Cross-platformowa rozgrywka w MMO praktycznie niemożliwa

Wraz z obecną generacją konsol bardzo dynamicznie rozwijają się sieciowe usługi ich producentów, pozwalające na komfortowe granie on-line. Coraz częściej jest też poruszany temat wspólnej zabawy użytkowników PC oraz PS3 i Xboxa 360, który najciekawsze stadium osiąga przy gatunku MMO. Głos w tej sprawie postanowili zabrać twórcy The Agency.

Damian Rams

Wraz z obecną generacją konsol bardzo dynamicznie rozwijają się sieciowe usługi ich producentów, pozwalające na komfortowe granie on-line. Coraz częściej jest też poruszany temat wspólnej zabawy użytkowników PC oraz PS3 i Xboxa 360, który najciekawsze stadium osiąga przy gatunku MMO. Głos w tej sprawie postanowili zabrać twórcy The Agency.

Matt Wilson z Sony Online Entertainment, zajmujący się obecnie tworzeniem wspomnianego powyżej MMO w wersjach na PC i PS3 uważa, że cross-platform w zakresie tego gatunku jest niemalże niemożliwy. Główne powody takiego stanu rzeczy są trzy – po pierwsze posiadacze komputerów mogą w bardzo łatwy sposób oszukiwać, grając z użyciem kodów czy botów. Wdrożenie zabezpieczeń udaremniających niesprawiedliwe sztuczki na konsole jest dużo łatwiejsze, niż w przypadku PC, gdzie zawsze znajdzie się ktoś przebieglejszy i przechytrzy autorów gry.

Druga sprawa to zróżnicowane sterowanie, powodujące spore rozbieżności w rozgrywce. Granie za pomocą myszy i klawiatury jest prostsze, a dzięki dużej ilości programowalnych klawiszy pozwala na szybsze i skuteczniejsze działanie – dla przykładu dzięki przypisaniu poszczególnych umiejętności do numerków ich wybór jest błyskawiczny, podczas gdy na padzie trzeba się pomęczyć nieco dłużej. W kwestii celowania także trudno jest znaleźć złoty środek, gdyż przewaga myszy rekompensowana konsolowcom wspomaganiem namierzania wzbudza kontrowersje, a w SOE – gdzie przeprowadzano testy tego rozwiązania na The Agency – również spore ilości jęków niezadowolenia, wydawanych przez pracowników.

Największy problem tkwi jednak w aktualizacjach. Podstawą dobrego MMO są regularnie wydawane łatki, dzięki którym produkcja ma możliwie najmniej bugów i pozwala na przyjemną zabawę. Proces udostępniania plików dla PlayStation 3 czy innej konsoli jest dużo bardziej złożony, niż w przypadku PC (wszechobecna certyfikacja łatek), dlatego trudno byłoby dostarczać uaktualnienia jednocześnie posiadaczom różnych wersji gry.

Swego czasu Sony Online Entertainment rozważało wprowadzenie cross-platform w The Agency, ale w ubiegłym miesiącu oficjalnie z tego posunięcia zrezygnowało. Główne powody tej decyzji wymieniono powyżej.

The Agency

The Agency

PC PlayStation
anulowana

Data wydania: Anulowana

Informacje o Grze
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-09-12
16:12

Piotr44 Generał

Piotr44

Shaybecki---->"gry są po to żeby się bawić, i odkrywać sposoby, a nie tłuczenie LVLi wg schematu z jakiejś strony WWW żeby być "najlepszym"..." w końcu mądrze piszesz, wiec po co wcześniej pieprzyłeś głupoty o milionach stron www i poradnika (które jakoby miały psuć rozgrywkę) co jedno ma wspólnego z drugim ? Chcesz grać "dla przyjemności" to grasz, chcesz sam odkrywać świat gry to odkrywasz, ale nie możesz zakazywać innym aby dzielili się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami poprzez własne strony www, po prostu jeżeli nie chcesz ich czytać to nikt Ci nie każe.

Komentarz: Piotr44
2008-09-12
16:12

+EH AMB/RA Sarion Biavel Pretorianin

lordpilot,

Ja nie jestem od określania czy da się zrobić konsolowe MMO czy nie. :P Samo Sony (w treści artykuły, którego ten wątek dotczy) mówi, że sprawa jest bardzo ciężka, żeby nie powiedzieć, że niemożliwa...

Ja nie powiedziałem także, że nie da się grać w MMO na konsoli, tylko tyle, że nie da się grać TAK SAMO jak na PC. Tego dotyczy art, prawda? Że MMO crossplatformowe to byłby mniejszy lub większy wałek, który ani jednym ani drugim nie przypadłby do gustu...

Tak jak ktoś tu napisał - to musiałby być nowy...format(?) MMO, inny od tego, który jest teraz, w sensie sterowania, interfejsu czy nawet szaty graficznej, tak żeby granie z PC i z konsoli było PORÓWNYWALNE, a na razie tak nie jest. I tego dotyczyły moje komentarze.

A co do moich priv opinii (TO JEST MOJA OPINIA PRYWATNA) - AoC jest grą ...nie najlepszą :) Ma mnóstwo bugów, nie zbalansowany PvP, brak end contentu i Bóg wie co jeszcze. Więc ja bym się tak nie spieszył z wersja AoC na Xklocka, bo za chwile może nie być samego FunComu. Wiesz, że od momentu premiery AoC akcje Funcomu spadły na wartości od 54 USD do 10 USD raptem? Jak tak dalej pójdzie, za chwile Funcomu może nie być, podobnie jak samego AoC ;) Nie chciałbym być złym prorokiem, ale czarno to widzę.

Więc nie siedzę jak mysz pod miotłą :) tylko już teraz mówię to co myślę, ale jeszcze raz podkreślam JAKO OSOBA PRYWATNA

I jeszcze raz prosze moderatorów o usunięcie nazwy firmy z mojego opisu!

Komentarz: +EH AMB/RA Sarion Biavel
2008-09-12
16:14

zanonimizowany537664 Legend

piotr - czy ja komuś zakazuję?
chodzi mi o to, że jest dużo dobrych stron i poradników
ale niestety jeszcze więcej gówienek napisanych przez popierdzielone dzieci, które uważają że są najlepsi, a reszta to jakieś dziwne, bo nie mogą grać lepiej bo pewnie oszukują

Komentarz: zanonimizowany537664
2008-09-12
16:17

Karl0ss Konsul

a jeżeli komuś przyjemność sprawia tłuczenie lvli wg. schematu z jakiejś strony WWW żeby być "najlepszym"?

Komentarz: Karl0ss
2008-09-12
16:20

zanonimizowany537664 Legend

pozostaje cytat

POKEMON - Gotta catch 'em all

na pewno nikt ci nie da poradnika "mistrza"
tak samo nie zostaniesz Hackerem, po przeczytaniu strony za 2,44zł z VAT na ten temat

Komentarz: zanonimizowany537664

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl