Efekty DirectX 10 na konsolach obecnej generacji są możliwe

Kiedy na deskach kreślarskich powstawały pierwsze konsole obecnej generacji, nikt jeszcze nie myślał o DirectX 10 jako integralnej części ich systemów. Zresztą API to (czyli zestaw funkcji wspomagających generowanie grafiki) i tak w zasadzie mogłoby dotyczyć jedynie Xboksa 360, który budową najbardziej zbliżony jest do architektury typowego peceta.

Przemysław Zamęcki

Kiedy na deskach kreślarskich powstawały pierwsze konsole obecnej generacji, nikt jeszcze nie myślał o DirectX 10 jako integralnej części ich systemów. Zresztą API to (czyli zestaw funkcji wspomagających generowanie grafiki) i tak w zasadzie mogłoby dotyczyć jedynie Xboksa 360, który budową najbardziej zbliżony jest do architektury typowego peceta.

Według wiceprezesa firmy Massive Entertainment, Petera Sydowa, jeśli dysponuje się odpowiednimi środkami i wystarczającą ilością czasu podobne efekty można zrealizować bez użycia aplikacji Microsoftu.

Efekty DirectX 10 na konsolach obecnej generacji są możliwe - ilustracja #1

Wypowiedź ta dotyczy przede wszystkim faktu implementacji odpowiednich procedur w grze World in Conflict, której port jesienią tego roku zawita na Xboksie 360. W pecetowej edycji tego tytułu DirectX 10 był wykorzystywany, jeżeli gracz korzystał z systemu operacyjnego Vista. „Do chwili obecnej udało nam się skopiować część z tych efektów, ale nie wiem, czy znajdą się one w ostatecznej wersji produktu. Ciągle nad nimi pracujemy i zobaczymy co się stanie.”

World in Conflict: Soviet Assault

World in Conflict: Soviet Assault

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 10 marca 2009

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

8.1

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Przemysław Zamęcki

Autor: Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-05-21
19:47

remekra Senator

remekra

Nikt nigdy nie mówił że efektów, które są w DX10 nie można osiągnąć na DX9, bo można ale nie po to powstał DX10. DX10 powstał po to aby te efekty można było uzyskać szybciej, łatwiej i prościej.

Komentarz: remekra
2008-05-21
23:41

zanonimizowany26519 Generał

Wszystko ladnie pieknie . Tylko po co ten belkot jak wydajnosc ukladow graficznych w konsolach marniutka i ledwo sobie z dx9 radza ;] ,a co dopiero babrac sie w robieniu shaderowego przekladan.ca tylko po to aby wygladalo to podobnie do natywnego dx10

Komentarz: zanonimizowany26519
2008-05-22
03:10

TRX Generał

TRX

@B4r4n
"Jak za pomocą hakerskiego urządzenia "notatnik" zmieniało się parametry i na WinXP z DX9 było efekty z DX10?"
Bzdury piszesz, kolego. Owszem, zhakować sobie mogłeś plik konfiguracyjny ale efektów DX10 nie mogłeś w żaden sposób uzyskać, a "jedynie" lepsze tekstury. Shader Model nadal pozostawał 3.0. A jak wiemy, SM 4.0 to właśnie DX10.

Komentarz: TRX
2008-05-22
22:10

zanonimizowany26519 Generał

TRX dodawalo nie tylko textury ,a volumetryczne oswietlenie i inne mniejsze pierdolki jak parralax ;] . Ale tak czy siak nadal to nie wyglada jak very high pod dx10 ,roznice nadal widac .

Komentarz: zanonimizowany26519
2008-05-22
22:31

remekra Senator

remekra

http://www.gamespot.com/features/6182140/index.html?msg_sort=1

Ja tam dużej różnicy nie widzę, praktycznie to nie widzę żadnej, oprócz tego że na XP Very High obraz jest trochę jaśniejszy.

Komentarz: remekra

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl