Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
press release Partner of Promotion Press Release 4 czerwca 2009, 10:01

Logitech Flight System G940 zapowiedziany

Firma Logitech zapowiedziała dziś premierę nowego zestawu dedykowanego symulacjom lotniczym – Logitech Flight System G940. G940 inspirowany jest wyglądem kokpitu wojskowych i cywilnych samolotów oraz helikopterów. Zastosowana w urządzeniu technologia siłowego sprzężenia zwrotnego pozwala poczuć jak na samolot oddziałują pęd powietrza, turbulencje, czy siły grawitacyjne. Najnowszy produkt z sygnow

(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)

Firma Logitech zapowiedziała dziś premierę nowego zestawu dedykowanego symulacjom lotniczym – Logitech Flight System G940. G940 inspirowany jest wyglądem kokpitu wojskowych i cywilnych samolotów oraz helikopterów. Zastosowana w urządzeniu technologia siłowego sprzężenia zwrotnego pozwala poczuć jak na samolot oddziałują pęd powietrza, turbulencje, czy siły grawitacyjne. Najnowszy produkt z sygnowanej literą G serii peryferiów dla graczy to pierwszy symulator lotniczy Logitech.

O naszych produktach z serii G można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że są tuzinkowe. To samo dotyczy modelu G940 – powiedział Ruben Mookerjee, Logitech’s director of product marketing for gaming. – Rozpoczynając pracę nad tym urządzeniem chcieliśmy zredefiniować doświadczenia związane z korzystaniem z symulacji lotniczych. Logitech G940 daje użytkownikom poczucie niezwykłego realizmu. Niezależnie czy sterujesz samolotem pasażerskim A380, myśliwcem F/A-18 Hornet lub helikopterem Comanche, możesz mieć równoczesną kontrolę nad wszystkimi silnikami, sterować tylko jednym z nich lub ćwiczyć trudne manewry.

Logitech Flight System G940 zapowiedziany - ilustracja #1

Logitech Flight System G940 składa się z trzech elementów: działającego w oparciu o mechanizm siłowego sprzężenia zwrotnego joysticka, podwójnej przepustnicy oraz pedałów steru. G940 zaprojektowano w zgodzie z systemem HOTAS (Hands On Throttle-and-Stick). Wszystkie przyciski, umożliwiające zaprogramowanie ponad 250 poleceń, zostały rozmieszczone w taki sposób, by można było sprawować kontrolę nad samolotem bez konieczności odrywania rąk od przepustnicy i drążka sterowego.

Instalacja systemu jest bardzo prosta. Wystarczy połączyć przepustnicę do pedałów steru a te do joysticka, a następnie podłączyć kabel USB do komputera. Wszystkie elementy zestawu wyposażono we wsporniki nadające im stabilność i uniemożliwiające niekontrolowane przesunięcia. Flight System G940 jest kompatybilny z niemalże wszystkimi komputerowymi symulatorami lotu, m.in. Microsoft® Flight Simulator X, IL-2 Sturmovik™: 1946 oraz Lock On: Modern Air Combat X-Plane 9.

Joystick z mechanizmem siłowego sprzężenia zwrotnego

Joystick, który znalazł się w zestawie Flight System G940 wyposażono w technologię siłowego sprzężenia zwrotnego. Dzięki niej podczas sterowania samolotem możemy poczuć każdy ruch maszyny jak i reakcję na pęd powietrza, turbulencję oraz siłę grawitacji. Inaczej niż w przypadku wibracyjnego sprzężenia zwrotnego czy technologii rumble, siłowe sprzężenie zwrotne umożliwia bardziej precyzyjne i namacalne odwzorowanie wszystkich sił działających na samolot w czasie lotu.

Logitech Flight System G940 zapowiedziany - ilustracja #2

Joystick pozwala zachować pełną kontrolę nad pilotowaną maszyną. Wyposażono go w dwustopniowy metalowy spust, sześć programowalnych guzików, dodatkowy mini-drążek, 8-kierunkowy kapturek oraz trzy analogowe kontrolery wyważenia samolotu. Dla zapewnienia komfortu podczas długich lotów, na joysticku umieszczono wygodną podstawkę pod dłonie. Drążek ponadto został delikatnie pochylony do przodu oraz pokryty specjalnym, miłym w dotyku materiałem.

Programowalna podwójna przepustnica

W Flight System G940 zastosowano dzieloną przepustnicę, dzięki czemu wygodnie można sterować maszynami wielosilnikowymi. Podczas pilotowania samolotów jednosilnikowych łopatki przepustnicy łączone są przy użyciu specjalnej blokady zapewniającej symultaniczną pracę obydwu elementów.

Interaktywne, programowalne przyciski umiejscowione na podstawie przepustnicy w pełni współdziałają z aplikacjami do symulacji lotów. Świecą się na zielono, czerwono, pomarańczowo lub nagle gasnąc, podobnie jak w prawdziwym kokpicie, sygnalizują stan maszyny. Aby zwiększyć wygodę, Logitech zdefiniował 80 urządzeń, które można przypisać poszczególnym klawiszom. Dzięki temu użytkownik może w łatwy sposób uzyskać dostęp do takich udogodnień jak: GPS, autopilot, czy nawigacji trybu lądowania.

Przepustnicę wyposażono ponadto w dwa ośmiokierunkowe kapturki, cztery programowalne przyciski bazowe oraz dwie obrotowe analogowe kontrolki. Dołączone do zestawu oprogramowanie Logitech® Gaming Software pozwala w ciągu kilku sekund przypisać do G940 niemalże każdą funkcję dostępną w symulatorze.

Logitech Flight System G940 zapowiedziany - ilustracja #3

Autentyczne pedały steru

Składające się z czteroelementowego mechanizmu pedały steru wzorowano na rozwiązaniach stosowanych we współczesnych wojskowych myśliwcach. Urządzenie wyposażono w stopki umożliwiające kontrolę steru oraz hamowanie. Dzięki temu użytkownicy mogą z większą precyzją wykonywać nagłe manewry, lądować pod wiatr czy pilotować helikopter. Specjalna głowica umożliwia ponadto dostosowanie wrażliwości pedałów do indywidualnych preferencji.

W celu zapewnienia pełnego komfortu na podstawce umieszczono stabilizujący zaczep do dywanu oraz wygodną podpórkę do pięt.

Cena i dostępność

Logitech Flight System G940 będzie dostępny w sklepach we wrześniu. Sugerowana przez producenta cena detaliczna urządzenia wyniesie 1349 PLN.

Logitech - informacje

Firma Logitech, założona w 1981 roku, projektuje, wytwarza i sprzedaje osobiste urządzenia peryferyjne, dzięki którym ludzie mogą efektywnie pracować, bawić się <br>i komunikować w cyfrowym świecie. Logitech International to szwajcarska spółka notowana na szwajcarskiej giełdzie SWX (LOGN) oraz w Stanach Zjednoczonych w systemie rynków narodowych Nasdaq (LOGI). Firma ma zakłady produkcyjne <br>w Azji oraz biura w największych miastach Ameryki Północnej, Europy oraz rejonu Azji i Pacyfiku.