Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka Event[0] (PC)

Event[0] PC

Osadzona w realiach science fiction pierwszoosobowa gra przygodowa, skupiająca się na wzajemnych relacjach człowieka z maszyną.

Przygodowe | FPP | science fiction | indie | eksploracyjne

PC Windows
Okładka Event[0] (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

14września2016

14września2016

Steam

Event[0] to oryginalna pierwszoosobowa gra przygodowa skupiająca się na wzajemnych relacjach człowieka i maszyny. Za powstanie gry odpowiada 11-osobowa ekipa deweloperska, w skład której wszedł m.in. Sergiej Mohow – współtwórca takich projektów jak Paradis Perdus czy Rime. Gra rozpoczęła swój żywot jako studencka praca zaliczeniowa i już na etapie produkcji uhonorowana została wieloma branżowymi nagrodami, m.in. za innowacyjność oraz najlepszą narrację.

Fabuła

W grze wcielamy się w postać bohatera, który na skutek bliżej niewyjaśnionych okoliczności znalazł się sam na opuszczonym kosmicznym statku wycieczkowym – Nautilus – zmierzającym w nieznanym kierunku. Wkrótce okazuje się jednak, że na pokładzie przebywa komputerowa AI, z którą kosmonauta może wchodzić w interakcje. Korzystając z oplatającej statek sieci terminali, nasz protagonista musi dowiedzieć się, co tak naprawdę wydarzyło się w tym miejscu i – z pomocą sztucznej inteligencji – przetrwać na statku. Jednak, jak łatwo się domyślić, współpraca z mechanicznymi towarzyszami nie zawsze przebiegać będzie bezproblemowo.

Mechanika

Akcja gry ukazana została w perspektywie pierwszoosobowej, a samą rozgrywkę zrealizowano w dość nietypowy sposób. Większość czasu spędzimy bowiem na zadawaniu pytań oraz wydawaniu rozmaitych komend komputerowej AI, za pomocą klawiatury wpisując dowolny tekst bezpośrednio do kolejnych napotykanych terminali. Interakcja ta okaże się niezbędna, jeśli będziemy chcieli wykonać zadania istotne z punktu widzenia fabuły. Podczas rozgrywki możemy swobodnie poruszać się po kolejnych pomieszczeniach statku, a także opuścić pokład i (uważając na spadający poziom tlenu) spróbować dostać się do innych jego części z zewnątrz. Tym niemniej każdorazowe otwarcie drzwi bądź uruchomienie jakiegokolwiek urządzenia wymaga wydania odpowiedniego polecenia zarządzającej wszystkimi systemami statku sztucznej inteligencji, która niejednokrotnie odmówi wprowadzenia danej komendy w życie. Wówczas będziemy zmuszeni przekonać ją odpowiednią dawką perswazji bądź inaczej skonstruowanym poleceniem. Całość budzić może skojarzenia z niejakim HAL-em, czyli komputerową AI ukazaną w kultowym obrazie Stanleya Kubricka 2001: Odyseja Kosmiczna.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7.8 / 10 na podstawie 31 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.4 / 10 na podstawie 7 głosów czytelników.

Gry podobne do Event[0]

Wymagania wiekowe Event[0]

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Event[0]

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5 2.8 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5 2.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 650 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit

Testujemy intrygujący survival Event[0] – czy przetrwasz starcie ze sztuczną inteligencją?

Przed premierą 2 września 2015, 13:22

Gabaryty Nautilusa do najpokaźniejszych nie należą. Podobnie sprawa ma się z wnętrzem statku – małe, skromnie urządzone pomieszczenia oddzielone od siebie drzwiami pozostającymi na łasce terminali. Mało światła, mało ozdobników, mało porządku, mało przestrzeni, mały nawet nieskończony kosmos wokół. Oszczędność projektów lokacji Event[0] zauważyłem szybko, szybko zrozumiałem też funkcję, jaką ma pełnić – każdy widoczny i słyszalny (najczęściej jako miarowe buczenie połączone z okazjonalnym stukotem) element otoczenia dopełnia atmosferę samotnej przeprawy, podkreślając subtelnie nastrojowość i zderzając się z wyjątkowo nieprzyjemnym uczuciem odosobnienia. Podczas zwiedzania, momentami odnosiłem co prawda wrażenie, że z silnika Unity, przy odrobinie chęci, dałoby się wycisnąć nieco więcej (spostrzeżenie dotyczy głównie zewnętrznej części statku), co poskutkowałoby dodatnim wpływem na ogólny wygląd poziomu, ale jako że mamy do czynienia z wczesną alfą z końca ubiegłego roku, na niedoróbki można przymknąć oko – ufam, że zostaną „wyklepane”.