Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 marca 2003, 09:19

Dziesięć wymierających gatunków gier

Każdy z nas zdaje sobie sprawę, że w branży elektronicznej rozrywki są okresy kiedy dane rodzaje gier przeżywają swój rozkwit i cieszą się ogromną popularnością oraz są okresy, w których dawne przeboje umierają i tracą popularność. Serwis GameSpy zajął się właśnie tym tematem i zamieścił na swych łamach interesujący artykuł „Top Ten Dying Game Genres”, przedstawiający dziesięć gatunków gier, które obecnie powoli odchodzą do lamusa.

Każdy z nas zdaje sobie sprawę, że w branży elektronicznej rozrywki są okresy kiedy dane rodzaje gier przeżywają swój rozkwit i cieszą się ogromną popularnością oraz są okresy, w których dawne przeboje umierają i tracą popularność. Serwis GameSpy zajął się właśnie tym tematem i zamieścił na swych łamach interesujący artykuł „Top Ten Dying Game Genres”, przedstawiający dziesięć gatunków gier, które obecnie powoli odchodzą do lamusa.

Oto dziesięć wymierających gatunków według autora owego dzieła - Kevina Bowena:

Gatunek

Przykładowe gry

Gry Przygodowe (graficzne)

Space Quest, King’s Quest, Maniac Mansion, Monkey Island

Bijatyki (Beat 'Em Up)

Streets of Rage, Double Dragon, River City Ransom

Full Motion Video

Night Trap, Mad Dog McCree, Dragon’s Lair

Edukacyjne

Oregon Trail, Where in the World is Carmen Sandiego, Reader Rabbit

Wirtualna Rzeczywistość

Virtual Boy, Power Glove, Various Horrible Stereoscopic Glasses

Labiryntówki

Pac-Man, Amidar, Crush Roller

Gry Przygodowe (tekstowe)

Zork, Trinity, Planetfall

Strzelanki (Light Gun)

Duck Hunt, House of the Dead, Lethal Enforcers

Puzzle

Tetris, Bust-A-Move, Puyo Puyo

Kosmiczne strzelanki

Asteroids, Xevious, Space Invaders, R-Type, Radiant Silvergun

Szczegółowe opisy i uzasadnienie takiego, a nie innego wyboru, znajdziecie w oryginalnym tekście.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej