Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 września 2002, 10:13

Delenda - kolejna strategia wzorująca się na legendarnym Centurionie

Ukraiński developer – Frogwares, który całkiem niedawno zapowiedział wydanie gry przygodowej Sherlock Holmes & the Curse of the Mummy (dziś uruchomiono jej oficjalną stronę, a w naszym dziale pliki znajduje się jej demo i krótki film) poinformował o swoim kolejnym projekcie – Delenda, strategii czasu rzeczywistego opowiadającej o wojnach czasów starożytnych, kiedy to na polach bitew zmagali się dzielni Celtowie, Spartanie, Rzymianie, itp. Przyznam, że pierwsze, wstępne wrażenie jest pozytywne – gra przypomina nieco produkcję firmy Paradox Entertainment – Legion, czy nawet dawnego Centuriona.

Ukraiński developer – Frogwares, który całkiem niedawno zapowiedział wydanie gry przygodowej Sherlock Holmes & the Curse of the Mummy (dziś uruchomiono jej oficjalną stronę, a w naszym dziale pliki znajduje się jej demo i krótki film) poinformował o swoim kolejnym projekcie – Delenda, strategii czasu rzeczywistego opowiadającej o wojnach czasów starożytnych, kiedy to na polach bitew zmagali się dzielni Celtowie, Spartanie, Rzymianie, itp. Przyznam, że pierwsze, wstępne wrażenie jest pozytywne – gra przypomina nieco produkcję firmy Paradox Entertainment – Legion, czy nawet dawnego Centuriona.

Tytuł ten stara się wiernie przedstawić charakter ówczesnych potyczek, szczegółowo odtworzono wszystkie rodzaje jednostek, ich uzbrojenie, wygląd i parametry bojowe. Zawarto w niej także podstawowe mechanizmy pozwalające na zarządzanie ekonomią i gospodarką. Łącznie w Delenda występuje 21 nacji w tym Egipcjanie, Rzymianie, Celtowie i Grecy. Gra oferuje nam 12 wielkich historycznych kampanii, np. wojna pomiędzy Kartaginą a Rzymem; oraz 15 autentycznych bitew jakie niegdyś stoczono. Całość zmagań przedstawiona jest przy pomocy ładnej dwuwymiarowej grafiki (do kilku tysięcy jednostek biorących udział w bitwach).

Oficjalna strona firmy Frogwares.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej