Electronic Arts najwięcej zarabia na PlayStation 3 i pecetach
Gry przeznaczone na konsolę PlayStation 3 i komputery PC przyniosły koncernowi Electronic Arts największy przychód netto w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2009, który łącznie, dla całej sprzedaży wszytstkich produktów firmy w tym okresie wyniósł 804 miliony dolarów.
Gry przeznaczone na konsolę PlayStation 3 i komputery PC przyniosły koncernowi Electronic Arts największy przychód netto w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2009, który łącznie, dla całej sprzedaży wszytstkich produktów firmy w tym okresie wyniósł 804 miliony dolarów.
Jest to kwota ponad dwukrotnie większa od tej, jaką udało się firmie wygenerować w analogicznym okresie roku poprzedniego, kiedy to przychód netto wyniósł „zaledwie” 395 milionów dolarów. Najwięcej do wspólnego tortu przyłożyły się gry przeznaczone dla konsoli PlayStation 3 (139 milionów dolarów). Gry PC przyniosły przychód rzędu 86 milionów dolarów, zaś te przeznaczone na Xboksa 360 nieco mniej, bo 81 milionów dolarów. Ten medal ma jednak dwie strony, bowiem Elektronicy w tym samym kwartale zanotowali straty rzędu stu milionów dolarów. W roku ubiegłym były to 132 miliony dolarów.
Tak dobre wyniki finansowe możliwe były dzięki znakomitej sprzedaży kilku tytułów. Chodzi tutaj przede wszystkim o Battlefield: Bad Company, który w podanym okresie znalazł 1,6 miliona nabywców. 1 milion sprzedanych egzemplarzy zaliczyło UEFA EURO 2008, zaś Rock Band w pierwszym kwartale roku fiskalnego 2009 zdecydowało się zakupić kolejne 800 000 klientów. Wbrew wcześniejszym doniesieniom pokładane w niej nadzieje spełniła również gra przygotowywana przez EA wraz z reżyserem Stevenem Spielbergiem. Boom Blox sprzedał się jak na razie w ilości 450 000 kopii. Przemawiający podczas konferencji zorganizowanej dla inwestorów szef Electronic Arts, John Riccitiello powiedział, że koncern w chwili obecnej dysponuje najlepszym portfolio w historii.

GRYOnline
Gracze
- EA / Electronic Arts
Komentarze czytelników
zanonimizowany510004 Chorąży
Pokazuje teraz prawdziwość danych o sprzedaży gier na Xa i PS3... Podawano że większość gier sprzedawało się lepiej na X360, ale zyski pokazują co innego... No chyba że te 60mln różnicy wzięło się z nieco wyższej ceny na PS3 gier, co jest niemożliwe :) Nie mam pojęcia jak to już jest w końcu ;P Poza tym jak istnieje firma która po 2latach ma -250mln zysku... to też jakaś ściema :)
zanonimizowany534317 Pretorianin
Jak Playstation 3 przynosi EA najwięcej zysków to niech zrobią na PS3 Mass Effect-a i zarobią jeszcze więcej. ( ponoć jest taka szansa :)
zanonimizowany555508 Chorąży
Prawdę mówiąc to mnie nie dziwi..
zanonimizowany76464 Senator
Żałosne w takim razie jest to, jak EA traktuje PC... chociażby racząc posiadaczy blaszaków fifą która wygląda jak.... jak wygląda :).
Wg. mnie mimo wszystko EA na PC zarabia przede wszystkim na Simsach :).
fresherty Senator

Teraz wam coś zabawnego powiem - Fakt, że MS wydał praktycznie bezawaryjne Falcony spowodował w praktyce drastyczny wzrost piractwa na X360... IMO powinni wbudować w 'bana' konsoli jej całkowitą blokadę, kontrolowane spięcie czy coś podobnego, zamiast tylko blokować usługi internetowe. Modyfikacja konsoli jest otwartym pogwałceniem "Terms of Use" więc...
Dodam, że mam w 99% oryginalne gry i programy na swoich PC (pisze w 99% bo czasem łamie postanowienia licencyjne instalując np. grę na 2 PC itp...), i w 100% legalne na konsole... I nie jestem jakoś przesadnie bogaty - po prostu wolę kupić niż ukraść ... I tak, to jest sposób na połechtanie własnego ego. Jestem dumny, bo mimo teoretycznej możliwości nie robię tego.
P.S Muzykę i filmy też mam w zdecydowanej większości orginalne/legalne