GOL na GC 2007: Mass Effect

Mass Effect był w ścisłej czołówce gier zaprezentowanych nam w trakcie Games Convention. Nie ma co do tego żadnych wątpliwości.

Krzysztof Gonciarz

Mass Effect był w ścisłej czołówce gier zaprezentowanych nam w trakcie Games Convention. Nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Urzeka w niej przede wszystkim kontrast pomiędzy gigantycznymi możliwościami wyboru i wywierania wpływu na fabułę, a utrzymaniem wszystkiego w bardzo prostej w obsłudze konwencji. Nie zginiemy tu pod natłokiem umiejętności, punktów doświadczenia i wielowątkowości. Trudność leży w myśleniu nad rozwiązaniami oraz podejmowaniu właściwych decyzji moralnych – nie we wnikliwej analizie systemu rozwoju postaci.

GOL na GC 2007: Mass Effect - ilustracja #1

Gracz wciela się w rolę kapitana statku kosmicznego, Johna Sheperda, któremu postawione zostało zadanie powstrzymania szaleńca chcącego zniszczyć całe życie we wszechświecie. Sztampa, bo sztampa, ale co z tego? Inspiracje Star Trekiem są tutaj najbardziej widoczne („sterylni” bohaterowie). Fabularna płaszczyzna gry skupiona została na problematycznych wyborach. W trakcie prezentacji ukazano nam sytuację, która skonfudowałaby niejednego pewniaka, myślącego że gry nie igrają uczuciami. Niestety, zabroniono ujawniać szczegółów, heh. Dość powiedziec, że gracz ma realny wpływ na kształt fabuły i może (musi) często decydować o życiach osób, które w przyszłości mogą się okazać pomocne – lub wręcz przeciwnie.

GOL na GC 2007: Mass Effect - ilustracja #2

Istotnym elementem gry są dialogi, w których odpowiedzi wybieramy spośród skrótowych sentencji zawartych w kółku na dole ekranu. Czas wyboru jest nieograniczony. Jeśli rozbudowując postać zainwestujemy dodatkowo w punkty Uroku (Charm) lub Zastraszenia (Intimidate), ujawnią się nowe opcje dialogowe.

Bardzo ciekawie prezentuje się sterowanie „łazikiem” (Mako) oraz walka w trzyosobowej drużynie. Wydawanie poleceń za pomocą tzw. Talent screena jest proste i intuicyjne. Mimo to, istnieje możliwość inwestowania głównie w umiejętności pasywne i upodobnienie walki do klasycznego FPS-a. Wyraźnym cytatem z Gears of War jest ustawienie kamery, gdy bohater biegnie (obniżona, „z ręki”).

GOL na GC 2007: Mass Effect - ilustracja #3

Mass Effect był w ścisłej czołówce gier zaprezentowanych nam w trakcie Games Convention. Powtórzmy to drugi raz, by zapamiętać. Na tę grę po prostu trzeba czekać.

Mass Effect

Mass Effect

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 listopada 2007

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.7

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
  • BioWare
  • Microsoft
  • X360
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2007-08-24
21:10

zanonimizowany461512 Chorąży

juz_sam_nie_wiem --> Tak, to screeny z gry :) Obejrzyj kilka filmików ze strony oficjalnej, a zaprze ci dech :)

Komentarz: zanonimizowany461512
2007-08-24
21:18

jiker Senator

jiker

Jarken --> Osobiście nienawidzę tych pseudoambitnych, pozbawionych jakiejkolwiek sensownej fabuły i systemu rozgrywki kiczowatych gier dla zniewieściałych Francuzów, ale Mass Effect ma w sobie to coś, co może mnie do nich przekonać :).

Komentarz: jiker
2007-08-24
21:26

zanonimizowany431140 Legend

Jakich filmikow? Przeciez wszystkie przerywniki sa na enginie gry... :>

Komentarz: zanonimizowany431140
2007-08-24
21:45

Pan Kapitan Centurion

szkoda ze tylko xbox ;(

Komentarz: Pan Kapitan
2007-08-25
00:12

zanonimizowany409726 Generał

Hit to jest pewne :)

Komentarz: zanonimizowany409726

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl