną serii popularnych sieciowych FPS-ów w klimatach science-fiction. Za produkcję odpowiada studio Hi-Rez. Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości. Po skolonizowaniu odległych planet ludzkość podzieliła się na kilka nacji.

Akcji | FPP | zagraj za darmo | strzelanki

Okładka Tribes: Ascend (PC)

data premiery gry:

anulowana

X360

12kwi2012

PC

Tribes: Ascend to kontynuacja popularnej serii sieciowych FPS-ów, którą zapoczątkowało wydane w 1998 roku Starsiege Tribes. Całość oparta jest na modelu darmowym uzupełnionym dobrowolnymi mikropłatnościami. Tym razem opracowaniem gry zajął się zespół Hi-Rez Studios, czyli autorzy Global Agenda.

Akcja toczy się w odległej przyszłości, w czasach w których ludzkość skolonizowała wiele planet rozsianych po różnych galaktykach. Nasza cywilizacja rozrosła się tak bardzo, że konflikt był nieunikniony. Ostatecznie wyłoniły się dwa główne plemiona – wierne Imperium Ludzkiemu Krwawe Orły, oraz wrogie im Diamentowe Miecze. Prócz nich istnieje jeszcze masa mniejszych plemion, wśród których liczą się zwłaszcza Gwiezdne Wilki oraz Dzieci Feniksa. W Tribes: Ascend fabuła nie odgrywa dużej roli i zamiast tego rywalizacja pomiędzy wspomnianymi organizacjami jest jedynie pretekstem do sieciowych pojedynków.

Gra jest sieciowym FPS-em. Zabawa polega więc na starciach dużych grup graczy na olbrzymich mapach. Do naszej dyspozycji oddano szeroki wybór futurystycznego uzbrojenia oraz sporo różnorodnych pojazdów. Najważniejszą częścią wyposażenia stanowi jednak plecak odrzutowy, który jest w rzeczywistości główną metodą podróżowania po polu bitewnym. Dzięki niemu możemy poruszać się w pełnych trzech wymiarach i zyskujemy swobodę ruchu o jakiej większość tradycyjnych FPS-ów może jedynie pomarzyć. Powraca również znak rozpoznawczy serii, czyli tzw. ślizganie. Poruszając się po opadającej powierzchni wystarczy przytrzymać spację, by nasza postać zaczęła się ślizgać i nabierać prędkości. W połączeniu z wykonywaniem w odpowiednich momentach wyskoków odrzutowych pozwala to w błyskawicznym tempie pokonywać olbrzymie dystanse. Zwłaszcza, że nie ma żadnej górnej granicy uzyskiwanej prędkości. Sprawni gracze mogą więc osiągnąć wręcz szaleńcze tempo.

W przeciwieństwie do poprzednich Tribes, gdzie swobodnie decydowaliśmy o tym, jak wyposażony zostanie nasz bohater, w Ascend ekwipunek zależy od wybranej przez nas klasy. Każdy wojownik ma na sobie zbroję (lekką, średnią albo ciężką), nosi dwie sztuki broni, granat lub ładunek wybuchowy oraz jeden dodatkowy przedmiot, np. wieżyczkę strażniczą. Na pierwszy rzut oka takie rozwiązanie może wydawać się ograniczające, ale w rzeczywistości tak nie jest. Dzieje się tak za sprawą bardzo dużej ilości klas. Do wyboru jest ich dziewięć i różnią się głównie siłą pancerza, prędkością poruszania oraz uzbrojeniem. Kilka posiada też specjalne umiejętności – Inżynier potrafi budować wieżyczki strażnicze i naprawiać zepsuty sprzęt, a Infiltrator korzysta z kamuflażu. Każdą profesję możemy rozwijać na wiele sposobów, zdobywając nowe uzbrojenie, ekwipunek, opancerzenie i perki.

Tribes: Ascend korzysta modelu darmowego z dobrowolnymi mikropłatnościami. Za prawdziwe pieniądze nabędziemy przedmioty dekorujące zbroje naszych wojowników, dodatkowe klasy oraz bonusy przyśpieszające rozwój postaci. Jednocześnie jednak wszystko (poza kilkoma ozdóbkami) można osiągnąć grając za darmo. Mikropłatności są tu po to, aby ułatwić życie tym, którzy nie mają czasu lub ochoty na spędzenie kilkudziesięciu godzin na doskonaleniu własnej postaci.

Gra powstała na silniku Unreal Engine 3.0. Technologia ta umożliwiła stworzenie olbrzymich map, po których poruszać się mogą spore grupy graczy.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena czytelników: 8,4 / 10 na podstawie 138 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 9,1 / 10 na podstawie 97 głosów czytelników.

Gry podobne do Tribes: Ascend

Wymagania wiekowe Tribes: Ascend

12+

Wymagania sprzętowe Tribes: Ascend

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Quad Core i5 2.6 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 560 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Udany atak w pełnym ślizgu - recenzja gry Tribes: Ascend
Udany atak w pełnym ślizgu - recenzja gry Tribes: Ascend

Recenzja 27 kwietnia 2012, 08:12

Obecnie gra oferuje cztery tryby zabawy. Znajdziemy tu popularny drużynowy deatchmatch, który jednocześnie został w ciekawy sposób zmodyfikowany. Pierwszy zabity upuszcza flagę i ta drużyna, która ją posiada, zdobywa dwa razy więcej punktów za każdy frag. Sercem i duszą Tribes jest drugi z trybów, czyli Capture the Flag. Jego zasady są dość standardowe – każdy zespół otrzymuje bazę otoczoną wieżyczkami strażniczymi. Celem jest zabranie stamtąd flagi przeciwnika i dotarcie z nią do własnej bazy. Zabawa sprowadza się więc głównie do szalonych pościgów i ucieczek, które dzięki mechanice poruszania się sprawiają niesamowitą frajdę. Autorzy zadbali o urozmaicenie rozgrywek poprzez wprowadzenie generatorów energii umieszczonych w piwnicach budynków. Po ich zniszczeniu na pewien czas odcięte zostaje zasilanie od wieżyczek strażniczych. Ponadto donieść flagę do bazy możemy tylko wtedy, gdy nasz własny proporzec nie znajduje się w rękach wroga.

PC
X360