Hearts of Iron II już w sklepach w Ameryce
Długo oczekiwana kontynuacja znanej gry Hearts of Iron dotarła wreszcie na półki sklepowe w USA. Jak twierdzi Fredrik Lindgren, szef departamentu sprzedaży i marketingu firmy Paradox Software: „Bardzo konkretna wizja drugiej części Hearts of Iron, w połączeniu z niesamowitym wsparciem ze strony graczy pozwoliła nam stworzyć doskonałą strategię”.
Piotr Spychala
Długo oczekiwana kontynuacja znanej gry Hearts of Iron dotarła wreszcie na półki sklepowe w USA. Jak twierdzi Fredrik Lindgren, szef departamentu sprzedaży i marketingu firmy Paradox Software: „Bardzo konkretna wizja drugiej części Hearts of Iron, w połączeniu z niesamowitym wsparciem ze strony graczy pozwoliła nam stworzyć doskonałą strategię”.
Jak gra prezentuje się w stosunku do swej poprzedniczki? Lista zmian zaczyna się od interfejsu użytkownika: „Większość podstawowych elementów rozgrywki została nieco uproszczona, by zapewnić, zwłaszcza początkującym graczom płynniejszą rozgrywkę. Chcieliśmy sprawić by gra stała się łatwiejsza do kontrolowania, ale trudniejsza do opanowania w stopniu mistrzowskim”.
Gra oferuje 19 scenariuszy, 14,000 postaci (przywódcy, generałowie) oraz możliwość rozgrywek sieciowych w trybie kooperacji. Dla początkujących graczy przewidziano dokładny podręcznik, pozwalający w krótkim czasie opanować podstawy rozgrywki. Gra spotkała się z dobrym przyjęciem w serwisach takich jak PC Gamer czy IGN.
Ciekawostką jest fakt, że sprzedaż obu części Hearts of Iron została zakazana w Chinach. Zdaniem Chińskiego Ministerstwa Kultury, powodem jest rzekome „naginanie historii wymierzone w suwerenność oraz integralność terytorialną Chin”. Chyba widzieliśmy już poważniejsze argumenty przeciwko grom komputerowym...
Polskim wydawcą gry jest Cenega Poland, która zapowiada, że gra powinna ukazac się w sprzedaży w cenie 99 PLN w drugiej połowie stycznia.

GRYOnline
Gracze
- Strategy First
- Paradox Interactive
- PC
Komentarze czytelników
thanatos Generał
Chupacabra--->grałem w jedynkę i nic takiego nie pamiętam.
Teoria--->model czołgu+(artyleria=kaliber lufy)--->konkretna wersja--->produkcja.
To co opisujesz było w C.O.R.E. i bardzo mi się podobało.
Przy odpowiednim ustawieniu kolejki bardzo rzadko zdarzało mi się ,że miałem zastój z powodu nie wynalezienia czegoś.
A przy systemie opisywanym przez Ciebie obawiam się ,że może dojść do sytuacji jak z pierwszej wersji(przed patchami)-gracz w '41 roku będzie posiadał atamówki i "odrzutowce".
Anoneem Generał
Mnie wkurzało że po wyzwoleniu Jankesami (Ci to dopiero mieli zawyżone "zdolności" :-)) całej Europy z rąk brzydkiego Adolfa nie mogłem przywrócić tych ziem prawowitym właścicielom (może z wyjątkiem Francji) - niby nawet w wersji 1.06 istniała opcja utworzenia kraju sojuszniczego ale we "wspaniałej" wersji PL kończyło sie to nieodmiennie resetem kompa :D A jak grałem Brytyjczykami to miałem w Indiach (na froncie z Japońcami) pod komendą chyba ze 300 sojuszniczych dywizji z kilkudziesięciu krajów :)) Nawet Hamerykanie powierzali mi życie setek tysięcy swoich niewinnych duszyczek... Cyrk, chociaż grało się fajnie :)
Chupacabra Konsul
thanatos---> heh, masz racje, od poczatku gralem tylko z modem CORE i rzeczywiscie, technologii bylo od groma:) Tak, wogole, to cala technologia i odkrywanie bedzie chyba najbardziej zmienione, w stosunku do pierwszej czesci
I tak, bedzie mozna zawierac sojusze miedzy dowolnymi panstwami, dyplomacja znacznie rozwinieta jest. Bardzo fajna rzecza bedzie mozliwosc negocjacji handlowych miedzy dowolnymi panstwami. Mozna np sprzedawac projekty okretow za kase:) Tak, bedzie kasiora w grze;)
iNfiNity! Legend

Chupacabra - no, teraz poprawiłeś mi humor. Widzę żę będą sojusze jak w seri EU :) To mi się podoba. Już się nie mogę doczekać sojuszu np. Polski i Czechosłowacji !
A nei wiesz czy będzie można np. zawrzeć pokój w zamian za oddanie prowincji? Pytam sie ciebie, bo widzę że śledzisz forum paradoxu...
Chupacabra Konsul
iNfiNity! --> sam sie zastanawiam czy bedzie mozna, ale raczej ciezko bedzie osiagnac pokoj, to jest gra o wojnie totalnej.
A i poprawili chyba najwieksza wade HOI: beda partyzanci:) Beda przeszkadzac, a zeby sie ich pozbyc trzeba oddelegowac do tego jakies dywizje.
Ponizej zamieszczam link do pierwszej recenzji HOI 2:
oto jakie oceny dostalo:
Graphics:................ 08
Sound:................ 08
Gameplay:................ 09
A.I. :................ 09
Value:................ 09
Tilt:................ 09
Final Score:
8.8