Dziś piszemy m.in. o paru ciekawostkach nt. Minecraft: Story Mode, ostatniej aktualizacji alfy Prison Architect przed wydaniem wersji 1.0, demie Mighty No. 9, przybliżonym terminie premiery gogli HTC RE Vive, wznowieniu wsparcia dla Tribes: Ascend oraz porażce gry Moonrise od studia Undead Labs. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Oferta weekendowa (do poniedziałku 31.08 do godz. 19:00):
Oferta dnia (do poniedziałku 31.08 do godz. 19:00):
Oferta tygodniowa (do poniedziałku 31.08 do godz. 19:00) – obniżka cen 118 gier, WWW
Przecena nowo wprowadzonych do oferty klasyków Bethesdy Softworks (do środy 2 września do godz. 14:59) – WWW, więcej informacji tutaj
Weekend Promo: Back to Old-School – 70% zniżki na ponad 30 klasyków z serii takich jak Alone in the Dark, Blood, Cannon Fodder, Carmageddon, Gothic, Leisure Suit Larry, RollerCoaster Tycoon i Sensible Soccer (do wtorku 1 września do godz. 5:59), WWW
Weekly Staff Picks: Braaaains! – promocja na kilka gier z zombie w roli głównej, w tym Dead State (oferta ważna do czwartku 3 września do godz. 11:59), WWW
Przy okazji imprezy PAX Prime na jaw wyszło kilka ciekawostek na temat kolejnej przygodówki studia Telltale Games. Po pierwsze, okazuje się, że Minecraft: Story Mode pozwoli nam dostosować kierowaną postać do własnych upodobań – wprawdzie w każdym wypadku będzie to Jesse, ale wybór wyglądu bohatera (karnacji, fryzury etc.), a nawet jego płci zostanie złożony w nasze ręce. Mężczyźnie głos podłoży Patton Oswalt (Remy z filmu animowanego Ratatuj), natomiast kobietę zagra Catherine Taber (Vette w Star Wars: The Old Republic i Padmé Amidala w serialu Gwiezdne wojny: Wojny klonów). Po drugie, w trakcie przygody przyjdzie nam skorzystać z systemu rzemiosła (craftingu) bardzo podobnego do tego, który występuje w oryginalnym Minecrafcie. Twórcy nie wyjawili jednak, jaką rolę mechanika ta będzie pełnić w rozgrywce i jak duży zakres swobody otrzymamy w konstruowaniu przedmiotów.

Strategia o zarządzaniu więzieniem od studia Introversion Software doczekała się „ostatniej” aktualizacji w fazie alfa – ostatniej, zanim Prison Architect opuści Steam Early Access i ukaże się w wersji 1.0, co ma nastąpić w październiku bieżącego roku. Najważniejszą innowacją oferowaną przez omawiany patch jest system losowych zdarzeń, aktywowany w trakcie kreowania nowego zakładu karnego. Mowa tu o takich wypadkach jak pożar w kuchni, zawalenie się ściany czy epidemia wirusa przywleczonego wraz z nowym więźniem. Oprócz tego wprowadzono parę kosmetycznych zmian i wyeliminowano szereg błędów – z pełną listą poprawek zapoznacie się tutaj.
Aby obłaskawić fanów zirytowanych niedawnym kilkumiesięcznym opóźnieniem (kolejnym) najnowszej platformówki Keijiego Inafune, studio Comcept szykuje specjalną rekompensatę dla osób, które wsparły zbiórkę pieniędzy na Kickstarterze. 15 września darczyńcy otrzymają wersję demonstracyjną gry Mighty No. 9, zawierającą cztery etapy z singleplayerowej kampanii fabularnej oraz sześć poziomów z trybu wyzwań. Ponadto 29 września osobom mającym wkład w powstanie omawianej produkcji zostaną rozdane steamowe kody na trzy małe gry od studia Keijiego Inafune (w tym dwie 8-bitowe platformówki powiązane z Mighty No. 9) – Azure Striker Gunvolt, Mighty Gunvolt i Gal Gun.
Jak wynika z informacji prasowej opublikowanej przez firmę Valve Software (i zreferowanej przez serwis The Verge) z okazji niedawnej imprezy PAX Prime, konsumencka wersja gogli wirtualnej rzeczywistości HTC RE Vive pojawi się na rynku najpewniej w pierwszym kwartale 2016 roku. Wprawdzie w tym roku sprzęt też będzie rozsyłany do graczy, ale tylko w „ograniczonej ilości”. Tym samym wszystko wskazuje na to, że firmie Gabe’a Newella przyjdzie stoczyć bezpośredni pojedynek z konkurencją w postaci Sony (Project Morpheus) i Oculus VR (Oculus Rift).
Wraz z dużym sukcesem MOB-y Smite i ciepłym przyjęciem zapowiedzianego niedawno Paladins: Champions of the Realm, studio Hi-Rez ma wreszcie dość zasobów, by zwrócić ponownie uwagę na swoje wcześniejsze dzieło. Ponad dwa lata po deklarowanym zaprzestaniu rozwoju gry, sieciowa strzelanka Tribes: Ascend doczeka się nowej zawartości. Na razie deweloper zapowiedział przygotowanie świeżej mapy i paru innych „małych zmian”, jak również zapewnił, że na tym wspieranie owej produkcji się nie skończy. Nowości mają pojawić się na serwerach testowych za około dwa tygodnie, „jeśli wszystko pójdzie dobrze”.
Pierwsze podejście studia Undead Labs (znanego głównie z udanego survivalu State of Decay) do rynku mobilnego i modelu free-to-play zakończyło się niepowodzeniem. Mowa tu o ujawnionej rok temu grze Moonrise – swego rodzaju RPG o tresowaniu niezwykłych stworków i wystawianiu ich do taktycznych potyczek. Z powodu niezadowalającego zainteresowania użytkowników deweloper wycofał produkt ze sprzedaży w programie Steam Early Access oraz zapowiedział, że nie wypuści go w formie komercyjnej. Nie oznacza to jednak całkowitego zaprzestania prac nad tym tytułem – twórcy będą jeszcze poprawiali Moonrise i wzbogacali o nową zawartość dla dotychczasowych graczy, a wraz z końcem roku (31 grudnia o północy) wyłączą serwery, uniemożliwiając dalszą zabawę. Dotyczy to również wersji mobilnych – użytkownicy z krajów, w których nastąpił soft-launch na iOS (m.in. Australia i Kanada), nadal mogą się bawić, ale reszta świata i posiadacze urządzeń z Androidem muszą obejść się smakiem. Jednocześnie twórcy oznajmili, że są bardzo dumni z pewnych rozwiązań w tej produkcji, i zapowiedzieli, że być może jeszcze wrócą do nich w swoich przyszłych projektach.
Oprócz tego polecamy Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
…jak również najnowsze filmy:
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.