Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 sierpnia 2007, 15:55

autor: Krzysztof Gonciarz

GOL na GC 2007: Mass Effect

Mass Effect był w ścisłej czołówce gier zaprezentowanych nam w trakcie Games Convention. Nie ma co do tego żadnych wątpliwości.

Mass Effect był w ścisłej czołówce gier zaprezentowanych nam w trakcie Games Convention. Nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Urzeka w niej przede wszystkim kontrast pomiędzy gigantycznymi możliwościami wyboru i wywierania wpływu na fabułę, a utrzymaniem wszystkiego w bardzo prostej w obsłudze konwencji. Nie zginiemy tu pod natłokiem umiejętności, punktów doświadczenia i wielowątkowości. Trudność leży w myśleniu nad rozwiązaniami oraz podejmowaniu właściwych decyzji moralnych – nie we wnikliwej analizie systemu rozwoju postaci.

GOL na GC 2007: Mass Effect - ilustracja #1

Gracz wciela się w rolę kapitana statku kosmicznego, Johna Sheperda, któremu postawione zostało zadanie powstrzymania szaleńca chcącego zniszczyć całe życie we wszechświecie. Sztampa, bo sztampa, ale co z tego? Inspiracje Star Trekiem są tutaj najbardziej widoczne („sterylni” bohaterowie). Fabularna płaszczyzna gry skupiona została na problematycznych wyborach. W trakcie prezentacji ukazano nam sytuację, która skonfudowałaby niejednego pewniaka, myślącego że gry nie igrają uczuciami. Niestety, zabroniono ujawniać szczegółów, heh. Dość powiedziec, że gracz ma realny wpływ na kształt fabuły i może (musi) często decydować o życiach osób, które w przyszłości mogą się okazać pomocne – lub wręcz przeciwnie.

GOL na GC 2007: Mass Effect - ilustracja #2

Istotnym elementem gry są dialogi, w których odpowiedzi wybieramy spośród skrótowych sentencji zawartych w kółku na dole ekranu. Czas wyboru jest nieograniczony. Jeśli rozbudowując postać zainwestujemy dodatkowo w punkty Uroku (Charm) lub Zastraszenia (Intimidate), ujawnią się nowe opcje dialogowe.

Bardzo ciekawie prezentuje się sterowanie „łazikiem” (Mako) oraz walka w trzyosobowej drużynie. Wydawanie poleceń za pomocą tzw. Talent screena jest proste i intuicyjne. Mimo to, istnieje możliwość inwestowania głównie w umiejętności pasywne i upodobnienie walki do klasycznego FPS-a. Wyraźnym cytatem z Gears of War jest ustawienie kamery, gdy bohater biegnie (obniżona, „z ręki”).

GOL na GC 2007: Mass Effect - ilustracja #3

Mass Effect był w ścisłej czołówce gier zaprezentowanych nam w trakcie Games Convention. Powtórzmy to drugi raz, by zapamiętać. Na tę grę po prostu trzeba czekać.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Mass Effect

Mass Effect