Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 lutego 2008, 09:35

autor: Piotr Doroń

CD Projekt podaje szczegóły na temat Edycji Specjalnej Wiedźmina

Wczorajsza konferencja prasowa firmy CD Projekt przyniosła wiele interesujących informacji. Większość opisaliśmy już dokładnie w stosownej wiadomości. Jedną z najciekawszych była z pewnością ta, poświęcona Edycji Specjalnej Wiedźmina. Późnym wieczorem poznaliśmy szczegóły rozwijające temat nowych scenariuszy, czy też edytora D’jinni.

Wczorajsza konferencja prasowa firmy CD Projekt przyniosła wiele interesujących informacji. Większość opisaliśmy już dokładnie w stosownej wiadomości. Jedną z najciekawszych była z pewnością ta, poświęcona Edycji Specjalnej Wiedźmina. Późnym wieczorem poznaliśmy szczegóły rozwijające temat nowych scenariuszy, czy też edytora D’jinni.

Pierwszy z nowych scenariuszy, Cena neutralności, będzie się składać z jednego questu głównego oraz dwóch pobocznych. W całości rozgrywany będzie na obszarze krainy Kaer Morhen w trakcie srogiej zimy. Zgodnie z tym, co zamieściliśmy wczoraj, Cena neutralności opowiadać będzie historie mające miejsce przed rozpoczęciem właściwej gry. Fabuła skupi się na kwestii obronienia, lub też nie, pewnej młodej damy, będącej na celowniku czarownicy imieniem Sabrina. W trakcie wykonywania zadań gracz natknie się m.in. na dwa nowe modele bohaterów niezależnych oraz otrzyma możliwość zdobycia dwóch kolejnych kart erotycznych.

Na drugi scenariusz, zatytułowany Efekty uboczne, złoży się pięć równorzędnych questów. Zadaniem Geralta będzie wyciągnięcie z kłopotów barda Jaskra. W tym celu konieczne będzie zarobienie określonej sumy pieniędzy. Co ciekawe, poszczególne zadania będzie można wykonać na kilka sposobów. Efekty uboczne będą zatem scenariuszem w pełni nieliniowym.

W rozbudowanej wersji Wiedźmina zawarty zostanie także edytor D’jinni. Pozwoli on na stworzenie praktycznie całej nowej przygody, począwszy od struktury zadań, poprzez dialogi, napotkane postacie, potwory oraz lokacje. Innymi słowy, umożliwia graczom puszczenie wodzy fantazji i stworzenie takiej opowieści, jakiej tylko zapragną.

Edycja Specjalna zaskoczy graczy wieloma pozytywnymi zmianami w samym systemie rozgrywki. Usprawniony zostanie nie tylko inwentarz (automatyczne sortowanie itp.), ale także sposób zapisu stanu gry (możliwość włączenia i wyłączenia funkcji autozapisu), oraz oprawa graficzna (około stu nowych gestów w trakcie rozmów i przerywników, ulepszona animacja twarzy). Twórcy postarają się także o usunięcie błędów oraz poprawienie stabilności programu. W planach mają również skrócenie czasu ładowania poszczególnych lokacji i przerywników o 80%.

Przypominamy, że Wiedźmin Edycja Specjalna zostanie wydany 16 maja bieżącego roku. Całość zostanie uzupełniona płytą z muzyką oraz innymi gadżetami. Osoby, które nabyły podstawową wersję gry, będą mogły zaopatrzyć się w opisane powyżej dodatki za darmo. Dokonają tego za pośrednictwem oficjalnej strony gry.

Pierwsze screeny z nowej edycji gry możecie oglądnąć w naszej galerii.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej