Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 10 sierpnia 2004, 12:39

autor: Tomasz Wróblewski

Do czego potrzebujemy kodów?

Choć o wychowaniu i dobrym zachowaniu mówi się nam od maleńkości, to problem moralności poruszany jest na poważnie dopiero w liceach. Temat podnoszony jest podczas spotkania z Zenonem z Kition i jego stoikami, dla których najważniejsza jest cnota wyrażona m.in. moralnie poprawnym zachowaniem. Nie wiedzieć czemu, w szkołach nikt nie zauważa sprawy oszukiwania w grach komputerowych ;-).

Choć o wychowaniu i dobrym zachowaniu mówi się nam od maleńkości, to problem moralności poruszany jest na poważnie dopiero w liceach. Temat podnoszony jest podczas spotkania z Zenonem z Kition i jego stoikami, dla których najważniejsza jest cnota wyrażona m.in. moralnie poprawnym zachowaniem. Nie wiedzieć czemu, w szkołach nikt nie zauważa sprawy oszukiwania w grach komputerowych ;-).

Niezmiennie krytykowane przez wielu graczy tzw. „cheatowanie” pozostaje kwestią indywidualnego wyboru. Nie będę jednak w tej chwili oceniał używania kodów, zwłaszcza w trybach dla wielu graczy (często grozi za to usunięcie z zabawy). Okazuje się, że ze sprzedaży kodów można zrobić niezły biznes. Brytyjska firma GTIP tworząc system AlienPants postanowiła dostarczać graczom informacje o grach, m.in. „cheaty”, w formie SMS-ów. W ten sposób powstała lista najczęściej zamawianych pomocy do gier, niezależnie od platformy sprzętowej, oto właśnie ona (dla tygodnia kończącego się 7 sierpnia):

  • Spider-Man 2
  • Driv3r
  • Pokemon Ruby & Sapphire
  • Need for Speed: Underground
  • Grand Theft Auto: Vice City
  • SmackDown: Here Comes the Pain
  • LMA 2004
  • The Sims: Bustin’ Out
  • Halo
  • Sonic Heroes