Efekty DirectX 10 na konsolach obecnej generacji są możliwe
Kiedy na deskach kreślarskich powstawały pierwsze konsole obecnej generacji, nikt jeszcze nie myślał o DirectX 10 jako integralnej części ich systemów. Zresztą API to (czyli zestaw funkcji wspomagających generowanie grafiki) i tak w zasadzie mogłoby dotyczyć jedynie Xboksa 360, który budową najbardziej zbliżony jest do architektury typowego peceta.
Kiedy na deskach kreślarskich powstawały pierwsze konsole obecnej generacji, nikt jeszcze nie myślał o DirectX 10 jako integralnej części ich systemów. Zresztą API to (czyli zestaw funkcji wspomagających generowanie grafiki) i tak w zasadzie mogłoby dotyczyć jedynie Xboksa 360, który budową najbardziej zbliżony jest do architektury typowego peceta.
Według wiceprezesa firmy Massive Entertainment, Petera Sydowa, jeśli dysponuje się odpowiednimi środkami i wystarczającą ilością czasu podobne efekty można zrealizować bez użycia aplikacji Microsoftu.

Wypowiedź ta dotyczy przede wszystkim faktu implementacji odpowiednich procedur w grze World in Conflict, której port jesienią tego roku zawita na Xboksie 360. W pecetowej edycji tego tytułu DirectX 10 był wykorzystywany, jeżeli gracz korzystał z systemu operacyjnego Vista. „Do chwili obecnej udało nam się skopiować część z tych efektów, ale nie wiem, czy znajdą się one w ostatecznej wersji produktu. Ciągle nad nimi pracujemy i zobaczymy co się stanie.”

GRYOnline
Gracze
- Ubisoft
- X360
Komentarze czytelników
remekra Senator

Nikt nigdy nie mówił że efektów, które są w DX10 nie można osiągnąć na DX9, bo można ale nie po to powstał DX10. DX10 powstał po to aby te efekty można było uzyskać szybciej, łatwiej i prościej.
zanonimizowany26519 Generał
Wszystko ladnie pieknie . Tylko po co ten belkot jak wydajnosc ukladow graficznych w konsolach marniutka i ledwo sobie z dx9 radza ;] ,a co dopiero babrac sie w robieniu shaderowego przekladan.ca tylko po to aby wygladalo to podobnie do natywnego dx10
TRX Generał

@B4r4n
"Jak za pomocą hakerskiego urządzenia "notatnik" zmieniało się parametry i na WinXP z DX9 było efekty z DX10?"
Bzdury piszesz, kolego. Owszem, zhakować sobie mogłeś plik konfiguracyjny ale efektów DX10 nie mogłeś w żaden sposób uzyskać, a "jedynie" lepsze tekstury. Shader Model nadal pozostawał 3.0. A jak wiemy, SM 4.0 to właśnie DX10.
zanonimizowany26519 Generał
TRX dodawalo nie tylko textury ,a volumetryczne oswietlenie i inne mniejsze pierdolki jak parralax ;] . Ale tak czy siak nadal to nie wyglada jak very high pod dx10 ,roznice nadal widac .
remekra Senator

http://www.gamespot.com/features/6182140/index.html?msg_sort=1
Ja tam dużej różnicy nie widzę, praktycznie to nie widzę żadnej, oprócz tego że na XP Very High obraz jest trochę jaśniejszy.