Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 września 2008, 10:56

autor: Piotr Doroń

Final Fantasy XIII ma już sfinalizowaną, spójną fabułę

Final Fantasy XIII rozpala umysły wielu graczy. W tym także po raz pierwszy miłośników konsol koncernu Microsoft (nie licząc części jedenastej, która była produkcją MMO oderwaną od głównego nurtu serii). Ucieszy ich zapewne informacja, że produkcja najnowszej propozycji Square Enix z gatunku jRPG przebiega sprawnie.

Final Fantasy XIII rozpala umysły wielu graczy. W tym także po raz pierwszy miłośników konsol koncernu Microsoft (nie licząc części jedenastej, która była produkcją MMO oderwaną od głównego nurtu serii). Ucieszy ich zapewne informacja, że produkcja najnowszej propozycji Square Enix z gatunku jRPG przebiega sprawnie. Poinformowali nas o tym Yoshinori Kitase oraz Shinji Hashimoto, jedni z głównych autorów historii Lightning.

Dokonali tego za sprawą wywiadu udzielonego australijskiemu wydaniu Official PlayStation Magazine. Pierwszy z wymienionych wyżej producentów oznajmił, że „scenariusz jest już praktycznie napisany, a strona artystyczna została ukończona w około 80% ”. Jest to bardzo dobry znak, ponieważ autorzy mają jeszcze dużo czasu przed sobą. Premiera XIII wyznaczona została dopiero na przyszły rok, więc pozostały do niej czas Square Enix będzie mogło przeznaczyć na jak najlepsze dopracowanie całości.

Kitase i Hashimoto odnieśli się także do kwestii multiplatformowości FF XIII. Stwierdzili, że zespół deweloperski przystosowuje grę przede wszystkim do możliwości PlayStation 3. Natomiast edycja przeznaczona dla Xboxa 360 będzie konwersją z konsoli Sony. Jak jednak zapewniają producenci, Square Enix postara się, by wykorzystywała ona wszystkie najlepsze cechy platformy Microsoftu.

Final Fantasy XIII ma już sfinalizowaną, spójną fabułę - ilustracja #1

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej