Kompendium zawiera wszystkie podstawowe informacje dotyczące gry Final Fantasy XV, a także jej dodatków oraz aktualizacji, które systematycznie pojawiają się od czasu premiery w 2016 roku. Produkcja jest kolejną odsłoną najpopularniejszego cyklu jRPG, za którego powstanie odpowiada firma Square Enix.
Michał Kułakowski
Aktualizacja #12 (1 kwietnia 2019): Finalna aktualizacja kompendium wzbogaciła je o informacje na temat ostatniego dodatku do gry (Episode Ardyn), który ukazał się pod koniec marca 2019 roku.
Aktualizacja #11 (16 grudnia 2018): Kompendium zostało zaktualizowane o informacje związane z planowanymi DLC, wynikami sprzedaży i dalszymi losami wsparcia dla gry.
Aktualizacja #10 (24 maja 2018): Kompendium zostało zaktualizowane o informacje dotyczące wsparcia gry przez deweloperów w 2019 roku. Chodzi tu o kolejne planowane dodatki oraz DLC.
Aktualizacja #9 (27 marca 2018): Kompendium zostało zaktualizowane o nowe informacje po premierze Fantasy XV: Royal Edition i pecetowej wersji gry.
Aktualizacja #8 (18 lutego 2018): Nowe informacje na temat Fantasy XV: Royal Edition, a także pecetowej wersji gry oraz jej wymaganiach sprzętowych.
Aktualizacja #7 (15 grudnia 20l7): Informacje o kolejnych aktualizacjach, a także zestawach DLC oraz planach deweloperów na rok 2018.
Aktualizacja #6 (18 września 20l7): Informacje o pecetowej i mobilnej wersji gry, a także kolejne szczegóły na temat aktualizacji oraz dodatków DLC.
Aktualizacja #5 (9 lutego 2017): Nowe informacje o datach premiery DLC oraz planowanych aktualizacjach gry.
Aktualizacja #4 (30 stycznia 2017): Kompendium zostało rozszerzone o informacje związane z opublikowanym aktualizacjami oraz DLC.
Aktualizacja #3 (1 grudnia 2016): Kompendium zostało rozszerzone o informacje popremierowe.
Aktualizacja #2 (20 września 2016): Kompendium zostało rozszerzone o informacje o nowej dacie premiery gry, a także te związane z planowanymi DLC i rozszerzeniami.
Aktualizacja #1 (14 lipca 2016): Kompendium zostało rozszerzone o najświeższe informacje dotyczące gry, w tym jej datę premiery i szczegóły związane filmem i serialem, które towarzyszą debiutowi gry.
Final Fantasy XV to długo wyczekiwana kolejna odsłona najsłynniejszego cyklu gier jRPG, który narodził się w 1987 roku. To również tytułu, którego proces produkcji wzbudza niemałe kontrowersje. Nie tylko ze względu na odejście twórców od wielu stałych elementów serii oraz śmiałe eksperymenty z jej formułą, ale także na to, że od czasu pierwszej zapowiedzi projektu minęło już prawie 10 lat. Co gorsza, przez spory wycinek tej dekady do graczy docierały jedynie zdawkowe informacje i krótkie filmowe trailery, które tylko podgrzewały i tak już ogromne oczekiwania oraz nadzieje fanów. Final Fantasy XV zyskał dzięki temu na wpół mityczny status, podobny do tego jakim cieszył się niesławny Duke Nukem Forever. Wielu graczy ostatecznie zaczęło godzić się więc z faktem, że gra nigdy nie ujrzy już światła dziennego. Zacznijmy jednak od początku...
Final Fantasy XV został po raz pierwszy przedstawiony fanom przez firmę Square Enix podczas targów E3 w 2006 roku jako ekskluzywna produkcja na PlayStation 3. Gra nosiła wówczas tytuł Final Fantasy Versus XIII. Była ona jedną z trzech części ambitnego projektu o nazwie Fabula Nova Crystallis Final Fantasy XIII, w którego skład wchodziły jeszcze Final Fantasy XIII oraz Final Fantasy Agito, przemianowane kilka lat później na Final Fantasy Type-0. Produkcje spod szyldu Fabula Nova miały rozgrywać się w różnych światach, ale posiadać wspólną mitologię, w której nadrzędną rolę odgrywają bóstwa, takie jak bogini Etro oraz służące im byty nazywane l'cie. Reżyserią gry zajął się Tetsuya Nomura, twórca będący weteranem gatunku i jedną z najważniejszych osób w Square Enix, który jako producent kreatywny i projektant postaci pracował nad serią Kingdom Hearts, Final Fantasy oraz takimi grami jak Parasite Eve czy The World Ends with You.

Po zmianie tytułu gry twórcy zmodyfikowali jej model rozgrywki i scenariusz, wprowadzając nowe wątki i bohaterów
Przez wiele lat produkcja Final Fantasy Versus XIII posuwała się w ślimaczym tempie. Gra nie była bowiem priorytetem dla studia, które skupiało się na innych projektach, między innymi na trylogii Final Fantasy XIII. Deweloperzy wchodzący w skład niewielkiego roboczego zespołu stworzyli jedynie szkielet rozgrywki, zarys fabuły, a także projekty koncepcyjne świata oraz postaci. Przygotowali także kilka trailerów filmowych oraz zwiastuny przedstawiające rozgrywkę a nawet cut-scenki. Materiały te wprowadzały jednak w błąd fanów, którzy na ich podstawie mogli wysnuć wniosek, że premiera tytułu wciąż zbliża się dużymi krokami.
W rzeczywistości realne prace nad Final Fantasy Versus XIII zaczęły się dopiero w 2011 roku. Wówczas to na nowo sformowany zespół deweloperski zdecydował się w tajemnicy na zmianę tytułu gry oraz kierunku jej rozwoju. Postanowiono również zmienić docelową platformę sprzętową z PlayStation 3 na nadchodzące konsole nowej generacji. Dopiero dwa lata później, na targach E3 w 2013 roku, produkcja została ponownie przedstawiona światu jako Final Fantasy XV oraz zapowiedziana na PlayStation 4 i Xboksa One. Nowym reżyserem projektu został Hajime Tabata, mający na koncie gry Final Fantasy Type-0 oraz Crisis Core: Final Fantasy VII. Od tamtej pory prace nad tytułem przebiegały pełną parą. Autorzy, przed wszystkim za sprawą Tabaty, po raz pierwszy w historii serii tak drobiazgowo dzielą się informacjami na temat kolejnych etapów przygotowania gry. Publikując filmy przedstawiające robocze wersje lokacji i elementów rozgrywki, a także biorąc pod uwagę liczne sugestie fanów. Efektem polityki otwartych drzwi było też wydane w 2015 roku demo, zatytułowane Episode Duscae, które zawierało wycinek pełnej wersji oraz prototyp systemu walki. Zupełnie nowa wersja demonstracyjna trafiła do graczy w marcu 2016 roku. Tzw. Platinum Demo, prezentowało nowe technologie graficzne oraz zmodyfikowany system walki, który zapakowany był w krótką historię przedstawiającą przygody młodego księcia Noctisa.
Pierwszą oficjalną datę debiutu tytułu poznaliśmy w marcu 2016 roku. Premiera Final Fantasy XV została wówczas wyznaczona na 30 września 2016 roku. Niestety, w sierpniu Square Enix zdecydowało się przesunąć ją o dwa miesiące, ostatecznie wybierając termin 29 listopada. Gra ukazała się jednocześnie na konsolach Xbox One i PlayStation 4.
Recenzenci w zdecydowanej większości wystawili Final Fantasy XV wyjątkowo pozytywne oceny, wahające się w granicach 80-90 procent. Najczęściej chwalili skalę oraz otwarty świat gry, a także oprawę audiowizualną i projekty graficzne uniwersum. Krytykowano natomiast scenariusz gry, w którym widoczne mają być wyraźnie szwy i dziury, będące wynikiem kłopotliwej i wieloletniej produkcji. Wiele przerywników fabularnych zostało wyreżyserowanych i zmontowanych w dość nieporęczny sposób, w podobny sposób traktowane są niektóre wątki fabularne.
Square Enix ogłosiło, że w pierwszym tygodniu od premiery tytułu do sklepów wysłano w sumie 5 milionów sztuk tytułu. Liczba ta obejmuje fizyczne egzemplarze Final Fantasy XV, które trafiły do dystrybutorów, a także gry sprzedane cyfrowo za pośrednictwem sieci PSN oraz Xbox Live. Produkcja została również najszybciej sprzedającą się odsłoną cyklu w całej jego historii. Bez wątpienia na sukces ten wpływ miała równoczesna światowa premiera we wszystkich regionach świata, na którą producent zdecydował się po raz pierwszy.
W prawie rok po premierze gry na konsolach, Square Enix zapowiedziało oficjalnie na targach gamescom pecetową edycję gry. W tym samym czasie co edycję PC, autorzy przedstawili fanom także Final Fantasy XV: Pocket Edition, a więc kompletnie nową wersję Final Fantasy XV zbudowaną od podstaw z myślą o smartfonach i tabletach, które korzystają z systemów Android oraz iOS. Produkcja ukazała się 8 lutego 2018 roku.
W grudniu 2107 roku, wraz z ukazaniem się ostatniego dodatku wchodzącego w skład przepustki sezonowej producenci gry zapowiedzieli, że w 2018 roku będą kontynuować dalsze prace nad tytułem. Hajime Tabata potwierdził, że jego zespół planuje jeszcze co najmniej cztery zestawy DLC, skupiające się na kolejnych postaciach z kampanii. Jednym z bohaterów dodatku będzie na pewno Ardyn. Deweloperzy gwarantują także dalsze wsparcie dla modułu zabawy wieloosobowej oraz potencjalnie nowe tematyczne eventy w grze. W przeddzień premiery na PC dowiedzieliśmy się także, że konsolowa edycja tytułu rozeszła się w 7 milionach egzemplarzy (wersje pudełkowe i cyfrowe).
6 marca 2018 roku do sklepów trafiło nowe wydanie produkcji, które zatytułowane zostało Final Fantasy XV: Royal Edition. Zawiera ono wszystkie poprawki i zestawy DLC, które ukazał się od czasu premiery oryginalnego tytułu, a także nową zawartość, taką jak dodatkowe walki z bossami czy wcześniej niedostępne lokacje. Nowości te udostępnione zostaną posiadaczom oryginału pod postacią płatnego DLC. W tym samym czasie ukazało się również Final Fantasy XV: Windows Edition. To długo oczekiwana pecetowa wersja tytułu, która zawiera wszystko to, co Royal Edition, a także zaawansowane opcje graficzne niedostępne na konsolach.
W kwietniu 2018 roku, podczas specjalnego panelu na targach PAX East 2018 w Bostonie, deweloperzy zapowiedzieli plany związane ze wsparciem gry do 2019 roku. Według nich, tytuł miał otrzymać w sumie cztery kolejne dodatki. Dowiedzieliśmy się wówczas również, że latem 2018 roku opublikowana zostanie samodzielna wersja wieloosobowego dodatku Final Fantasy XV: Comrades. W tym samym czasie edycja PC otrzymać miała także edytor poziomów oraz kolejne narzędzia dla moderów.
Plany te zostały jednak zweryfikowane i drastycznie zmienione, o czym dowiedzieliśmy się na początku listopada 2018 roku, podczas specjalnego streamu z twórcami. Z dalszej pracy dla Square Enix zrezygnował Hajime Tabata, wieloletni reżyser Final Fantasy XV. Studio postanowiło też skasować trzy z czterech planowanych na 2019 rok dodatków. Spośród nich światło dzienne ujrzał jedynie Episode Ardyn. DLC otrzymało kilkunastominutową animację, stanowiącą jego fabularny prolog. Twórcy porzucili też plany wypuszczenia edytora dla twórców modów na PC. Po premierze finalnego dodatku wszelkie dalsze prace nad grą zostały wstrzymane, co zostało oficjalnie potwierdzone podczas ostatniego streamu z deweloperami, który odbył się 29 marca. Do września 2018 roku, do graczy trafiło w sumie 8,1 miliona egzemplarzy Final Fantasy XV. Tytuł wdarł się tym samym do pierwszej trójki najlepiej sprzedających się produkcji z serii.
Chociaż w trakcie wieloletniego procesu tworzenia gry jej autorzy zmienili tytuł i porzucili rzymską trzynastkę, fabuła produkcji nadal związana jest tematycznie z pozostałymi przedstawicielami dawnej kompilacji Fabula Nova Crystallis. Producenci porzucili jednak wiele elementów przygotowanej z myślą o niej mitologii. Zmieniono także pierwotną wersję scenariusza przygotowaną z myślą o Versus XIII. Twórcy przestawili kolejność wydarzeń, położyli nacisk na inne aspekty historii oraz wprowadzili zupełnie nowe postacie. Od początku autorzy wiedzieli jednak, że akcja skupiać będzie się na czwórce głównych bohaterów, czerpiąc inspiracje z klasycznych filmów i opowieści drogi, przedstawiając łączącą ich więź, która zostaje wydana na próbę podczas długiej podróży.
