Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGMMOPC
Okładka Guild Wars 2: Heart of Thorns (PC)

Guild Wars 2: Heart of Thorns PC

Pierwsze duże rozszerzenie fabularne do popularnej gry MMO Guild Wars 2 studia ArenaNet. Dodatek niesie ze sobą przede wszystkim całkiem nową historię, która rozgrywa się w niedostępnym wcześniej obszarze dżungli Maguuma.

To jest dodatek do gry Guild Wars 2.

RPG | fantasy | PvP | MMORPG

PC Windows
Okładka Guild Wars 2: Heart of Thorns (PC)

producent: ArenaNet Inc.

wydawca: NCsoft

wydawca PL: CDP

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

23października2015

23października2015

pudełko PL

Guild Wars 2: Heart of Thorns to pierwsze duże rozszerzenie do drugiej części niezwykle popularnego MMORPG fantasy, będącego efektem współpracy firmy NCSoft i amerykańskiego studia ArenaNet Inc., które odpowiada za wszystkie wydane dotąd gry i dodatki z serii.

Heart of Thorns to przede wszystkim zupełnie nowa historia fabularna, której akcja rozgrywa się w niedostępnym wcześniej obszarze dżungli Maguuma. Wraz z nią na graczy czeka cała masa nowych zadań głównych i pobocznych, rozszerzających fabułę gry podstawowej. Na zupełnie nowej, otwartej mapie przyjdzie nam m.in. stawić czoła kolejnym falom sługusów złego Mordremotha, a także nowym przeciwnikom i wymagającym bossom. Z pomocą przyjdą nam za to całkiem nowi sojusznicy – zamieszkujące dżunglę pradawne cywilizacje, które odkryjemy podczas podróży. Pomocne mogą okazać się także umiejętności nowej klasy postaci tj. Revenanta, ciężkozbrojnego wojownika władającego potężną mocą Mgieł.

Dodatek niesie ze sobą również całą masę istotnych zmian w mechanice rozgrywki i systemie rozwoju postaci. W grze wprowadzono możliwość nauczenia się pobocznej specjalizacji przez przedstawiciela każdej z profesji. Zmiany dotknęły także znanego już systemu Mastery, zakładającego zbieranie punktów za wykonywanie misji i różnego rodzaju wyzwań, a następnie wykorzystanie ich do odblokowania nowych umiejętności lub przedmiotów. System dostępny jest dla każdej z postaci, która osiągnęła co najmniej 80 poziom doświadczenia.

Istotną nowością w Heart of Thorns jest opcja Guild Halls, pozwalająca w sercu dżungli Maguuma wznieść siedzibę naszej gildii. Co ważne, działając wspólnymi siłami wszystkich członków gildii, budynki można z czasem ulepszać i rozbudowywać.

Fanów bezpośredniej rywalizacji pomiędzy graczami ucieszy zapewne wprowadzenie nowego trybu rozgrywki PvP o nazwie Stronghold. Polega on na atakowaniu i obronie tytułowych twierdz, zaś kluczową rolę dla przebiegu rozgrywki pełnią zapasy, które możemy wykorzystać do zatrudnienia sojuszniczych jednostek. Ostatnią z godnych odnotowania nowości jest całkiem nowa mapa Borderlands, osadzona na terenach pustynnych i przeznaczona do epickich potyczek w trybie World vs. World.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 8.5 / 10 na podstawie 248 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.8 / 10 na podstawie 111 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 109,90 PLN

Gry podobne do Guild Wars 2: Heart of Thorns

Klasyfikacja PEGI Guild Wars 2: Heart of Thorns

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Guild Wars 2: Heart of Thorns

PC Windows

Minimalne: Intel Core 2 Quad 2.0 GHz/AMD Athlon 64 X2 1.6 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB GeForce 7800/Radeon X1800 lub lepsza, 35 GB HDD, Windows XP(SP3)

Zapowiedź Guild Wars 2: Heart of Thorns – nowe życie popularnej gry MMO

Przed premierą 28 marca 2015, 13:00

Perspektywa wydaje się o tyle kusząca, że maksymalny poziom postaci nie zostanie (zresztą zgodnie z zapowiedziami) zwiększony. Nadal da się rozwinąć herosa góra do 80 poziomu, choć nie oznacza to, że w tym momencie zakończy się jego progresja. Zamiast podwyższonego „level cap” dodatek wprowadzi całkowicie nowy system tzw. punktów mistrzowskich. Zdobędziemy je m.in. za pokonywanie wyjątkowo trudnych przeciwników i wydamy na odblokowanie nowych umiejętności. Część z nich ma być ściśle powiązana z walką – np. pozwoli „odginać” łuski opancerzonych zwierzęcych przeciwników, odsłaniając tym samym ich słabe punkty przyjmujące większe obrażenia. Inne umożliwią z kolei chwilowe szybowanie, szybszy bieg czy dostanie się do niedostępnych wcześniej lokacji. Najciekawiej zapowiada się chyba jednak „znajomość starożytnych języków”, która pomoże m.in. w odszyfrowaniu zagadek otwierających przejścia do wyjątkowo unikalnych miejsc. Co istotne, zdobywane punkty i zdolności będą dostępne automatycznie dla wszystkich postaci na 80 poziomie na danym koncie. Swoją drogą sam system zdolności poszczególnych profesji także doczeka się sporych zmian – dotychczasowe drzewko w ramach tzw. traits zostanie zlikwidowane, a całość znacznie uproszczona.