Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGMMOPC
Okładka Guild Wars 2 (PC)

Guild Wars 2 PC

Sequel bardzo popularnej gry MMO w klimatach fantasy. Dewelopingiem Guild Wars 2 zajęło się należące do firmy NCsoft studio deweloperskie ArenaNet. Fabuła gry osadzona została 250 lat po wydarzeniach przedstawionych w dodatku Guild Wars: Eye of the North.

RPG | TPP | fantasy | zagraj za darmo | PvP | PvE | MMORPG

PC Windows
Okładka Guild Wars 2 (PC)

producent: ArenaNet Inc.

wydawca: NCsoft

wydawca PL: CDP

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

28sierpnia2012

28sierpnia2012

pudełko PL

Guild Wars 2 to kontynuacja rozpoczętej w 2005 roku sagi gier z gatunku MMO. Za stworzenie wszystkich części i licznych dodatków odpowiada amerykańska firma ArenaNet, współpracująca ściśle z NCSoftem, specjalizującym się w tego typu grach. Wydawca NCSoft znany jest chociażby z takich pozycji jak: Auto Assault, City of Heroes i City of Villains, serii Lineage, czy Tabula Rasa.

Pierwsza odsłona Guild Wars dzieli się na trzy oddzielne, niezależne kampanie: Prophecies, Factions oraz Nightfall i dodatek Eye of the North, wymagający posiadania którejś z nich. Rozszerzenie to wprowadziło system zwany Hall of Monuments, dzięki któremu gracze mogli przenieść część swoich osiągnięć z całej gry do drugiej części, zyskując tym samym pewne plusy już na samym starcie. Wśród nagród dla weteranów pojawiają się: dodatkowe bronie, zwierzęcy towarzysze, czy prestiżowe tytuły dla postaci.

Guild Wars 2, podobnie jak pierwowzór, nie wymaga płacenia miesięcznych opłat, w odróżnieniu od wielu innych tego typu produkcji. W zamian za to wprowadzono system mikro-płatności, oferujący pewne dodatki za drobne opłaty. Druga część przedstawia zupełnie nową, ogromną krainę, w której mogą spotkać się gracze z całego świata. Twórcy postanowili zachować część charakterystycznych elementów jedynki, czyli rozbudowaną fabułę, systemy urozmaicające zabawę, silne wsparcie dla rozgrywki PvP (gracz kontra gracz), aczkolwiek zrezygnowali z uniwersum składającego się praktycznie w całości z instancji na rzecz w pełni stałego i dostępnego dla wszystkich świata.

Gra rozgrywa się 250 lat po wydarzeniach znanych z Eye of the North. Świat uniwersum Guild Wars uległ przeobrażeniom i postępowi, głównie za sprawą powracających starożytnych smoków. Wobec ich pojawienia się zniszczeniu uległa znaczna część terenów i miast znanych z pierwszej części, a sama rasa ludzka znalazła się w poważnych tarapatach. Podobne problemy przeżywają także inne poznane już wcześniej frakcje (Asurów, Nornów i Charrów). Podczas zabawy możemy poznać różne aspekty historii każdej ze stron oraz nową technologię, w tym chociażby broń palną używaną przez Charrów.

Autorzy postanowili poszerzyć możliwości kreacji postaci. W drugiej odsłonie sagi możemy więc wcielić się nie tylko w przedstawiciela rasy ludzkiej. Do wyboru otrzymaliśmy także: Charrów (dzikich humanoidalnych bestii), Nornów (ponad dwumetrowych wojowników z północy zdolnych zamieniać się w zwierzęta), Asurów (przebiegłych myślicieli) i Sylvari (rasę zrodzoną z magicznego drzewa). Naszego bohatera możemy rozwijać: zdobywać poziomy doświadczenia (maksymalnie 80), odblokowywać umiejętności i wyposażać w lepszy sprzęt. Poszczególne klasy postaci (np. Nekromanta, Wojownik, Elementalista) posiadają też specjalne właściwości, a spora część czarów/ataków została przypisana do broni.

Większość gry można przejść w pojedynkę, jednak bardzo ważnym aspektem zabawy jest również walka u boku innych graczy. Twórcy przygotowali mnóstwo ciekawych obszarów, misji i wyzwań. W odróżnieniu od części pierwszej w znacznej większości lokacji spotkamy nie tylko członków drużyny, ale i graczy z całego świata. Produkcja zrywa praktycznie całkowicie z klasycznymi zadaniami na rzecz obszarowych wydarzeń, w których mogą brać udział wszyscy chętni. W dalszym ciągu jednak nadrzędną rolę spełniają misje fabularne. W odróżnieniu od pierwszej części serii są one jednak bardziej rozbudowane i wielowątkowe.

Nowością jest możliwość pływania i zwiedzania wielu podwodnych zakątków świata. Wśród innych modyfikacji warto wymienić zmiany w sterowaniu i poruszaniu (które teraz jest znacznie bardziej płynne), możliwość skakania oraz usprawnioną grafikę. Muzykę do gry skomponował ponownie Jeremy Soule.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 9.045 / 10 na podstawie 3171 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.0 / 10 na podstawie 5137 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199,90 PLN

Gry podobne do Guild Wars 2

Klasyfikacja PEGI Guild Wars 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Guild Wars 2

PC Windows

Minimalne: Intel Core 2 Duo 2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB GeForce 7800 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows XP/Vista/7, łącze internetowe

Recenzja gry Guild Wars 2 – ArenaNet kontra klasyczne MMO

Recenzja 10 września 2012, 16:10

W główną przygodę świetnie wpleciono wątek poboczny pokazujący kulisy zejścia się Destiny's Edge, grupy bohaterów, którzy reprezentują swoje rasy (także w zwiastunach Guild Wars 2). Losy tych charyzmatycznych postaci poznajemy w kolejnych podziemiach, instancjach dla pięcioosobowych grup. Każde z nich to zupełnie inna stylistyka i wyzwania w dwóch trybach rozgrywki (opowieści i eksploracji). Lochy są krótkie, ale emocjonujące – szczególne wrażenie robią walki z bossami, z których większość opiera się na unikatowych zasadach. Jest tu sporo miejsca na kombinowanie, testowanie pomysłów i szukanie nowych rozwiązań. Jedną z walk wygrywa się, biegając w kółko po arenie, w innej trzeba obrzucać wrogów kamieniami. Wypad do podziemi jest niemal zawsze interesujący.