Akcja Final Fantasy XV rozgrywa się w fikcyjnym świecie o nazwie Eos. Głównym bohaterem jest młody książę Noctis Lucis Caelum, którego rodzina od pokoleń rządzi małym i wysoko rozwiniętym technologicznie miastem-państwem Lucis. Jako jedyny kraj dysponuje ono jeszcze potężnym magicznym kryształem, zapewniającym ochronę i dostanie życie jego mieszkańcom. Przez wiele lat Lucis izolowało się od świata zewnętrznego, broniąc się przed zakusami sąsiadów dążących do przejęcia kontroli nad źródłem jego bogactwa. Największym z oponentów niewielkiego państwa jest zmilitaryzowane Imperium Niflheim, sprawujące kontrolę nad prawie całym kontynentem. Wzajemną niechęć oraz zimną wojnę pomiędzy dwoma stronami zakończyć miał specjalny traktat podpisany przez ojca Noctisa oraz samego imperatora. Okazuje się, że propozycja umowy była jedynie blefem i w dniu ratyfikacji Lucis niespodziewanie najeżdżają agresywne siły Niflheimu, niszcząc stolicę Insomnię, a także zabijając zaskoczonego obrotem spraw króla Regisa.
Kiedy rodzinne miasto Noctisa jest równane z ziemią przez siły Niflheimu, ten wraz z trzema towarzyszami, którymi są Gladiolus Amicitia (osobisty strażnik księcia), Ignis Stupeo Scientia (królewski doradca) oraz Prompto Argentum (przyjaciel Noctisa z dzieciństwa), podróżuje do miasta Altissia, w którym ma spotkać się ze swoją przyszłą żoną Lunafreyą „Luną” Nox Fleuret. Małżeństwo z Luną, młodą i wyjątkowo utalentowaną wieszczką potrafiącą komunikować się z bogami, która pochodzi z autonomicznej imperialnej prowincji Tenebrae, miało przypieczętować traktat pomiędzy Niflheimem i Lucis. Kiedy grupa bohaterów dowiaduje się o losie jaki spotkał ich ojczyznę, staje przed potężnym dylematem i musi zdecydować, co zrobić dalej, równocześnie ukrywając się przed polującymi na nich żołnierzami Imperium.
Kingsglaive: Final Fantasy to pełnometrażowy i blisko dwugodzinny film fabularny, zrealizowany w technice CGI, stworzony przez zespół odpowiadający za kinowy obraz Final Fantasy VII: Advent Children z 2005 roku. Kingsglaive przedstawia wydarzenia, rozgrywające się w tym samym czasie co gra. Fabuła produkcji skupia się na królu Regisie i jego ochroniarzu Nyksie Ulricu, który należy do elitarnej królewskiej straży o nazwie Kingsglaive. Film ukazuje kulisy podpisania traktatu pokojowego pomiędzy Lucis a Niflheimem, zdradziecką inwazję tego drugiego na bezbronne królestwo Regisa, a także ucieczkę Lunafreii z oblężonego miasta. Kingsglaive: Final Fantasy zadebiutował na początku lipca 2016 roku na srebrnym ekranie w Japonii, a nieco później także o limitowanej ilości sal kinowych na całym świecie. Wersja Blu-ray produkcji jest częścią kolekcjonerskiej wersji Final Fantasy XV.
Formę prequela do gry pełni pięcioodcinkowa miniseria anime Brotherhood: Final Fantasy XV, która zrealizowana została na zamówienie przez studio A-1 Pictures (Sword Art Online, Ao no Exorcist, Working!!). Jej akcja toczy się tuż przed wydarzeniami opowiedzianymi w grze i za pomocą flashbacków, przedstawia widzom sylwetkę wszystkich czterech głównych bohaterów tytułu. Produkcja została udostępniona za darmo w serwisie YouTube, na oficjalnym kanale Final Fantasy.
Model rozgrywki w Final Fantasy XV przypomina ten z serii Kingdom Hearts. Akcję gry obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, a eksploracja dużych oraz otwartych lokacji odbywa się w czasie rzeczywistym. W przeciwieństwie do poprzednich gier z serii, system walki jest nastawiony na akcję, tak więc w grze nie uświadczymy klasycznych turowych bitew oraz pojedynków na osobnych arenach. Przeciwnicy poruszają się swobodnie po lokacjach, dzięki temu możemy ich omijać lub zaskakiwać. Kolejną różnicą w stosunku do poprzednich odsłon Final Fantasy jest fakt, że gracze mogą kontrolować jedynie postać głównego bohatera. Chociaż wcześniejsze prototypy gry wskazywały na to, że wcielimy się także innych bohaterów, deweloperzy zrezygnowali z tej możliwości. W trakcie przygody Noctisowi towarzyszy stale trójka jego przyjaciół, a od czasu do czasu do drużyny gościnnie dołączają dodatkowe postacie. Protagonista posługuję się magią, specjalnymi umiejętnościami, a także jedną z jego wielu magicznych broni. W skład arsenału księcia wchodzą przyzywane w razie potrzeby miecze jednoręczne, dwuręczne, sztylety, włócznie, ogromny shurkien do ataków na dystans, a także tarcza. Bohater potrafi również błyskawicznie teleportować się na krótkich dystansach, co pozwala mu szybko atakować przeciwników i docierać do normalnie niedostępnych miejsc. Podczas pojedynków, możemy bronić się przed ciosami przecinków, parować i unikać ataków, a także dokonywać szybkich przewrotów.
Przez sporą część rozgrywki możemy korzystać z pomocy towarzyszy, z którymi wykonamy łączone ataki oraz kombosy. Wraz z rozwojem fabuły tytułu otrzymujemy również pomoc ze strony kolejnych Archaeanów, potężnych istot pełniących rolę klasycznych summonów znanych z innych Final Fantasy. Po spełnieniu konkretnych wymagań przyzywamy je w widowiskowy sposób na pole bitwy. Autorzy produkcji zadbali o to, by była ona zróżnicowana. Poza wypełnianiem misji fabularnych, gracze będą również mogli zajmować questami pobocznym i bawić się z minigrami. Wiele z wyzwań będzie wymagała od graczy przyjęcia innej strategii, w tytule pojawią się bowiem np. segmenty składankowe, w których będziemy musieli pozostać niezauważeni przez wrogów.
Wyjątkowo ważną rolę w grze pełni eksploracja świata. Po mapie podróżujemy w Regalii, luksusowej limuzynie, należącej wcześniej do ojca Noctisa. Samochód przemieszcza się automatycznie po drogach, ale w każdej chwili możemy wysiąść z pojazdu i zejść z utartej ścieżki, wypełniając dodatkowe zadania oraz questy lub poszukując różnych sekretów. Co więcej, wehikuł będziemy z czasem ulepszać, by ostatecznie zamontować w nim moduł, pozwalający na wzbicie się w powietrze i swobodne latanie po mapie świata. Dzięki aktualizacyjnym, które ukazały się po jej premierze, auto zyskało także możliwość jazdy po bezdrożach.
W produkcji zaimplementowano cykl dnia i nocy, który wpływa na zachowanie dzikich bestii. Drużyna graczy musi od czasu do czasu rozbijać obóz w dziczy - tylko w czasie odpoczynku postacie mogą awansować na kolejne poziomy doświadczenia. Siły regenerujemy dzięki przygotowywanym posiłkom, a w zależności od wykorzystanych składników bohaterowie mogą otrzymać również dodatkowe bonusy do obrony lub ataku, które okażą się ważne zwłaszcza w walce z najsilniejszymi przeciwnikami.
Jeżeli chodzi o projekty świata oraz postaci, twórcy inspirowali się zarówno klasyczną ikonografią fantasy, jak i współczesnymi krajobrazami Tokio, Wenecji, Stanów Zjednoczonych czy Karaibów, wprowadzając w życie jedno z haseł gry, którym jest – „Fantazja oparta na rzeczywistości”. Za ścieżkę dźwiękową gry odpowiada utytułowana kompozytorka Yoko Shimomura, znana między innymi dzięki muzyce z serii Kingdom Hearts.
Jeszcze przed premierą gry twórcy zapowiedzieli, że nie mają zamiaru porzucać swojego dzieła i przez dłuższy czas planują wypuszczać darmowe aktualizacje, które ukazywać będą się wraz z DLC. Jakkolwiek postawa ta jest godna pochwały wzbudziła ona kontrowersje wśród fanów gry, po tym jak deweloperzy przyznali, że chcą poprawić warstwę narracyjną tytułu, dodając nowe przerywniki fabularne, grywalne postaci, a także modyfikując naturę późniejszych rozdziałów gry (przede wszystkim najbardziej krytykowanego rozdziału trzynastego). Spora część miłośników serii uznała, że twórcy tym samym potwierdzają, że wypuścili do sklepów niekompletny i niedokończony produkt, co jeszcze nie zdarzyło się na taką skalę w historii cyklu (nie licząc nieudanego startu MMO Final Fantasy XIV).
Lista ważniejszych aktualizacji gry wprowadzanych w kolejnych miesiącach od premiery:
Square Enix jeszcze w kwietniu 2016 roku zapowiedziało plany związane z rozszerzeniami i mniejszymi DLC, które miały być sukcesywnie publikowane na przestrzeni kilku miesięcy od premiery gry. Poza czysto kosmetycznymi dodatkami, takimi jak nowe modele broni oraz stroje dla bohaterów, deweloperzy wydali kilka fabularnych modułów, zawierających zestaw misji i nowych przedmiotów. Każdy z nich skupia się na jednym z przyjaciół Noctisa i pozwala na jego bezpośrednie kontrolowanie podczas rozgrywki. Warto zaznaczyć, ze nie są one dostępne z poziomu
Dotychczasowe DLC ukazały się podanej poniżej kolejności. Wszystkie nabędziemy osobno lub kupimy w zestawie dzięki przepustce sezonowej.
W 2019 roku do graczy trafił ostatni dodatek, który jest ostatecznym zwieńczeniem wieloletnich prac nad grą. Pozostałe planowane DLC zostały skasowane. Ich fabułą została jednak zaadaptowana i wydana w formie książki, która okazała się w języku japońskim.
Oprawa graficzna na platformie PlayStation 4 wykorzystuje możliwości jakie dają biblioteki DirectX 11 i powstała przy użyciu technologii opracowanych w studiach Square Enix (Luminous Engine) oraz silnika Unreal Engine 4. Obie konsolowe wersje gry docelowo działają w rozdzielczości full HD z prędkością 30 klatek na sekundę, która niestety nie zawsze jest zachowana, zwłaszcza w przypadku bardziej intensywnych fragmentów zabawy. Final Fantasy XV oferuje pewne poprawki w oprawie audiowizualnej posiadaczom PlayStation 4 Pro. Gracze korzystający z tej platformy mogą liczyć na dodatkowe fajerwerki graficzne, takie jak wyższej jakości cienie i efekty świetlne.
Według zapewnień przedstawicieli Square Enix, Final Fantasy XV: Windows Edition nie jest standardowym konsolowym portem. Produkcja została zbudowana od podstaw z myślą o współczesnych komputerach i korzysta z najnowszych standardów technologicznych, takich jak 8K i HDR10, zaawansowany dźwięk 3D oparty na technologii Dolby Atmos, realistyczną symulację trawy (Nvidia TurfEffects) oraz włosów (Nvidia HairWorks), równocześnie oferując bogate opcje konfiguracyjne i wsparcie dla modów. Tytuł prześciga o całą generację to, co udało się osiągnąć jego zespołowi na konsolach, w tym na Xboksie One X i PlayStation 4 Pro.
Minimalne wymagania sprzętowe:
Zalecane wymagania sprzętowe:
Wymagania sprzętowe dla rozdzielczości 4K:
Twórcy udostępnili także benchmark tytułu. Pozwala on sprawdzić nam wydajność naszego komputera i sugerowane przez grę ustawienia graficzne. Pobierzemy go w tym miejscu.
Poza standardowym wydaniem pudełkowym, oryginalne wydanie Final Fantasy XV otrzymało dwie edycje kolekcjonerskie – Deluxe Edition (sugerowana cena to 379 zł) i Ultimate Collector's Edition (sugerowana cena wynosiła 269,99 euro – ponad 1100 zł). Druga z wymienionych dostępna była tylko w sieciowym sklepie Square Enix Store. Niestety, trzydzieści tysięcy przygotowanych przez producenta egzemplarzy rozeszło się mgnieniu oka po otwarciu pre-orderów i jest ona już oficjalnie dostępna. Poniżej opisujemy więc jedynie zawartość wydania Deluxe.
W skład edycji Deluxe wchodzą:
Więcej:Square Enix chce, żeby za 70% testów gier odpowiadało AI; równocześnie ogłoszono zwolnienia grupowe
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
23